Napisao  Četvrtak, 03 Prosinac 2015 01:46

RECENZIJA: Call of Duty: Black Ops III

Za mnoge se Black Ops ogranak popularnog Call of Duty serijala uzdiže iznad ostalih. Bilo to po svojoj tmurnoj atmosferi, kampanji koja je u drugom nastavku nudila nekoliko završetaka temeljenih na odlukama igrača, no najviše zbog odličnog multiplayera i popularnog Zombie moda koji je postao zaštitni znak Black Opsa. Nakon prošlogodišnjeg Advanced Warfare, gdje je Sledgehammer Games pokazao što zna, Activision Call of Duty ponovno daje u ruke Treyarchu. Pitanje je sada; da li se programerski studio iz Santa Monice uspio još jednom nadmašiti?

Prije svega, kampanja nudi nekoliko ugodnih inovacija. Umjesto da ponovno utjelovljujete nekog iz Mason obitelji ili neku drugo relevantnu osobu vezanu uz Franka Woodsa i Viktora Reznova, u Black Ops III stvarate vlastitog super-vojnika. Osim spola (da po prvi puta se može igrati i ženskog protagonista) birate između nekoliko predodređenih lica. Na žalost je izbor prilično uzak, no služi svrsi. S vremenom ćete saznat više o svojem tajanstvenom identitetu, pošto niti jedna Black Ops priča nije onakva kakvom se čini na prvi pogled.

CoCBOII 2

Druga velika inovacija je mogućnost kooperativnog proživljavanja priče. Takav pristup je prilično zabavan i odlično funkcionira kroz cijelu kampanju. Iako su misije linearne, prostrane mape i kooperativno igranje često ostavlja dojam da se radi multiplayer naslovu poput Destiny.

Sve to, naravno, otvara nove taktičke mogućnosti. Ukoliko u timu imate nekoga tko voli srljati unaprijed sa strojnicama, vi možete preuzeti ulogu snajperiste i svojem timu iz daljine čuvati leđa. Iako umjetna inteligencija protivnika nije baš na najvišoj razini, težina igre raste s svakim dodatnim igračem koji vam se pridruži. Neprijatelji se, ovisno o tome koliko igrača sudjeluje u igri, prilagođavaju. Nisu nužno mnogo pametniji, ali počinju koristiti taktike koje ne možete vidjeti ukoliko ste sami. Osim toga, čini se kao da mogu popiti više metaka.

CoCBOII 1

Kao što znate, akcije u Call of Duty naslovima ne manjka. Ona se ovdje prekida jedino tijekom animacija koje tjeraju priču unaprijed. Čim jedan od igrača dosegne određenu točku, ostali se automatski teleportiraju do njega, što lagano šteti doživljaju svih sudionika. Možda malo neugodno rješenje, no programerima je bilo bitno da se tok igre ne prekida te da svi igrači uvijek budu zajedno. Stoga, je malo čudno da u animacijama vidite samo sebe iz trećeg lica, a ne i svoje suborce koji su uz vas prolijevali krv i znoj. I ovdje Treyarch tvrdi kako je to važno za priču. Ja vam samo mogu reći: Igrajte i uvjerite se sami.

Za razliku od prošla dva nastavka, u Black Ops III više ne rješavate neki globalni sukob već stvari postaju osobne. Kao temelj priče služi incident u kojem su procurile važne CIA informacije, a na vama je da saznate tko se krije iza svega. Naravno, stvari se zakuhaju i postaju osobne.

Potraga za počiniteljima vas u prvom djelu kampanje vodi kroz klasične Call od Duty blockbuster scenarije koji su sada još opširniji i veći. Pogotovo u drugoj polovici priče stvari postaju apsolutno pretjerane. Futuristička tematika prelazi u potpunu apsurdu, ali bez da djeluje stereotipno. Baš naprotiv, Black Ops III je maštovit, tmuran i ostaje vjeran svojim prethodnicima, što pomalo zahvaljuje i visokoj dozi nasilja.

CoCBOII 3

Naravno da smo i ovdje na turneji kroz svijet. U Singapuru se borimo kroz uništene urbane ulice dok njima hara divlja oluja. U Egiptu smo na čelu građanskog rata gdje proživljavamo alternativnu budućnost, a u Zürichu doživljavamo idealan futuristički svijet – barem na kratko. To je samo djelić otkačenih scenarija koje Black Ops III nudi. Gotovo niti jedna misija nije razočarala. Svako poglavlje je zabavno i ima ugodan tempo, praznog hoda je vrlo malo. Jedino što mi malo fali je nedostatak odluka i više završetaka.

