Napisao  Subota, 16 Studeni 2013 19:55

RECENZIJA: Call of Duty: Ghosts

Još jedan Call of Duty - ne hvala ili da molio bih? Mislim da nisam jedini koji je u ovakvoj dilemi. Bilo je jasno da će Activision musti zlatnu kravicu do iznemoglosti i čak već znamo da nas iduće godine očekuje novi. No, malo je iznenadilo da su pustili Modern Warfare, seriju sa najvećom bazom obožavatelja, postrani i krenuli na nešto potpuno novog. Ghosts bi trebao dovesti malo friškog vjetra (ako je to uopće moguće) te predstaviti potpuno novu priču, koja pak omogućava integraciju novih gameplay elementa. Da li su programeri ovdje uspjeli stvoriti nešto potpuno novog ili Call of Duty i dalje putuje istom, slijepom, ulicom?

SAD više nije svjetska sila. Nekoliko zemalja se spojilo u, takozvanu, federaciju kako bi nasiljem promijenili odnos moći na svijetu. Zlouporabom jedne od Američkih svemirskih stanica uspiju lansirati rakete na nekolicinu velikih gradova, pri čemu pogibaju milijuni civilista. Dvanaest godina je prošlo nakon opisanih događaja, a rat još uvijek traje i Amerika je na rubu propasti. Situacija izgleda beznadnom, ali srećom je tu jedinica vrhunskih specijalaca koji su se spremni suprotstaviti prijetnji federacije. Oni su Ghosts, legendarna specijalna postrojba, kod spomena njihovog imena se i najhrabrijem vojniku okrene želudac od straha.

Prologue

Međutim, pravi početak igre počinje na drugom mjestu. Nakon atraktivne animacije, negdje u predivnoj prirodi je otac koji svojim sinovima priča tipičnu američku priču o herojima. Naravno da su oni svi vojnici i naravno da senior prepričava događaje iz prošlosti vezane uz legendarnu Ghosts postrojbu. Mladići oduševljeno, ali i sa nevjericom, slušaju oca sve dok se zemlja ne počne tresti i s neba počnu padati rakete. Ovdje se odmah shvati da smo u prošlosti točno tada kada se dogodio gore spomenuti atentat. Kako već znamo, milijuni su poginuli, ali ne i naš trio. Otac Elias i njegovi sinovi, Logan i David, uspjeli su se izvući te su kroz deset godina preživljavanja u ratu postali prave vojničine. Sada je na njima da postanu legende i spase svijet, na njima je da postanu zastrašujući Ghosts vojnici.

Dobra vijest odmah unaprijed – Infinity Ward ovaj puta odstupa od klasičnog mijenjanja između više protagonista kod glavne priče, sada kompletnu radnju igrate sa Loganom, jednim od mladića iz uvoda. Ok, bez ikakve promjene likova nisu niti ovaj puta mogli, no kada se to dogodi većinom upravljate sa nekim bezimenim vojnikom u kratkoj sekvenci koja pokazuje paralelne događaje u kojima se Logan nije nalazio. Na primjer: u početku ćete odigrati akcijski dio u ulozi jednog astronauta gdje saznajete kako je došlo do atentata na svemirsku stanicu. Odmah nakon toga se vračate Loganu i nastavljate njegovim putem. Time se izbjegava zbunjenost i puno je lakše shvatiti radnju igre.

Riley

Vuf vuf, vau vau! Još jedna stvar koju želim odmah raščistiti je pojava i uloga njemačkog ovčara Rileya, kojeg su nam gurali na nos u svakom traileru. Koja je zapravo njegova uloga, da li je on tu samo zato da se imamo za koga emotivno vezati, da li je vjerni pratilac ili je bez moralna zvijer za ubijanje? Naravno da će vam kroz trajanje kampanje ovaj virtualni ljubimac prirasti k srcu, to je prirodno – osim ako mrzite pse. Što se i samog gameplay elementa tiče, on je vrlo osvježavajući novitet, većinom je prisutan i vrlo koristan. Možete ga koristiti u, predodređenim, situacijama, no kada nastupa vrlo je efikasan i zabavno je njime upravljati. Da, dobro ste pročitali, upravljate psom! Ali bez brige, to ne čini igru životinjskim simulatorom, CoD: Ghosts je i dalje tvrdokorna pucačina.

