Napisao  Ponedjeljak, 13 Siječanj 2014 19:04

RECENZIJA: Darkout

Početkom prošlog mjeseca popularan Minecraft dobio je konkurenciju. Radi se o indie naslovu imena Darkout iza kojeg stoji Allgraf studijo. Sama zamisao igre ne razlikuje se puno od spomenutog Minecrafta, no način na koji je igramo prilično je drugačiji.

Početkom listopada objavili smo najavu za njega i ukoliko ju do sada niste pročitali, sve o igri možete saznati u našoj recenziji koja je napokon došla na red.

Priča nije nešto revolucionarno i nešto ne viđeno pa u početku igre uopće nisam imao dojam da napredujem kroz istu. Dakle radnja se odvija na udaljenom i neistraženom planetu Illuna koji je većinu vremena prekriven tamom. Prilikom njegovog istraživanja, ljudi su naišli na opaka bića za koja su nam naše majke govorile da ne postoje. Ona su pogotovo opaka u noćim satima, a činjenica da dan traje samo od 9 pa do 15 sati nije dala istraživačima puno vremena da švrljaju po planetu. Upravo iz toga razloga ljudi pokušavaju pobjeći sa nje, no kao i obično brod nam se kvari i hibernacijske kapsule bivaju izbačene. Mi se naravno nalazimo u jednoj od njih te, vidi sreće, padamo na tu istu planetu sa koje smo htjeli pobjeći. Naravno nismo jedini koji su se našli u ovakvoj situaciji, no prema svemu sudeći jedini smo preživjeli pad. Sada slijedi bitka za preživljavanje i pronalazak načina kako pobjeći sa ovog mrakom okovanog planeta.

Kao što sam rekao, način na koji igramo Darkout je poprilično drugačiji od Minecrafta u kojem smo radnju pratili iz prvog lica dok je Darkout više platformski orijentiran. Dakle, cilj u igri nam je preživjeti u okrutnom okruženju koje vlada planetom Illuna, a kako bi nam to pošlo za rukom, morat ćemo rudariti, kopati, sjeći, istraživati, graditi i još čudo drugih stvari. Najveći neprijatelj nam je tama po kojoj lutaju ranije spomenuta čudovišta. Kako bi se od njih obranili moramo uvijek sa sobom imati dovoljno svijetla kako bi ih lakše eliminirali ili čak potpuno spriječili njihovo stvaranje.

Mayday, Mayday!

Iako sve navedeno izgleda prilično jednostavno, to ustvari nije. Razlog tome je što za istraživanje planeta, kao i za iskopavanje ruda, imamo jako malo vremena. Kao što sam rekao dan traje svega 6 sati i tada gotovo bezbrižno možemo lutati površinom planete gdje pronalazimo samo osnovne resurse koji nam s vremenom više neće biti dovoljni. Upravo iz toga razloga moramo zaviriti ispod površine gdje se nalaze gotovo sve poznate rude, no i tu postoji caka. Naime, pri samom vrhu nalaze se samo one jednostavne kao što su ugljen, bakar i kamen, a kopajući dublje nailazimo na one nešto rjeđe kao što su titan, opsidijan i druge. Sve one biti će nam potrebne kako bi istražili i napravili nove tehnološki napredne stvari koje će nam pomoći u preživljavanju. Kako bi to mogli, osim resursa i ruda, biti će nam potrebni i istraživački bodovi koje sakupljamo radeći bilo kakve glupost.

