Napisao  Ponedjeljak, 10 Studeni 2014 19:21

RECENZIJA: Call of Duty: Advanced Warfare

Call of Duty serijal nas prati već punih jedanaest godina i u to vrijeme se razvio u jednu od najpopularnijih  multiplayer pucačina današnjice. Iako igra svake godine dobiva novi nastavak, developeri Infinity Ward, Treyarch i Sledgehammer Games se redovito izmjenjuju s izradom svojih ogranaka serijala. Sledgehammer Games je sada napokon imao luksuz da investira punih tri godine u razvoj svoje nove bebe, Call of Duty: Advanced Warfare. Pitanje je: da li smo zbog toga dobili najbolji Call of Duty nastavak ikada?

U ne tako dalekoj budućnosti je privatna tvrtka plaćenika ATLAS, pod vodstvom Jonathana Ironsa (glumi Kevin Spacey), na samom vrhu vatrene moći. Ovdje se globalni problemi rješavaju bez političkih ideala – sve što igra ulogu je dobra cijena. Ironsov moto je "mi ne prodajemo politiku, mi prodajemo moć". Bivši marinac, mladi Jack Mitchell, se pridružuje organizaciji nakon što je u neuspjeloj misiji izgubio lijevu ruku i najboljeg prijatelja Willa Ironsa, sina spomenutog vođe ATLASa.

1415499744171.cached

Njegova vojnička karijera je zapravo gotova, no ATLAS mu daje drugu šansu, priliku da se ponovno bori za pravdu i da dokaže kako smrt njegovog prijatelja nije bila uzaludna. Jonathan Irons u najboljem prijatelju svog sina vidi veliki potencijal te mu daje do znanja da ga cijeni kao svog vlastitog sina. Međutim, odnos se brzo pretvara u mržnju, pošto Irons ima prilično iskrivljenu sliku o svijetu i Sjedinjenim Američkim Državama, kojima predbacuje nesposobnost pri vođenju politike, a posebno kod ratovanja. Sve to se kasnije uspostavlja kao velika muljaža i licemjerje. Irons Svoj status spasitelja koristi kako bi inscenirao događaje od kojih će kasnije ATLAS profitirati i ugroziti cijelo čovječanstvo.

Tako vi stupate u ulogu Mitchella, koji je spreman poduzeti sve kako bi spriječio iskrivljene planove ATLASa. Spomenute događaje i njihov ishod ćete proživjeti kroz kojih šest sati bombastične kampanje u tipičnom Call of Duty stilu. Radnja vas šalje na razne lokacije diljem svijeta, no priča ovaj puta nije nimalo zbunjujuća te uvijek znate koji vam je cilj i zašto se nalazite baš tamo gdje jeste. Činjenica da uvijek ostajete kod jednog protagonista i priču pratite iz njegovog gledišta, čini Mitchella mnogo "stvarnijim" - barem u usporedbi s likovima iz proteklih nastavaka, gdje smo ih većinom kontrolirali više.

s1 sp64 ship 2014-11-09 14-06-53-65

I dok tako ponovno spašavate svijet od uništenja, možete očekivati široku paletu scenarija. Naravno, većinom ćete pucati na neprijateljske vojnike, no oni su ove godine dobili pojačanje od raznih drona, ljudskih robota te futurističkih vozila. Ubijanje virtualnih ljudi je često prekinuto raznim segmentima u kojima koristite razne gadgete ili upravljati vrlo inovativnim napravama. Čak i misije u kojima se morate šuljati, u Advanced Warfare su prilično zabavne. Srećom se niti jedan scenarij ne ponavlja i ne traje predugo da postane naporan.

Lijepo je i to da Sledgehammer Games često staje na kočnicu dajući misijama dovoljno vremena za razvoj atmosfere. Mnoge misije ne počinju s praskom, kao što smo to navikli, već se napetost i akcija polako stvaraju. Misija u kojoj iz zraka sabotirate leteći avion ili infiltrirate nuklearnu elektranu pokazuju da se još uvijek može pretjerati, no čini se da Sledgehammer to ove godine nije htio. Čak bih se usudio reći da Advanced Warfare nema previše bombastičnih trenutaka poput onih iz Modern Warfare. Sve u svemu, singleplayer kampanja je ugodna, ali još uvijek je samo jedna od mnogih CoD priča koje ćete brzo zaboraviti.