Priču proživljavate kroz skriptirane misije između kojih su zgnječene prilično kvalitetne animacija, no drugo nismo niti očekivali. Stvarno ne znam što više napisati o samom gameplayu i misijama, a da to nije već tisuću puta napisano u proteklih nekoliko godina. Ako se nešto ruši, ruši se točno kada je to određeno, čak i protivnici dolaze kao naručeni. Ne razumijem zašto se toliko tvrdokorno drži do onog iritantnog, beskrajnog, stvaranja protivnika sve dok se igrač ne probije do određene točke na mapi - pa ljudi nismo više u 2003. godini. Činjenica da se još uvijek ne može uništiti okoliš kako spada, protivnike čini još iritantnijim kada kampiraju iza zaklona. Često sam imao osjećaj da je nabolje samo pretrčati do cilja i kasnije potući ostatak.

Pod vodom

Ajde, moram priznati da priča ipak nekako uspije zadržati pred ekranom i da nakon prilično trulih sat vremena misije postaju zanimljivije. Pogotovo tijekom druge polovice kampanje se stvarno ne štedi na dramatici, a pogotovo ne na eksplozijama. U jednoj rečenici: Call of Duty: Ghosts kampanja je velika reciklaža svega što smo već nekolicinu puta vidjeli, čak i neke animacije su "posuđene iz prijašnjih naslova"  - video dolje.

Poznato je da gotovo nitko ne kupuje Call of Duty zbog singleplayer kampanje. Multiplayer je ono gdje se događa magija i zašto je ovaj serijal postao toliko popularan. Infinity Ward se za Ghosts dosjetio nekoliko zanimljivih poboljšanja, pogotovo noviteti u kreiranju vlastitog vojnika su dobrodošli. Moguće je izabrati odjeću, opremu, a po prvi puta u serijalu može se mijenjati i spol – da, možete igrati sa ženskim vojnicima. Kod otključavanja novih nadogradnja i oružja se nije puno mijenjalo. Sve oružje je od početka otključano, ali se tek može koristiti nakon kupnje koristeći takozvane Squad bodove. To svakom igraču pruža slobodu kod odluke u što će prvo investirati, bez obzira koji je rank. Squad bodove dobivate za ostvarene izazove unutar mečeva ili kada porastete u ranku. Izazovi su razni, od korištenja samo sekundarnog oružja do ubijanja nožem. Field Orders su također zanimljivi – ako, na primjer, prvi umrete dobiti ćete kutiju sa zadatkom kojeg morate ispuniti do kraja meča, uspješno izvršavanje tog zadatka je nagrađeno squad bodovima.

Squad-Mode

Sam osjećaj kod igranja se nije puno promijenio, kod prve borbe ćete odmah imati feeling da igrate stari dobar CoD. Za malo friškog vjetra su odgovorne nove varijante već poznatih modova. Na primjer "SEARCH AND RESCUE" - ovdje je pomiješan Killl Confirmed mod sa klasičnim Counter Strike misijama napada i obrane. "CRANKED" je pak Deathmatch na speedu – nakon što nekoga smaknete imate 30 sekundi da pronađete novu žrtvu, nasuprot eksplodirate (vrlo zarazno). "BLITZ" je nabrijani capture the flag mod sa portalima. Za sada je u igri 15 multiplayer mapa koje se čak u nekim modovima daju minimalno promijeniti sa ispunjavanjem nekih uvjeta unutar meča.