Prilikom rudarenja, doba dana nam ne znači previše te ukoliko ne ponesemo dovoljno baklja tama će nas jednostavno proždrijeti. U ovakvim situacijama odlična stvar je indikator tame koji se odnosi na jačinu i količinu bića koja nas okružuju te prilikom rudarenja obavezno moramo voditi brigu o njemu. Uz spomenuti indikator tame tu je i onaj za svijetlo. Naime, ovisno o opremi našeg lika, on na svome oklopu sadrži određenu razinu svijetla koji oslabljuje neprijatelje, odnosno sprečava stvaranje istih. Što smatram kada kažem da svijetlo oslabljuje protivnike? Dakle, svaki protivnik ima dva indikatora, jedan je razina kojom je osvijetljen dok je drugi njegova energija. Što je protivnik više osvijetljen to će primiti više štete dok drugi nije potrebno opisivati pošto se zna na što se odnosi. Moram spomenuti da neprijatelja potpuno skrivenog u tami nije moguće oštetiti sa oružjima koja ne generiraju svijetlo.

Koj sam ja jebeni rudar!

Tu na žalost dolazimo do jednog velikog problema što se tiče gameplaya. Ukoliko se uspijemo naći u bezizlaznoj situaciji i crknemo, jednostavno ćemo se ponovno stvoriti kraj svog kreveta u kučici koju smo si sagradili kao utočište. Upravo zbog toga sama zamisao preživljavanja baš i nije toliko važna, no igra bi jednostavno bila preteška da završava ako jednom umremo. Iz toga razloga su proizvođači uveli odličan način na koji nas kažnjavaju, a to je da kada umremo sva oprema ostati će na mjestu gdje smo krepali. Kako bi je se nazad dočepali, moramo otići na to isto mjesto te je pokupiti iz grobnice. To ponekad zna biti vrlo izazovno pošto sada šećemo planetom bez našeg vjernog svjetlucavog oklopa.

To, naravno, nije sve što ćemo u igri raditi, no smatram da sam vam osnovnu zamisao igre uspio prenijeti.

Sada slijedi par riječi o samom korisničkom sučelju koje je prilično jednostavno, no tu ujedno leži i najveći problemi. Ono se sastoji od četiri glavna elementa, a  to su zdravstveno stanje lika, njegova energija, inventar, akcijski barovi, istraživanje i proizvodnja. Sve je manje više jasno, jedino je potrebno nešto više reći o samim akcijskim barovima. Naime, oni su  podijeljeni na dva dijela koji se odnose na lijevu odnosno desnu tipku miša. Akcije u gornjem baru izvršavamo lijevom tipkom dok za one u donjem koristimo desnu. U njih možemo staviti bilo koju stvar koju pronađete u inventaru, no nisu sve namijenjene da budu tamo pa je najbolje u njima imati samo one koje direktno utječu na svijet oko nas. Odlično je to što mjesta za takve stvari ima dosta pa gotovo nikada nećemo morati otvarati inventar te ih prilikom borbe mijenjati. Ukoliko se takva situacija ipak dogodi onda smo u gabuli pošto ovdje do izražaja dolazi najveći nedostatak igre. Naime, ukoliko želimo neku stvar odvući u spremnik ili akcijske barove, puno puta će se dogoditi da ona jednostavno nestane ili padne na pod. U takvim situacijama nije ju neki problem pokupiti, no problemi nastaju ako se ona nalazi ispred neke građevine, ormara, kreveta, svjetiljke i slično pa prvo moramo ukloniti spomenuti veći predmet te nakon toga pokupiti ono što smo slučajno bacili na pod. Ovo zna biti veoma frustrirajuće ukoliko se to dogodi ispred ormara krcatog predmetima pa prvo njega morate isprazniti, nakon toga ga ukloniti, a tek onda pokupiti ono što je na podu.

Duhovni oporavak uz svjetleće cvijeće.

Uz probleme sa korisničkim sučeljem tu su problemi i sa kamerom. Naime, puno puta se dogodila situacija da nam je prijeko potrebna neka ruda i jednostavno ne vidimo gdje se ona nalazi. Pokušavajući odzumirati kameru ponadamo se da ćemo to uspjeti, no nažalost niti to nije dovoljno pošto se kamera ne odvaja od lika te on uvijek mora biti u kadru. Upravo iz toga razloga rudarenje zna biti naporno te smo proveli po pola sata, pa i više, kopajući u prazno ne bi li naišli na prokleto rijedak titanij.

