Napisao  Srijeda, 02 Travanj 2014 22:13

RECENZIJA: Betrayer

Indie naslovi postaju sve popularniji pa ne čudi da nam svako malo jedan od tih naslova privuče pažnju. Ovaj puta to je Betrayer za kojeg je zaslužan dio ekipe koji su prije radili na nekim AAA naslovima kao što su F.E.A.R. i The Operative: No One Lives Forever.

Tko sam, što sam, kako sam? Tko bi to znao...

Betrayer je akcijska avantura iz prvog lica u kojoj se radnja odvija u kolonijalnoj Virginiji iz 17. stoljeća. Svi stanovnici kolonije netragom su nestali, a na nama je da otkrijemo što se točno dogodilo te moramo pronaći način kako pobjeći. U samom početku nalazite se nasukani na obali dok gledate svoj polomljeni brod. Niti imate pojma tko ste niti ćete to kroz igru saznati. Također nemate blage veze što vas je uopće natjeralo da krenete na putovanje. U kratko, jednostavno ste tu.

Oke moramo priznati da priča nije baš nešto čemu bi se divili, no nije toliko niti loša. Ono po čemu je Betrayer drugačiji je to što u njemu dominira crno bijela boja sa dozom žarke crvene kojom su obojani protivnici, važni predmeti te loot pa upravo zbog toga malo podsjeća na Sin City. Ukoliko vam se taj štih ne sviđa, moguće ju je pobojati te igra dobiva normalniji izgled. Uz sve to, također je moguće posložiti intenzitet svijetla i sjena. Sve to omogućilo nam je da igru posložimo upravo onako kako nama paše. Pošto je Betrayer neka vrsta survival horora, mi smo je odlučili igrati kako je namijenjena, dakle kao crno bijelu, a uskoro ćete saznati zašto je tome tako.

More moje plav..... hmmm čekaj malo.

Zvončići, zvončići polupani su lončići...

Igra se sastoji od nekoliko zasebnih mapa koje su podijeljene na dva svijeta. Jedan je poput stvarnog svijeta u kojem sunce nikada ne zalazi, dok je drugi neki zagrobni te je skroz u tami. Za prelazak iz jednog u drugi potrebno nam je gradsko zvono koje se nalazi u glavnim kampovima na pojedinim mapama i upravo tu dolazimo do jednog najiritantnijeg problema kojeg igra nosi sa sobom. Naime, kroz cijelu priču smo na svakoj vražjoj mapi morali raditi iste dosadne gluposti. Prva je bila pronaći ranije spomenuto zvono kako bi ga objesili na odgovarajuće mjesto, pronaći XY bilješki, grobova, raznih kutija, kosture žitelja i zakopane predmete te tragove koji će nam razjasniti koji se vrag  dogodio.

Nakon što smo pronašli zvono i obavili spomenute stvari, vrijeme je da posjetimo zagrobni život u kojem moramo pronaći duše stanovnika kolonije. Oni su ovdje utvare i zlodusi koji, zbog nekog razloga, ne mogu počivati u miru. Nakon kratkog razgovora sa njima, saznajemo što ih mući te pokušavamo riješiti situaciju. Problem je u tome što se sve ponovno svodi na jednu te istu stvar. Odi tamo nekamo, ubij XY protivnika ili pokupi lubanju, nakon čega smo morali pobiti novih XY sada već dosadnih kostura i sličnih spodoba. Kako bi to uspjeli, na raspolaganju nam je svega 6 vrsta oružja u raznim varijacijama koje samo reflektiraju njihovu kvalitetu. Osim oružja, za preživljavanje u ovom 'sablasnom' svijetu također će nam pomoći razni privjesci sa kojim smo dobili dodatno zdravlje, brže kretanje i slično. Njih ima nekoliko vrsta i u jednom trenu ih, kao i oružja, možete koristiti samo tri.

Na mapi jasno vidim da mi ništ nije jasno.

Iduća besmislena stvar je što narukvice i pljuce možemo kupovati kod kao nekog lika kojeg nećete nikada susresti u igri nego šoping obavljate putem nečega nalik na držač za oružje koji je u vlasništvu toga nekakvoga tipa. Naravno, kako smo napredovali kroz igru, taj 'lik' je nudio sve kvalitetnije stvari i jedino nas je podrapana torbica ograničavala da ne pokupujemo sve što se da. Najbolja oprema se, naravno, ne može kupiti kod 'njega' već je ona zakopana na ranije spomenutim mjestima. Sve to nam je malo olakšalo našu pustolovinu, no nismo imali neki osjećaj da su nova i bolja oružja toliko važna pošto je samo pet vrsta protivnika. U stvarnom svijetu postoje tek tri vrste dok ih je u zagrobnom svega dvije, tri ako računamo utvaru jelena koje sa pojavljuje tu i tamo pred kraj igre te je vrlo slična ljudskoj.

