Napisao  Utorak, 04 Ožujak 2014 22:05

RECENZIJA: Castlevania: Lords of Shadow 2

Castlevania serijal ima interesantnu povijest punu uspona i padova. U 90-im godinama je bila slavljena te je kroz svoju popularnost i kvalitetu izgradila temelj za cijeli žanr 2D platformera, no nakon prelaska u 3D generaciju uslijedio je veliki pad. Prvi 3D naslovi na Nintendo 64 konzoli nisu uspjeli niti dotaknuti kvalitetu svojih predaka na SNES-u i PlayStationu 1 te su brzo dobili status crnih ovca u Castlevania obitelji. Sa Lords of Shadow se KONAMI ponovno usudio oživjeti serijal i to sa iznenađujućim uspjehom. Castlevania: Lords  of Shadow se pokazao kao prilično kvalitetan naslov i ponovno je otvorio vrata cijeloj priči oko čuvenog Belmont klana. Novi nastavak, Castlevania: Lords of Shadow 2 bi sada trebao pružiti veliko finale sage te osigurati serijalu zasluženi respekt.

Sa tom namjerom, programeri pokazuju veliku hrabrost. Prvi puta ćemo preuzeti ulogu Drakule koji kao takozvani "princ tame" pokušava pronaći svoj konačni mir. Nakon tisuću godina očajavanja u sakrivenom utočištu crkve, Drakula se budi i dobiva iznenađujuću posjetu svojeg starog rivala Zobaca. Ovaj ga obavještava da prikrivene sluge Sotone lutaju zemljom i pripremaju njegov povratak, što bi značilo vječni pakao na Zemlji, a glavne sluge bi postali upravo njih dvoje. Zobac, koji i sam želi vladati svijetom, sada Drakuli nudi ponudu koju ne može odbiti. Ako mu pomogne spriječiti Sotonu, ispuniti će mu želju i osloboditi ga besmrtnosti.

Drakula

Unatoč uspjehu prvog nastavka Marcury Steam se nije opustio te je za Lords of Shadow  uveo nekolicinu značajnih noviteta. Prvo velika promjena je to što se igra više ne dijeli na poglavlja i linearne nivoe već će vam se kroz napredak otkrivati prilično otvoreni svijet koji nudi mnogo izazova i prostora za istraživanje. Time igra ostavlja dojam kao neki moderni Castlevania: Symphony of the Night što je veliki plus. Svijet se progresivno otvara stjecanjem novih sposobnosti što motivira za napredak i povratak na određena mjesta. Na primjer, neka mjesta možete dosegnuti tek kada Drakula stekne sposobnost pretvaranja u maglu.

Još jedna zanimljiva caka koja nudi raznolikost je to što ćete igrati u dva različita svijeta. Jedan je moderni grad koji je sagrađen na ruševinama starog dvorca u kojem je prebivao princ tame, a drugi su same ruševine ispod grada i dimenzija u kojoj se vraćate u prošlost kroz Drakulina sjećanja, strahove i čežnje. U ovom prvom ćete se boriti protiv vragovih sluga i pokušati spriječiti njegov povratak, dok ćete se u drugom boriti protiv same prošlosti koja vas proganja. Iako su oba svijeta potpuno odvojena, moguće je po volji putovati iz jednog u drugi tako da se uvijek možete vratiti i istražiti pojedine areale sa novim sposobnostima.

CLOS2 2014-03-03 22-21-01-21

Sve se to čita vrlo lijepo i cijela ideja je odlična, no na žalost se s tehničke strane očito moralo napraviti nekoliko kompromisa ili developeri jednostavno imaju više iskustva i inspiracije kod stvaranja gotičkog svijeta. Moderno vrijeme i cijeli grad izgleda prilično jednolično te ostavlja dojam kao da prelazite iz igre u igru, a ne iz svijeta u svijet što nekako ne paše u koncept igre. Nemojte me krivo shavtiti, Castlevania: Lords of Shadow 2 se igra tečno, ali pola igre izgleda odlično dok druga polovica ostavlja dojam kao da nije dizajnirana od iste ekipe.

Sve to donekle prikriva borbeni sustav koji je ovdje još malo bolji nego u prethodniku, ali ujedno i kompleksniji. Drakula barata sa tri osnovna oružja, prvo i glavno mu je krvavi bič koji, u biti, nije ništa drugo nego krvava verzija lanca iz prvog nastavka. Tu je i takozvani Void Sword koji koristi Void magiju i liječi svakim zadanim udarcem. Chaos Gloves koriste Chaos magiju i služe za probijanje štitova, oklopa i nanošenje vatrene štete. Za uspješnu borbu potrebno je dobro kombinirati arsenal oružja, izbjegavanje i blokiranje pri čemu se puni fokus. Sa punim fokusom svaki zadani udarac generira orbove kojima možete regenerirati željenu magiju, a to pak omogućava duže i efikasnije korištenje oružja. Fokus se gubi čim primite štetu.