Bez da vam previše odam. Završetak kampanje će vas staviti pred pitanja, ali to je svjesna odluka developera i režisera kampanje, Jasona Blundella. On inzistira da dobro pratite sve misije pošto se odgovor na vaša pitanja može pronaći u njima. Dakle, tko se ne želi previše zamarati će sigurno uživati u još jednoj blockbuster kampanji, ali će nakon završnih kredita malo zbunjeno blejati u ekran. Call of Duty Black Ops III kampanja u svakom pogledu dobro funkcionira.

CoCBOII 7

Vrijeme između misija se provodi u skloništu gdje čekaju brojni tekstovi, datoteke, snimke i ostale informacije o Black Ops svemiru. Tko dobro poznaje serijal, pronaći će i koji 'Easter Egg'. Sklonište, osim kao mala digitalna knjižnica, služi i za prilagodbu opreme (loadouta) te otključavanje posebnih Cyber-Core sposobnosti.

Tu je i trening simulator gdje možemo testirati svoju sposobnost na gamepadu / tipkovnici te isprobati novu opremu. To je posebno korisno nakon što sastavimo vlastito oružje - da i to je moguće. Nevjerojatno je koliko sadržaja ova, na prvi pogled plitka, pucačina nudi. Čak i nakon završetka kampanje Treyarch je pripremio malo iznenađenje. Naime, tada otključavate Nighmare mod. Pri tome se radi o posebnoj kampanji koja nudi zasebnu priču gdje protivnike mijenjaju zombiji, a misije se odvijaju po različitom redoslijedu od originalne.

Dakle, bez obzira da li želite malo dublje zaroniti u svijet zavjera, kooperativno se zabavljati s prijateljima ili jednostavno pustiti mozak na pašu uživajući u predivnoj grafici i futurističkim scenarijima. Treyarch je u ovom aspektu igre odradio odličan posao.

CoCBOII

Pored nightmare-kampanje ne smije nedostajati niti klasičan zombie mod koji ove godine nosi naslov 'Shadows of Evil' i predstavlja četiri nova protagonista. Activision se za to posebno isprsio unajmljujući poznate glumce poput Rona Perlmana i Jeffa Goldbluma. 'Shadow of Evil' nas stavlja u horror priču ranih 1940-ih godina koja se prezentira u klasičnom film-noir stilu. Cilj četvorice protagonista, koji su povezani na tajanstveni način, je pronaći uzrok prokletstva koji ljude pretvara u čudovišta, odnosno zombije.

Osim priče ovaj se način igranja ne razlikuje previše od onog u prethodniku. Da biste u potpunosti otkrili tajanstvenu priču potrebno je ostvariti neke ciljeve koje vam igra baš ne nabija na nos. Moguće se fokusirati samo na čim duže preživljavanje, ali na taj način se gubi mnogo šarma ovog moda. To je možda i jedina primjerka koju imam vezano uz zombie mod. Naime, ukoliko ne igrate s prijateljima ili uigranom ekipom, često ćete biti razočarani i nećete baš uspješno doći do cilja. Ok, možda ćete sakupiti malo iskustva i koji level, ali ništa više od toga.

CoCBOII 12

Bez pravog timskog rada ovdje ne ide ništa. Pogotovo u početku ćete pogibati vrlo brzo. Novi grad imena Morg City je spetljan i pomalo zbunjujući. Mnogo toga nije dovoljno objašnjeno, primjerice automati za žvakaće ili fontana koja vas pretvara u čudovište. Tek nakon nekoliko sati igranja sam u potpunosti shvatio mehaniku ovog moda i pomalo se upoznao s gradom. Zombie mod se ove godine pretvorio u način igranja za strastvene gamere koji su spremni investirati mnogo truda i vremena. Svi koji više vole klasično CoD napucavanje će svoje vrijeme radije provoditi negdje drugdje, a svi dobro znamo gdje!

Bogati CoD: Black Ops III paket zaokružuje srce serijala, a to je natjecateljski multiplayer. Na prvi pogled je najupečatljiviji novi repertoar pokreta. Slično kao u prošlogodišnjem Call of Duty: Advanced Warfare, futuristička oprema nam omogućava dinamično kretanja pomoću kojeg bez ikakvih poteškoća visoko skačemo, trčimo po zidovima te akrobatski strijeljamo konkurenciju. Kako bismo dobili osjećaj za novi sustav kretanja služi takozvani free-run-mode. Ovdje, slično kao u Mirrors Edge, moramo čim prije prevladati zadani teren koji se sastoji od raznih prepreka. Svaki teren je teži od prošloga te zato zahtjeva korištenje kompletnog repertoara pokreta.