Bez obzira na to što ih ima malo, vrlo su opasni, no nakon što smo otkrili način kako ih poslati u vječna lovišta, igra je postala kao neki FPS u kojem smo išli od točke A do točke B. Također je vrlo razočaravajuće što igra nema apsolutno nikakve među-sekvence, razgovori su isključivo tekstualnog oblika, u ključnim situacijama odgovori se često ponavljaju, neke odluke uopće nemaju utjecaja na ishod, a ono što je najgore, čak nema niti neke opake mrcine koju morate ubiti već se ovakve situacije razrješavaju stvaranjem i ubijanjem gomile protivnika koje ste već pobili XY puta.

Prema riječima razvojnog tima, Betrayer nas je trebao natjerati da se protivnika rješavamo na stealhy način, no to sve pada u vodu nakon što smo saznali caku kako ih ubiti. Iako oni pobjesne dok vas spaze te ih je teže ubiti, malo boljim oružjem smo ih skidali kao muhe. Samim time korištenje iznenadnog vjetra za prikrivanje tragova, gubi svaki smisao.

Da ne budemo baš toliko negativni, Betrayer ima dvije odlične stvari. Prva je način na koji pronalazimo važna mjesta i likove. Naime, oni nisu označeni na mapi pa smo se morali pouzdati u jedno naše čulo, a to je sluh. Sva važna mjesta odašilju neki sablastan zvuk koji moramo pronaći te pratiti ne bi li došli do svoga cilja. Ovaj način istraživanja nam se prilično svidio jer je nešto novo i malo zahtjevnije od praćenja strelice na kompasu.

Tko kaže da u mraku nema ničega što tamo nije po danu, lagao vam je!

Druga odlična stvar u igri je njena atmosfera. Bez obzira što Betrayer ima samo 5 vrsta protivnika, oni su vrlo zastrašujući što se posebno očituje dok nas je napalo 5 – 6 njih. Iako oni izgledom nisu toliko dojmljivi, činjenica da si nismo smjeli dozvoliti da dođu blizu jer će nas satrt prilično nam je podigla adrenalin. To posebno dolazi do izražaja kada u zagrobnom svijetu morate pročistiti toteme Indijanaca od korupcije. Zbog glasnog vriska i dizanja kostura iz zemlje doslovno smo se naježili, a istu reakciju samo imali kada su nam ove nežive spodobe došle previše blizu.

Izgledam lijepo, ali ne znam govoriti...

Kao što smo rekli, Betrayer vizualno izgleda dostojno i to što je korišten Unreal Engine 3 samo podupire tu činjenicu. Crno bijeli štih prilično povećava dojam da se radi o survival hororu i neke slabijeg srca bi mogao natjerati da ne igraju u mraku.

Sablasni zvukovi, zavijanje Indijanaca te pokoji cvrčak dodatno podižu atmosferu igre, no Betrayeru, što se zvučne kulise tiče, fali ono nešto što bi nas natjeralo da nakon završetka igre krenemo u kompletno istraživanje mapa. E da, zaboravili smo reći da se vražji protivnici, koji nisu ništa drugo nego neki čudni ljudi, glasaju kao psi odnosno medvjedi, a zašto je tome tako, tko bi li ga znao. Kosturi i utvare su napravljeni kako treba i stvarno se osjećate nelagodno dok ih čujete.

Igra je u startu prilično zabavna i odaje dojam da ćemo je sa veseljem igrati, no nakon prolaska kroz dvije, tri mape shvatili smo da se ona više manje bazira na copy paste sistemu.

If its red it is dead! Or is it?

Koliko vrijedim i koliko sam dug...

Betrayer na Steamu košta 20€ i smatramo da je to, za igru koju možete proći za nekih 5-6 sati ponavljajući jedno te isto, malo previše. Bez obzira što je ona ima inovativan izgled, smatramo da bi nešto niža cijena bila prihvatljiva za ovakvo nešto.

Znamo da će neki sada reći da ne bi smjeli biti toliko negativni pošto se radi o indie igri sa ograničenim budžetom, no vidjeli smo puno više za puno manje.

MINIMALNI HARDVERSKI ZAHTJEVI

CPU: Core 2 Duo E8400 3.0GHz / Athlon 64 X2 Dual Core 6000+