Sve to spomenuto kvari onaj dobar dio igre i mada znamo da se radi o indie naslovu, smatramo da su se te neke sitnice mogle napraviti malo bolje.

Za kraj ovog dijela recenzije, moram napomenuti da ukoliko ne želite imati posla sa raznim čudovištima, igra ima i takozvani Builder mod. Kako i samo ime kaže u njemu vam je sve otključano i možete raditi što hoćete. Čudovišta ne mogu ozlijediti, nema logova za čitanje, sve je istraženo i na vama je da samo napravite svoj svijet.

Darkout grafički ne izgleda puno drugačije od ostatka današnjih side scrolling platformskih igara, no glavna tematika igre daje mu nešto što moramo naglasiti. To je, naravno, igra svijetla i sjena koje su odlično dočarane i ponekad sam se noću usudio izaći iz svog skloništa kako bi uživao u prizoru dok u šumi svjetlucaju razne biljke ispod velikih krošnji. Naravno to je ponekad završilo kobno, no isplatilo se.  Sve u svemu igra po mome mišljenju izgleda dovoljno dobro i iako se jednim dijelom razlikuje od Minecrafta smatram da je Darkout ipak grafički puno ljepši.

What would Mr. Einstein choose?

Zvuk me se, s druge strane, nije uopće dojmio. Pozadinska muzika je u startu lijepo dočaravala svijet, no ponavlja se pa sam ju prilično brzo ugasio te si pustio neku svoju playlistu. Zvučni efekti su isto vrlo slabi i gotovo da ih nema. Tu i tamo čujete huk sove, no većinom ćete slušati tupe udarce krampa ili lopate. Sve u svemu zvuk je prilično loš, ne znam je li se moglo bolje u odnosnu na budžet koji je igra imala.

Gameplay je ono što ovoj igri daje ono nešto. Sama zamisao rudarenja, sakupljanja resursa te ubijanja raznih spodoba i nije nešto posebno, no dok shvatite da je vaš najveći protivnik ta prokleta tama udubit ćete se u igru te pažljivo gledati na sat. Da stvari budu još napetije, smatram da bi Darkout trebalo igrati po noći pošto je on prilično taman i ponekad nećete vidjeti baš sve ako upalite svijetlo ili je igrate po danu. Uz to, tu je zarazno istraživanje te ćete uvijek lutati po planeti ne bi li sakupili nove resurse koji su vam potrebni da izmislite neki ultra super cool mrcinski pištolj za kojeg je municiju gotovo nemoguće napraviti.

Nakon svega spomenutog, možemo reći da je Darkout za jednu indie igru na vrlo visokoj razini, no na nekim stvarima se još uvijek treba poraditi. Recimo da bi se trebala ubaciti mogućnost micanja kamere van kadra vašeg lika kako bi bilo lakše pronaći put do potrebnih resursa, a ne da satima kopamo bez veze kako bi nakon toga shvatili da smo kopali na potpuno krivu stranu. Korisničko sučelje također treba sitne dorade kao, primjerice, mogućnost da kombinacijom tipki spremamo stvari u spremišta, a ne da svaku stvar moramo doslovno odvući tamo. Kao što sam rekao sve to Darkout čini vrlo napornim i nadamo se da će Allgraf poraditi na tome.

Sega jega!

CPU: Pentium 4 2.0GHz / Athlon XP 2000+

GPU: GeForce 6800 serije / Radeon HD 2400 serije

HDD: 2GB

Na kraju recenzije zahvaljujemo se kompaniji Plan of Attack što nam je ustupila igru. Samim time zahvaljujemo se i Allgraf studiju. Ukoliko vam se se sviđa igra i želite krenuti u svoju Darkout avanturu, tada skočite na http://store.steampowered.com/app/257050/ gdje možete kupiti spomenuti naslov za 12€.

• Datum Izlaska: 4. prosinca 2013.
  • Platforma: PC, MAC
  • Izdavač: Steam