Naravno tu su još i specijalne moći, specifične za princa tame, koje mu omogućavaju da ispija krv ranjenim neprijateljima, preuzme kontrolu nad ljudima, baca roj šišmiša te se čak može pretvoriti u krdo štakora što mu omogućava kretanje kroz ventilacije i tome slično. Kroz svoju avanturu naići ćete i na razne artefakte iz prošlosti koji kod korištenja pružaju određeni buff. Njih ima podosta i stvarno su korisni u određenim situacijama pošto neki do njih regeneriraju zdravlje, usporavaju vrijeme ili vam daju neograničenu količinu magije na određeni period.

Skills

Kao što vidite mogućnosti ima čak i previše te tu leži jedan od problema igre. Ako niste baš domaći u ovom žanru, vrlo teško ćete se snaći i vaš najveći protivnik bi mogao postati gamepad, čije tipke su toliko pretrpane da se jednostavno nećete snaći što prvo pritisnuti. Čak i veterani ovog žanra će trebati određeno vrijeme da se priviknu, dok će se prosječan igrač sigurno često izgubiti i očajavati. Uz sve to dolazi i nepotrebno komplicirani skill sistem. Kupite li novu kombinaciju ona se kroz korištenje u borbi puni od 0% do 100%, nakon što se potpuno "napuni" dobivate jedan mastery bod pomoću kojeg možete pojačati glavno oružje u njenoj kategoriji…. Vidite i sami, prilično konfuzno i stvarno nepotrebno za ovakvu igru. Unatoč svemu borba je vrlo zabavna i motivira, tko jednom savlada komande stvarno će uživati u klanju.

Ali jedna stvar je stvarno katastrofalna. Ne znam tko se sjetio u ovakvu igru staviti dijelove šuljanja koji su toliko loši i iritantni da su me u par navrata natjerali da ugasim igru. Naime, igra vas stavi u scenarij gdje ne možete napadati niti se braniti. Sve što možete, i morate, je hodati iza nekih kutija i bacati šišmiše na protivnike kako bi im odvukli pozornost, ako vas slučajno primijete odmah umirete, ne možete apsolutno ništa. Igre kao Batman: Arkham serijal su odlično demonstrirale kako izvesti kvalitetan stealth sustav u akcijskoj igri. Ovaj u Lords of Shadows 2 je jednostavno katastrofalan primjer kako to NE izvesti, a da ne spominjem da nikako ne paše u cijeli koncept ovog serijala. Također se šparalo na zagonetkama, kojih ima vrlo malo i nisu previše zahtjevne, tako da nisu niti vrijedne spomena.

CLOS2 2014-03-04 04-39-29-38

Veliku pohvalu zaslužuje dizajn glavnih likova, neprijatelja i bosseva. Usudio bih se reći da sam rijetko kada vidio toliko kreativno dizajnirane beštije, no na žalost ih kvare ponekad mutne teksture - posebno u animacijama. U biti cijela igra pati od djelomično loših tekstura pogotovo u modernom svijetu, koji ostavlja dojam kao da je isklepan na brzinu. PC-Steam verzija koju smo testirali se glatko vrtjela na 60 frejmova bez obzira o akciji na ekranu, što je vrlo pohvalno i bitno za ovakvu igru. Respekt zaslužuje i odjel za glazbenu prezentaciju igre te odličan voice-acting. Pogotovo Sir Patrick Stewart kao Zobac i Robert Carlyle kao Dracula stvarno uvjerljivo dočaravaju likove.

CLOS2 2014-03-04 02-04-09-51

Prvi Castlevania: Lords of Shadow me svojevremeno pozitivno iznenadio, tako da sam se stvarno veselio nastavku i imao određena očekivanja koja se na žalost nisu u potpunosti ostvarila. Teško je biti nasljednik ovog legendarnog serijala, zato poštujem hrabrost i odluku Mercury Steama što su nam napokon omogućili da zaigramo Drakulom. Mogućnost istraživanja i otvoreniji svijet mi se veoma dopao i uspio je u meni pobuditi nostalgične osjećaje vezane uz Castlevania: Symphony of the Night, što i jeste bio cilj developera. Uz to je priča dovoljno dobra i dostojna serijalu da zadrži igrače pred ekranom tokom cijele igre. S druge strane se donijelo nekoliko loših odluka kod gameplay dizajna koje znatno utječu na konačan dojam igre. Još jednom napominjem manjak zagonetka i potpuno banalne stealth dijelove. Unatoč svemu, ako nakon bezobrazno dobrih trailera malo smanjite očekivanja, Castlevania: Lords of Shadow 2 će vas sigurno dobro zabaviti.

PREPORUČENI HARDVERSKI ZAHTJEVI (PC)

CPU: Core 2 Quad Q8200 2.33GHz / Athlon II X4 620

GPU: GeForce GT 740 serije / Radeon HD 6670 serije