s1 sp64 ship 2014-11-09 14-13-20-79

Međutim, postoji jedna caka koja bi vas mogla natjerati da se ipak usudite u New Game +, odnosno odigrate kampanju više puta. Između misija možete nadograđivati svoj exoskeleton, što nije ništa inovativnog, no znatno olakšava stvar na većim težinama. Za nadograđivanje vam, naravno, trebaju bodovi koje sakupljate ispunjavajući razne zadatke, takozvane "Exo Challanges". Oni su prilično jednostavni, no nećete ih sve ispuniti tokom jednog prohoda kroz igru. Time niti ne možete Mitchella pretvoriti u ultimativnu borbenu mašinu bez da uložite više vremena. Ukupno postoji 12 kategorija za nadogradnju, koje nisu previše inovativne i obuhvaćaju klasična poboljšanja poput dužeg trčanja, većeg otpora na metke ili eksplozive, bržeg punjenja oružja, smanjenog trzaja kod rafala i tome slično. Još jedan razlog zašto se isplati odigrati kampanju na većim težinama je kozmetička oprema koju ćete otključati za multiplayer.

Da, da CoD multiplayer, oko toga se već godinama svijet i vrti. Ovdje Sledgehammer Games igra na sigurno i ne riskira previše, barem ne na prvi pogled. Ali čačkanjem malo dublje ispod površine, brzo smo došli do saznanja da Advanced Warfare nudi mnogo inovativnih ideja. Baš kako samo ime govori, futuristički scenarij ostavlja poseban trag na dobro poznati CoD gameplay. Svaki vojnik je opremljen exoskeletonom koji mu daje nove vještine i pruža značajnu slobodu kod kretanja. Dupli skok i brza promjena smjera, čak i u zraku, podsjećaju na konkurenciju iz Titanfalla, ali igra ipak ostaje vjerna CoD korijenima.

3

Exososkeleton komponenta drastično poboljšava gameplay iskustvo. Osim veće slobode kod kretanja, na izbor daje brojne specijalne vještine koje možete aktivirati po želji, ali samo na kratko vrijeme. Ovisno o izboru; stvorite štiti koji vas brani od projektila, postanite nevidljivi, ubrzajte regeneraciju  zdravlja, lebdite neko vrijeme te birate između raznih vrsta modernih granata.

Sve inovacije pridonose dinamici igre. Fascinantno je koliko brzo se dobar igrač može kretati po novim mapama, koje su odlično dizajnirane upravo za takav način igre. Iz ove perspektive je Call of Duty definitivno napravio veliki korak unaprijed. No osnovna ideja i koncept serijala ostaju isti. Sledgehammer je uzeo uspješnu multiplayer formulu te ju obogatio za nekoliko nijansa. Umjesto poznatog Pick-10 sustava iz Modern Warfare, sada je tu Pick-13 sustav - dakle imate dodatnog mjesta za opremu. Svaki dodatak vas košta jedan bod, ako primjerice puški želite dodati neku nadogradnju, to će vam uzeti jedno mjesto (jedan bod). Ista stvar je i s dodacima za exoskeleton te takozvanim wild cards, koje pružaju varijacijske bonuse – primjerice; korištenje drugog primarnog oružja u mjestu za sekundarno.

s1 mp64 ship 2014-11-10 19-19-45-17

Multiplayer, kao i uvijek, prska od privlačnosti i dugotrajnosti. Ne samo zbog brojnih modova, već zbog raznih izazova putem kojih otključavate nove igrarije za svoj profil. Napokon postoji loot u obliku kutijica (Supply Drops) koje dobivate tokom pojedinih mečeva. Često je to ovisno o vašem utjecaju na uspjeh vašeg tima ili kod ostvarenja nekih većih kill streakova, mada smo često imali dojam da je sve ipak potpuno nasumično. U spomenutim kutijicama, nakon meča, možete pronaći novu odjeću za vašeg vojnika, trajno oružje ili neka poboljšanja koja traju samo određeno vrijeme. Naravno, nije to na razini Borderlandsa, ali ipak trajno motivira na "samo još jednu rundu".

Izazovi funkcioniraju slično kao i u prošlim nastavcima. Korištenjem određenog oružja dobivate razna poboljšanja te nove skinove. Postoje i izazovi koji vam daju predmete na određeno vrijeme, slično kao i gore spomenuti Supply Drops. Pet Headshot killova u jednom meču vam, primjerice, daju posebnu kacigu na pola sata.

