Napisao  Ponedjeljak, 10 Kolovoz 2015 23:57

RECENZIJA: Deception IV: The Nightmare Princess

Već prije godinu dana su svi hobi sadisti među vama mogli stupiti u ulogu vražje kćeri te se u Deception IV: Blood Ties na PS3 ispucati kreativnim mučenjem virtualnih ljudi. Postavljanje zamka i maltretiranje naivnih žrtva nikada nije bilo zabavnije. Sada, u Deception IV: The Nightmare Princess ponovno dobivate priliku činiti isto na PS4 platformi uz ljepušu grafiku, još više zamka i ostalih igrarija.

Međutim, Deception IV: The Nightmare Princess nije potpuno novi naslov serijala, već reizdanje gore spomenutog originala Blood Ties. Ja bih ga prije nazvao proširenom verzijom ili ekspanzijom, pošto se u novoj verziji nalazi pregršt friškog sadržaja. Glavna Blood Ties kampanja je i dalje prisutna, no ne donosi ništa novog te stoga ovdje neću ići u detalje. Važno je znati da kao igrač originalne igre pomoću Cross-Save opcije možete preuzeti svoje snimljene pozicija. Dakle, ne morate igrati iz početka, no na žalost se postignuća (trofeji) ne prenose. Ukoliko se odlučite na tu opciju, ne bojte se, sadržaja još uvijek ima dovoljno. Nova kampanja u kojoj stupate u ulogu crvenokose Velguirie nudi zasebnu priču uz nove izazove.

Deception IV TNMP 1

I u ovdje vam je zadatak postavljati zamke te navlačiti određene protivnike u vaše smrtonosne kombinacije bolesnih naprava.  Velguiriena kampanja se u nikojem pogledu ne mora sakrivati iza one iz originala. Više od 100 novih misija (izazova) garantiraju dugotrajnu zabavu. Potrebnu raznolikost u igru donose nove zamke – u originalu ih je bilo oko 100, dok ih sada ima preko 150. Međutim, nemate ih sve odmah od početka, ovaj puta ih morate zaraditi prelaženjem misija ili ispunjavanjem bonus zadataka.

Kakvi su to bonus zadaci pitate se? Dakle, glavni cilj vam je ubiti određenu osobu u misiji, no ukoliko to učinite čim atraktivnije dobivate bolji score. U tu svrhu je potrebno dobro proučiti nivo te isplanirati korištenje svojih alata. Ukoliko pametno postavite zamke, moguće je ostvariti to da vaša žrtva bude lansirana iz jedne u drugu sve dok ne rikne u velikom finalu. Ovisno o dužini kombinacije i kategoriji zamka koje ste koristili dobiti ćete bodove. Sakupite li dovoljno bodova u jednoj od kategorija otključavate nove naprave u istoj. Na žalost se protivnici nisu nimalo opametili od prošle godine. I dalje mutavo hodaju prema vama i ne obraćaju preveliku pažnju na ogromnu 'mišolovku' ispred sebe. Ok, možda sam malo pretjerao, ponekad reagiraju, no u većini slučajeva su glupavi. Ipak, ako malo bolje razmislim, možda je to i dobra stvar. Barem mi ih nije žao ubijati, a k tome daju mogućnost da se kreativno ispucam i dobro nasmijem.

Deception IV TNMP 5

Potpuno nova slika se pokazuje kod bosseva na kraju svakog poglavlja. Dečki su malo većeg kalibra, čak bih se usudio reći da su ponekad nepošteni. Ovdje je važno dobro promatrati, primijetiti slabost te iskoristiti naprave koje se možda na prvi pogled ne čine najboljim izborom - znate ono ''think outside of the box''. Kako bi vam se stvar malo olakšala, Velguirie je dobila novu sposobnost koja nije bila prisutna u Blood Ties.

Gospodična može ritati protivnike kada joj se približe. Na taj način dobivate malo više prostora za bježanje, no prije svega možete svoje žrtve lansirati u zamke koje ste ranije postavili. Tek sada, kada sam se navikao na tu mogućnost, sam shvatio koliko je nešto takvog nedostajalo u originalu. Vrlo dobra gameplay promjena. Jednostavna ali važna, bravo za Koei Tecmo dečke. Ipak, ritanje štiklom nije garancija za pobjedu pošto ovu 'specijalku' ne možete koristiti kada god vam se sprdne. Kao svaka dobra sposobnost u igrama i ona ima cooldown. Dakle, nakon svakog 'ritanca' morate sačekati određeno vrijeme prije nego ponovno uvalite petu u čelo nekog jadnika.

Deception IV TNMP 4

Još jedan novitet u Deception IV: The Nightmare Princess je editor za kreiranje vlastitih misija, koje kasnije možete podijeliti s ostalim hobi-sadistima diljem svijeta. Tko zna, možda otkrijete svoju tamnu stranu i shvatite da ste najbolji mučitelj na svijetu. U tom slučaju ipak nemojte hodati ulicom urlajući ''who's your daddy''. Nije zdravo, vjerujte mi… Ook malo sam skrenuo s teme. Uglavnom, Editor mod je prilično jednostavan, nudi pregršt mogućnosti te je stoga garancija za dugotrajnu zabavu.

S vizualne strane ne treba previše očekivati. Iako su sve teksture detaljnije, likovi bolje izgledaju te se tečnije kreću, nemojte očekivati više od malo kvalitetnije PS3 grafike. Sjene su također detaljnije te se prirodnije lome na predmetima, kojih nažalost ima premalo. Nivoi, odnosno, prostorije kroz koje se krećete djeluju prazno. Nisam siguran da li su programeri to svjesno izveli kako bi oslobodili prostor za postavljanje zamka ili su jednostavno bili lijeni kod dizajna. Unatoč svemu, grafika ne utječe negativno na igru. Gameplay je stvarno originalan i zabavan, pogotovo sada kada se sve vrti u 60 FPS-a. Uz brojne tutoriale ćete vrlo brzo naučiti osnove te se zasigurno navući na igru koja na prvi pogled izgleda kao bizarna manga, no nudi mnogo više od toga.

Deception IV TNMP 3

Deception V: The Nightmare Princess je stvarno obilan paket koji pruža sate i sate zabave. Pogotovo oni koji su uživali u Deception IV: Blood Ties će se veseliti novom sadržaju koji nudi sve ono što su zavoljeli. Veliki plus ovog reizdanja je Cross-Save opcija te opširan editor misija koji sadrži mnogo novih objekta uz sve one iz originala.

Nažalost igra vizualno nije na PlayStation 4 razini, a i umjetna inteligencija protivnika ostavlja mnogo prostora prema gore. Bez obzira na sve, radi se o vrlo solidnom naslovu koji jeste nešto drugačiji od današnjih standarda. Možda biste ga baš iz tog razloga trebali isprobati, stvarno se isplati.

• Datum Izlaska: 17.07.2015
  • Izdavač: Koei Tecmo
  • Proizvođač: Koei Tecmo