Napisao  Utorak, 27 Siječanj 2015 00:56

RECENZIJA: Blackguards 2

Njemački razvojni studio Daedalic Entertainment je bio poznat po svojim point & click avanturama, no ekipa je najkasnije s The Dark Eye: Blackguards, pokazala kako svoje iskustvo može iskoristit u druge svrhe i kreirati solidan RPG na poteze. Bez dvojbe, igra je imala mnoge greške kroz koje se primijetilo da su programeri još neiskusni u novom žanru, no ipak je bila dobro prihvaćena. Daedalic si je uzeo sve kritike k srcu te sada, s Blackguards 2, pokušava nastaviti serijal nudeći još bolji taktički RPG stare škole. Stoga smo opet zasuknuli rukave i krenuli u novu avanturu, što smo tamo doživjeli i da li nam se svidjelo u svijetu Blackguardsa 2, saznati ćete u sljedećim redovima.

Vi ste Cassia, mlada plemenita dama koja se iz nepoznatih razloga budi u mračnoj tamnici punoj pauka. Tamo vas je zatvorio kralj gladijatora, Marwan (kasnije ćete saznati zašto, te kako su on i Cassia povezani). Dakle, vaš prvi zadatak je pobjeći, no to vam ne polazi za rukom pošto je tamnica okružena velikim labirintom. Od čuvara saznajete da nitko nikada nije pobjegao, već su svi umrli ili poludjeli nakon ugriza paukova.

3

Ali Cassia je jača od smrti, jača od ludila i uspijeva pobjeći. Međutim, njeno lice se nakon četiri godine u tamnici i brojnih ugriza deformiralo, a otrov ju je pretvorio u neku vrstu kraljice paukova koju proganja jedna jedina zamisao - osvajanje trona i vladanje nad svima, makar samo na jedan dan. Kako bi to postigla, potrebno je ubiti Marwana, pod svaku cijenu!  Za to će vam, naravno, trebati pomoćnici, a tko je za to bolji nego propali gladijatori i anti-heroji iz proteklog Blackguards nastavka? Oni će se pod vašim vodstvom vratiti staroj slavi, a Cassia će postići svoj cilj.

Kako ste već mogli zaključiti, Blackguards 2 vam ne nudi mogućnost biranja ili kreiranja protagonista, ali imate slobodnu ruku kod kreiranje klase i odluke da li ćete biti diplomatski vođa ili beskompromisna ubojica. Na svom pohodu osvajanja donijeti ćete mnoge dobre ili loše odluke, a sve to utjecati će na odlično sinkronizirane razgovore, glavne te sporedne zadatke, pa i same bitke. Sloboda odlučivanja se ne krije samo u opisu igre, već je prilično dobro integrirana u gameplay. U ovoj igri vaše odluke utječu na mnoge situacije, ukoliko se prema svojim suputnicima ponašate poput potpune seljačine, moguće je da ostanete prilično usamljeni. A vjerujte nam, gubitak tjelohranitelja vam neće biti baš sve jedan.

2

Među sljedbenicima pronaći ćete poznate Blackguards likove koji su preživjeli prvo poglavlje sage. Ukoliko ste odigrali protekli nastavak, znati ćete da su neki od njih lopovi, ubojice te slični šljam zajednice. Upravo to vašu ekipu čini šarenom raznim karakterima o kojima možete više saznati kroz brojne razgovore u svojem kampu. Raznoliki likovi i moralne dvojbe sve dublje i dublje uvlače u priču. Daedalic je uz minimalistički pristup uspio stvoriti gustu atmosferu i dobru povezanost između likova i igrača.

Međutim, sve to ne znači ništa ukoliko osnovni element igre nije kvalitetan, a to je borba i osvajanje. Od područja do područja se krećete označavanjem ikona na svjetskoj mapi. Po gradovima se ne krećete na klasičan način već stojite na jednom mjestu klikajući po raznim ikonicama i razgovorima. Neki gradovi imaju više područja, bolje rečeno više 'ekrana' pošto je sve statično. Jedino u borbi izravno upravljate likovima. Kako biste pobijedili protivničku vojsku nije vam dovoljna samo Cassie i njenih par Blackguardsa. Kasnije misije zahtijevaju veću vojsku, stoga ćete polako regrutirati dodatne plaćenika. Tako ćete postepeno osvajati mapu zarađujući nove sljedbenike, opremu, iskustvo i važne podatke.

5

U tom strateškom dijelu igre je važno konstantno stvarati pritisak na područja drugih vladara kako biste ostali u prednosti. Nakon svakog vašeg poteza, protivnici odigraju svoj potez u kojem vrše protunapad ili se zabarikadiraju, što im pojačava obranu. To pruža malo dinamike te otežava stvar. Dobro, nemojte sada očekivati Total War nivo, ovo nije niti blizu, ali ipak uz borbu na poteze dodaje i malo taktičkih elementa.