Što se samih načina igre tiče, Advanced Warfare sadrži sve klasične modove te dodaje dva nova. UPLINK je zanimljiva kombinacija rata i rukometa, a svoje korijene vuče iz klasičnog capture the flag moda. Dva tima pokušavaju nagurati okrugli satelit u protivničko polje i za to pokupiti bod. Caka je u tome da se igrač koji nosi "loptu" ne može braniti, ali ju može dodati svojem timskom kolegi ili uvaliti protivniku – kojeg nakon toga brzo kokne, pokupi napravu i nastavi.

1

Drugi novi mod nosi ime MOMENTUM i gradi na principu poznatog Dominationa. Obje momčadi započinju s dva okupirana mjesta i cilj im je osvojiti ostala neutralna, a zatim i protivnička polja. Na taj način se timovi pokušavaju istjerati s mape. Momentum je čisti pakao; kontrolne točke su vrlo blizu jedna drugoj, igrači krepavaju češće nego u bilo kojem drugom modu, a respawn je prilično brz. Ukoliko nemate dovoljno strpljenja i niste baš najbolji CoD igrač, Momentum će vas vrlo brzo isfrustrirati.

Ukoliko vas borba protiv drugih igrača dobro iživcira, uvijek možete posegnuti za kooperativnim ubijanjem botova. Na žalost ovdje (za sada) nema zombija, već se borite protiv valova generičkih exo-vojnika i poboljšavate svoju opremu iz runde u rundu. Svaka runda je sve teža te vam servira nove protivnike ili ciljeve koje morate sabotirati, odnosno braniti. Ovdje imate na raspolaganju tri klase koje se razlikuju svojim exo-sposobnostima i oružjem koje mogu koristiti. Ponekad dobivate posebne zadatke koje ne morate ispuniti, ali vas na kraju runde nagrađuju s raznim bonusima. Na žalost kooperativni mod brzo postaje dosadan, no barem služi kao dobro zagrijavanje za pravi multiplayer.

s1 sp64 ship 2014-11-09 14-57-30-74

Velika, i opravdana, kritika s kojom se Call of Duty već godinama mora nositi je to što još uvijek nema svoje vlastite (dedicated) servere. To se ove godine posebno osjetilo. Prva dva dana je multiplayer usluga bilo gotovo nedostupna (pogotovo na PC-u), a još i sada se igra često ruši tokom matchmakinga ili gubi vezu kod učitavanja mečeva. Peer-to-Peer tehnologija jednostavno više nije prikladna za multiplayer igre, pogotovo ne za igre ovakvog kalibra.

Osim s multiplayer problemima, morali smo se nositi i s nekim grafičkim propustima. Igra iz blizine izgleda stvarno impresivno, ali objekti u daljini su mutni pa čak ponekad gube teksture, što se ne bi trebalo događati kod današnje tehnologije. Osim toga, umjetna inteligencija vaših suboraca u singleplayeru je još uvijek na razini kokoši. Ali ajde, barem više ne trče u rulju u potrazi za nekim tko će ih napucati. Ipak, sve to se brzo zaboravi čim započne multiplayer meč u glatkih 60 frejmova te iz zvučnika počinje brujati genijalni zvuk koji prati svaki metak i eksploziju.

s1 sp64 ship 2014-11-09 17-35-54-32

Sledgehammer Games s Call of Duty: Advanced Warfarre nije učinio ništa revolucionarnog, kao što je to bilo s Modern Warfare. Ali da li je to uopće više moguće? Ako i jeste, da li ljudi žele nešto drugo? Činjenica je da jedanaesti CoD nastavak ne radi ništa krivog i da će definitivno pružati mnogo zabave do iduće godine. Također treba cijeniti to da ima jednu od boljih singleplayer kampanja u serijalu te da nudi trenutno najopširnije i najbolje multiplayer iskustvo u žanru. Futuristička ideja iza Advanced Warfare je bila ta da se igračima pruži više slobode kod kretanja te da se krene u novu gameplay eru - to je i uspjelo. Igra vas neće srušiti s nogu, no Sledgehammer Games je odradio odličan posao i Call of Duty: Advanced Warfare je prilično solidna igra koje će obožavateljima žanra pružiti mnogo zabave.

s1 sp64 ship 2014-11-09 14-11-02-27

CPU: Core i3-530 2.9GHz / Phenom II X4 810

GPU: GeForce GTS 450 / Radeon HD 5870 1024MB