Za sve one koji su uspješno završili trening, ili smatraju da im nije potreban, slijedi izbor specijalista s jedinstvenim sposobnostima. Sveukupno ih je devet, no na početku ih je dostupno samo četiri - ostali se otključavaju s napretkom (levelima). Ista stvar je i sa specijalnim sposobnostima. Svi u startu imaju samo dvije, a ostale se otključavaju korištenjem pojedinog lika. Međutim, čak i kada ih otključate sve, za meč je moguće odabrati samo dvije. Bez obzira koga odaberete, sposobnosti su vam na raspolaganju tek kada se napune. Killovi i ostale aktivnosti imaju minimalan utjecaj na brzinu punjenja 'specijalka'. Taj pristup omogućava slabijim igračima, koji ne mogu često do kill-streak bonusa, da tu i tamo imaju moćna oružja.

CoCBOII 4

I znate što? Ovaj plan itekako dobro uspijeva. Specijalisti sa svojim posebnim značajkama nude dinamičniju igru. Iako je svaki od njih u principu isti, što znači da nisu ograničeni na određenu vrstu oružja, njihove specijalke ugodno obogaćuju borbu. Fokus je i dalje na Pick-10 sustavu koji se etablirao kao najbolja varijacija kreiranja klase / loadouta. Dakle, i dalje imate deset slobodnih mjesta u koja možete stavljati razne nadogradnje za primarno i sekundarno oružje te granate ili kartice s bonusima (wildcards). Svaka pojedina nadogradnja uzima jedno slobodno mjesto što znači da ne možete natrpati sve na sve, već se morate odlučiti što preferirate. Zvuči možda malo zbunjujuće, no CoD veterani sigurno znaju o čemu se radi.

Što se modova tiče, skoro sve je po starome. Safeguard je novi način igre u kojem jedan tim mora eskortirati robota do zadane točke dok ga drugi tim igrača mora spriječiti. Lijep dodatak, ali ništa posebnog što bi moglo ozbiljno konkurirati godinama etabliranim modovima poput Kill Confirmed, Deathmatch, Hardpoint ili Search And Destroy.

Pored svega navedenog, ne mogu da ne pohvalim nove mape koje ne da su samo lijepo dizajnirane, već su tehnički sjajne. Nude manje mogućnosti za sakrivanje (campanje), ali zato pružaju mnogo više prostora za kretanje. Zbog činjenice da smo ove godina naučili roniti i trčati po zidovima, opasnost vreba sa svih strana. Pozitivan dojam se ponekad lomi na nevidljivim zidovima i predmetima koje je nemoguće preskočiti iako se ne nalaze na rubu ili van mape. Srećom te sitne mane ne kvare ukupan dojam multiplayer mečeva.

CoCBOII 6

eSport?

Treyarch napokon radi veliki korak k eSportu. Iako se Call of Duty već godinama igra u natjecateljskom okruženju, niti jedna igra nije imala pošteni sustav rangiranja. Tome sada služi službeni Arena mod koji je čvrsto integriran u igru. Sastoji se od profesionalna i amaterska liga gdje se možete plasirati sa svojim timom. U amaterskoj ligi se možete samostalno rangirati s nasumično odabranim protivnicima i suigračima, dok je profi liga namijenjena isključivo za uigrane timove. Slično kao u naslovima poput League of Legends ili Starcraft se rangirate u divizije koje odgovaraju vašim sposobnostima. Pobjedama dobivate zvjezdice, ali ih do određenog ranga ne možete izgubiti. Time se sprječava da dobri igrači igraju protiv lošije rangiranih.

Da se Treyarch ugledao u popularne modele eSporta, ne može se previdjeti. Pogotovo ne kada bacimo oko na takozvani Ban-and-Protect sustav. Prije svakog meča timovi biraju jedno oružje, jednu sposobnost ili jedan kill-streak bonus kojeg žele zabraniti protivnicima ili zaštititi za sebe. Time bi taktika trebala postati važna već prije samog meča. Znate da jedan od članova protivničke ekipe prava Mano-O-War zvijer? Jednostavno mu uskratite tu prednost.

Dakle, ako smatrate da ste rođena Call of Duty zvijer, Black Ops III vam napokon daje pravu priliku da to dokažete. Najbolji igrači će na kraju sezone biti pozvani na finale Call of Duty World League (svjetske lige).

CoCBOII 9

Taman dok sam mislio da se ne može više mnogo izvući iz starog dobrog Call of Dutya, Treyarch mi je zviznuo šamar sa predstavnikom serijala prepunim sadržaja. Call of Duty: Black Ops III sa stilom pokapa sve svoje prethodnike i ponosno na glavu stavlja krunu kralja FPS žanra. Ova igra je dorađena od početka do kraja. Bila to kampanja, zombie mod ili super zarazan multiplayer. Svaki element igre je toliko dobro izveden da bi se bez problema mogao prodati kao zasebna igra. Opseg ovog naslova će vas bez problema držati okupiranima do idućeg nastavka, ako ne i duže.

Call of Duty: Black Ops III je najbolji primjer tome kako bi moderni FPS trebao biti.

CoCBOII 8

CPU: Core i3-530 2.9GHz / Phenom II X4 810