Napisao  Srijeda, 09 Prosinac 2015 21:46

Recenzija: Bloodborne: The Old Hunters

Bloodborne se na proljeće pojavio kao jedan od najvećih PlayStation 4 ekskluzivnih hitova koji nije nimalo razočarao. Čak su i skeptični Dark/Deamon Souls obožavatelji ostali zatečeni time kako je From Software odlično  prebacio sve elemente njihovog omiljenog serijala u novo, dinamičnije okruženje. Bloodborne je bio drugačiji, puno brži, ali bez da ignorira osnovna pravila na kojima se Souls serijal godinama bazira. Bloodborne je bio težak, i mada je PS4 gamepad kod mnogih završio u zidu, on nikada nije bio nepošten. The Old hunters DLC nastavlja tu tradiciju, a svi oni koji misle da će kroz njega proći kao kroz originalnu igru, grdo se varaju. Tek sada vas očekuje pravi izazov.

Prije svega, ova recenzija je namijenjena onima koji su već upoznati s Bloodborne. Ostalim preporučujem da pročitaju našu recenziju originalne igre prije nego se bace na daljnje čitanje ili se čak odluče slijepo kupiti Game of the Year Edition koji sadrži originalnu igru i The Old Hunters DLC.

TheOldHunters5

Već sam u uvodu spomenuo one okorjele Souls obožavatelje koji su skeptično gledali na Bloodborne. Neki od njih su, naravno, tvrdili da je igra prilično ''lagana'' i svoje mišljenje dijelili na službenim forumima. Možda su stvarno tako mislili, ali sigurno nisu očekivali da će From Softvare reagirati. Sada neka lijepo gore u paklu! The Old Hunters zone područja su bezobrazna, protivnici prava gamad, a novi bossevi će brisati pod s vama, višestruko…

Naravno, izazov se gubi sa svakim levelom vašeg lovca. U jednom trenutku ćete sigurno proći magičan prag kada protivnici više ne predstavljaju nikakvu prijetnju, slično kao u svakoj RPG igri. Da biste uopće dobili pristup u nove zone, prvo morate imati lovca koji je pobijedio Vikarin Amelia bossa u katedrali, a preporučuje se da on bude barem na levelu 70 (125 NG+). Službena preporučena razina je za pet manja, dakle 65, ali time si nećete učiniti preveliku uslugu - osim ako ste mazohista poput autora ovog članka koji se nepotrebno mučio kroz noćnu moru Yharnama.

TheOldHunters4

Dakle, čak i ako ste koji level više od preporučenog, dovoljno ćete patiti. Bez obzira koliko ste iskusni, morati ćete se nanovo prilagoditi. Poznata čudovišta su naučila nove trikove i mogu više podnijeti, a s novim spodobama ćete se morati prvo upoznati. Posebni izazov su stari lovci koji su još veća gamad od lovaca u originalu. Ne samo zato što imaju novo oružje i bolje reagiraju, već zato što ne nestanu kada ih jednom porazite. Znači, svaki puta kad padnete, oni će čekati. Pripremite se; urlati ćete od bijesa, plakati od jada, gristi nokte i čupati si kosu. Ali to ste tražili, zar ne?

Ukoliko frustracija poraste do nepodnošljive razine, preporučujem da malo stanete i bacite oko na okolinu. Prije svega, primijetiti ćete da u noćnoj mori sija sunce – odnosno nešto nalik suncu. Zašto je to čudno? Ako ste igrali originalnu igru dobro znate da se sve odvija pod svjetlom mjeseca koji s vremenom postaje sve krvaviji. Stoga sunce pomalo iznenađuje, čak i zbunjuje. Nisam znao da li se radi samo o stilskom sredstvu ili ono ima dublje značenje. Iskreno, još niti sada ne znam. Znam samo da sam se kretao kroz poznata područja koja su pomalo izobličena, ali ne i manje lijepa. Osjećao sam se kao da me neko bacio u film ''Inception''. Mnogo toga je bilo poznato, ali ipak dovoljno drugačije da ostavi dojam kao da se krećem po novom teritoriju - što zapravo i je.