Još dva aduta Ghosts ipak ima u rukavu. Prvi od njih je Squad-mode, u kojem sa svojim kreiranim vojnicima možete nastupati protiv tima botova ili tima kojeg je drugi igrač sklepao. Vi ovdje upravljate sa jednim vojnikom, dok drugima upravlja kompjutor. Na moje iznenađenje, oni su prilično inteligentni i ne ginu bez veze te čak dobro i surađuju. Navodno njihov skill reflektira vaš, što znači da je ista situacija i kod protivničkog tima. Igrate li protiv dobrog igrača, njegov tim bude bolji. Drugi, malo egzotičan, mod je Extinction koji ovdje mijenja popularan Zombies mod iz Black Ops serijala. Ovdje umjesto zombija koljete aliene, a cilj je pomoću velikog borera uništiti njihovo gnijezdo. Na izbor imate četiri klase koje se razlikuju po svojoj opremi. Weapon Specialist radi 20% više štete sa mecima, Tank ima 25% više zdravlja, Engineer pojačava oklop borera i daje mu bonuse, a Medic može liječiti i oživjeti druge vojnike. Na raspolaganju su vam i razne naprave kao što su drone i tureti, ali njihovo postavljanje košta, time je potrebno malo taktizirati.

Extinction

Nisam imao prilike vidjeti Xbox 360 verziju, ali PS3 inačica je vidljivo iza ove koju smo testirali na PC-u. Unatoč ogromnim hardverskim zahtjevima grafika nije potpuno ispunila moja očekivanja. Igra izgleda solidno, ali ne i puno bolje od prethodnika. Rekao sam si prije pisanja ove recenzije da ću izbjegavati direktnu usporedbu sa konkurencijom iz Electronic Artsa, ali jednostavno ovdje moram reći da Battlefield 4 izgleda dosta bolje, iako nije toliko zahtjevan - možda je problem u optimizaciji ili u tome da se nije koristio novi grafički pokretač već poboljšana verzija IW-Engina. Naravno da grafika nije sve i većini CoD fanova je važno da igra radi glatko na 60 frejmova (sličica po sekundi). Tu sve štima, akcija je brza i tečna bez obzira koliko nereda se događa na ekranu.

Lokacija u Singleplayer kampanji su također lijepe i raznolike, a i kvaliteta animacije je na priličnoj visokoj razini. Isto kao i zvuk - ako Call of Duty nešto zna, to je dočarati atmosferu bojišta sa dobrim zvukovima oružja i eksplozija. Bez njih bi sve bombastične scene, kojih ima mnogo, bile samo prosječne. Na žalost je kompletni dojam igre malo razočarao, kao da nije ispolirana do kraja ili kao da si Infinity Ward nije dao dosta truda. Mnogo se obećalo, ali se na žalost mnogo toga nije ispunilo.

Sneaky

Sa Call of Duty: Ghosts je ovaj serijal ušao u desetu rundu i nekako je sve kao prije. U kampanji se svijet ruši sa svih strana i dramatici nema kraja. Multiplayer pruža dovoljno motivacije i raznolikosti, barem do idućeg nastavka. Fanovi serijala će ga ovako i onako igrati, čak da je i lošiji od prethodnika, no srećom tome nije tako. Veliki izbor modova pruža nešto za svakoga, Extinction mode poslužuje obožavatelje zombie moda, a Squad-Mode ja prava stvar za one malo povučenije igrače koji vole odigrati koji meč protiv kompjutora. Za sve ostale, tu su svi klasični načini igre se nekoliko modifikacija. Ipak smatram da je nakon deset godina krajnje vrijeme da se promijeni malo više nego samo nekoliko multiplayer modova, pogotovo singleplayer kampanja plače za drastičnim promjenama.

CPU: Intel® Core™ 2 Duo E8200 2.66 GHZ / AMD Phenom™ X3 8750 2.4 GHZ ili bolji

GPU: NVIDIA® GeForce® GTS 450 / ATI® Radeon™ HD 5870 ili bolje

RAM: 6GB