Ok, već sam nekoliko puta spomenuo tu čuvenu borbu, no nisam išao u detalje kako ona ovdje funkcionira. Dakle, svako bojište je podijeljeno na polja, odnosno heksagone. Prije svake borbe pozicionirate svoje postrojbe ili postavljate zamke. Nakon što bitka počinje, sve se odvija na poteze. Svaki lik se može jednom kretati te izvršiti jedan napad. Svaki napad troši resurse, magija ima svoju skalu, a fizički napadi svoju - naravno, jače sposobnosti troše više resursa. Sada se napokon možete i sakrivati iza predmeta te utjecati na okolinu ili neke objekte koristiti u svoju prednost. Time borba postaje kompleksnija nudeći brojne mogućnosti, a na većim težinama od vas zahtijeva dosta planiranja. Dakle, potrebno je baratati svojim resursima, paziti na okolinu te pratiti kartice na dnu ekrana koje pokazuju kada koja jedinica dolazi na potez.

7

Oprema sada također igra znatno veću ulogu nego što je to bilo u prethodniku. Postoji mnogo više predmeta, od oružja i opreme do raznih otrova i zamka koje vam mogu dati prednost u bitci. Oni ne samo da vam daju veću štetu ili obranu ,već mogu utjecati na vaše osnovne atribute ili na određenu sposobnost, odnosno magiju. Prilično je zanimljivo kombinirati i sakupljati opremu, no na žalost se ona dodjeljuje tek nakon bitke i malo je rijetka. Ukoliko želite bonus predmete, morate otvoriti kutije tokom borbe, što ponekad živcira, no ništa strašnog. Drugi način stjecanja opreme je osvajanje područja što 'otključava' određene predmete kod dilera u vašem kampu. Tek krajem igre ćete imati pravi izbor.

Ono što mi se također jako svidjelo je dobra, pojednostavljena, implementacija The Dark Eye RPG sustava. Zbunjujući ekrani s vrijednostima likova su pojednostavljeni pružajući osnovne podatke o sposobnostima Blackguardsa. Izbornici se na prvi pogled još uvijek čine pretrpanima,  no sve je sada puno jednostavnije za shvatiti čak i početnicima. Dakle, ne brinite, složenost sustava je i dalje održana te nudi brojne kombinacije kod individualizacije pojedinih heroja.  Podaci o oružju i opremi su također bolje objašnjeni te ljepše vizualno prikazani kroz detaljne prozore. Bez puno analiziranja i razmišljanja možete odmah vidjeti kako predmeti utječu na vašeg lika.

4

Sve u svemu, osnovna načela The Dark Eye sustava ostaju. Opremanje, levelanje i stjecanje novih sposobnosti vaših anti-junaka se nije puno promijenilo, samo je postalo malo jednostavnije i preglednije. Cijelo Blackguards 2 iskustvo je zaokruženo solidnom grafikom i odličnom glasovnom glumom, s posebnim naglaskom na osobnost pojedinih likova. Upravo onako kako to i tražimo od jedne RPG igre – manje sjaja, više atmosfere i kvalitetne gameplay mehanike.

ZAKLJUČAK:

Kako smo već u uvodu rekli, prvi nastavak je bio solidan taktički RPG s dosta prostora za poboljšanja, slična stvar je i s Blackguards 2. Iako je Daedalic napravio veliki korak unaprijed, čini se da još uvijek može bolje. Mnoge gameplay sitnice su poboljšane isto kao i izbornici koji su puno pregledniji, no najveći adut igre su i dalje zanimljivi likovi te solidna fantasy priča. Protagonistica Cassia je stvarno zanimljiv lik, pogotovo zato što nije klasičan heroj. Osvajanje područja i sloboda odluka vam omogućava da, do neke granice, utječete na okolinu što bi vas moglo motivirati da Blackguards 2 odigrate više puta isprobavajući razne mogućnosti.

Grafički prikat i zvuk su prikladni i pružaju dobru atmosferu. Simbioza sveg spomenutog će vas sigurno začarati i natjerati da provedete sate i sate na putu do trona. Blackguards 2 definitivno ima potencijala i moram priznati da me pozitivno iznenadio. Ako volite taktičke RPG igre s dobrim likovima i atmosferom, ovaj naslov ne biste smjeli propustiti.

1

CPU: Intel Core 2 Duo @ 2.0 Ghz / AMD Athlon 64 X2 4400+

GPU: nVidia GeForce 8600 / ATI Radeon HD 2600