TheOldHunters3

Nekome će se svidjeti ovakva aluzija, dok bi drugima mogla biti pomalo dosadna. Tek nakon prvog bossa se otvaraju nova područja koja se kvalitativno ne razlikuju od svega što je igra do sada nudila, neka su čak i bolja. Stvarno ne bih htio previše odati pošto se radi o ekspanziji koja ne nudi pretjerano puno sadržaja, ali vjerujte mi kada kažem da su From Software dizajneri odradili genijalan posao.

Uvijek ima zanimljivih kutaka i putova koji vas pozivaju na istraživanje. Međutim, budite spremni na to da ćete to istraživanje često skupo platiti. Često će vas iznenaditi neka zamka ili sakriveni protivnici koji samo čekaju da vas skrate za glavu. Raspored protivnika na mjestima podsjeća na Dark Souls 2: Scholar of the First Sin. Što znači da ih je ponekad čak i previše na jednom mjestu. Vrlo je malo vremena za predah i užitak u predivnom pogledu. Olakšanje kada iza zatvorenih vrata naiđete na prolaz koji vas vraća do sigurne lampe i otvara prečac je gotovo pa neprocjenjivo. Ukoliko ste ikada igrali neku od Souls igara, dobro znate o čemu pričam.

TheOldHunters1

Sve to istraživanje se, naravno, mora isplatiti. Bloodborne: The Old Hunters vas za trud nagrađuje novim oružjem i magijama. Ovdje je održana visoka razina kreativnosti kakvu smo upoznali u originalnoj igri. Svako oružje ima dvije varijacije koje su stvarno maštovite. Primjerice, tu je golemi mač koji se jednim klikom pretvara u teški, metalni, bič s ogromnim dometom. Ali meni se najviše dojmila velika kružna pila na štapu koju već sada u Bloodborne krugovima s ljubavlju zovu ''The Pizza Cutter''.

Na žalost je i dalje prilično teško unaprijediti više od dva oružja pošto su resursi za to ograničeni. Tek ako više puta završite igru, dakle od NG+ do NG+++, imati ćete više oružja na maksimalnoj razini. To je svjesna odluka kojom je From Softvare htio postići da budete vjerni svojem primarno odabranom oružju. Međutim, time istovremeno nastaje problem da je vrlo teško isprobati pun potencijal novog oružja. Naravno, moguće je 'farmati' chalice dungeone u nadi za materijalima, ali to može potrajati.

TheOldHunters2 copy

Što se tiče radnje, The Old Hunters je još misteriozniji od osnovne Bloodborne priče. Upoznati ćete nekolicinu novih likova, no niti jedan od njih nije jasno definiran kao dobar ili zao. Većinu pozadinske priče ćete saznati kroz opis predmeta i vlastitu interpretaciju istih. Ponekad čak i okolina otkriva nešto o bivšim događajima. Time vas igra sve dublje i dublje vuče u svoj svijet i prije nego primijetite prođe desetak sati, a time i jedna od boljih ekspanzija ove godine.

Bloodborne: The Old Hunters je pokvareno teška ekspanzija koja vas stavlja pred puno  veći izazov od originalne igre. Već prvi boss će i iskusne igrače staviti na mjesto, a za neke bi mogao biti čak i previše. Svi koji nisu upoznati sa Souls filozofijom bi mogli vrlo brzo postati obeshrabreni pa čak i izgubiti motivaciju. Oni hrabri i uporni, koji su uživali u originalnoj igri, će dobiti sve ono što su očekivali; pojačanu dozu starog i poznatog. Možda se cijena od 149 kn na prvi pogled čini malo visoka, ali garantiram da je ova ekspanzija vrijedna svake uložene lipe.

• Datum Izlaska: 24.10.2015.
  • Proizvođač: From Software
  • Žanr: RPG, Akcijska Avantura