Napisao  Petak, 08 Studeni 2013 16:59

RECENZIJA: Batman: Arkham Origins

Rijetko tko se neće složiti sa time da Batman: Arkham saga, koja se vrti oko jednog od najpopularnijih super heroja današnjice, spada pod sam vrh igara aktualne generacije. Ovaj serijal je obogatio žanr akcijske avanture sa odličnim doziranjem akcije, priče i zagonetka. Al koko to biva, prokletstvo ovakvih fantastičnih igara ili filmova je to da publika očekuje i fantastične nastavke. Arkham Asylum je postavio bar prilično visoko, Arkham City ga je uspio preskočiti i sada se, naravno, postavlja pitanje - dali je Arkham Origins dovoljno kvalitetan nastavak da zaradi zlatnu medalju?

Batman : Arkham Origins se odvije 5 godina prije prvog dijela, stoga i ime origins – podrijetlo. Arkham Asylum i Arkham City još nisu niti u planu, a Gothamom već sada haraju opičeni kriminalci i genijalci.  Penguin je u svojem usponu, Joker se još nije niti pojavio (što ne znači da neće), a Batman, odnosno Bruce Wayne, je još mlad i nadobudan. Ovdje se još nije etablirao kao super heroj, no ipak pokušava provoditi pravdu na svoj način. Mnogo okrutniji prema svojem "pljenu" on često ulazi u konflikt sa korumpiranom policijom koja u početku negira njegovo postajanje, a kasnije ga javnosti predstavlja kao kriminalca.

Mladi Dark knight

Prirodno je da ovakav krojač pravde brzo postaje trn u oku moćnim kriminalcima kao što je Roman Sions, bolje poznat kao Black Mask. Bivši školski prijatelj Waynea za čiju je nesreću, koja mu je unakazila lice, odgovoran upravo Batman. Mask ne zna stvarni identitet Batmana, no to ga niti ne zanima, jedino što želi je vidjeti ga mrtvog. S toga, točno na Badnjak, unajmljuje osam najboljih ubojica i šalje ih u lov na šišmiša. Tko prvi donese njegovu glavu biti će nagrađen sa 50 milijuna dolara. Da, izgleda da božićno pečenje mora malo pričekati.

U tipičnom open-world stilu slobodno lepršate kroz Gotham City, čije je područje duplo veće od onoga u prethodniku. Grad se zapravo sastoji od kompletne mape Arkham Citya te novog dijela koji je od prilike iste veličine, a povezuje ih jedan dugačak most. Iako je pola mape reciklirano iz prethodnika to ne znači da utječe negativno na igru. Baš nasuprot, zanimljivo je vidjeti kako je taj dio grada izgledao prije nego je postao ofucana sirotinjska četvrt i izolirani zatvor sa ološ Gothama.

Predator vreba

Vratilo se i Batmanovo sklonište, čuveni batcave (od uvijek sam se pitao kak' k vragu su Batman i Alfred sve to izgradili sami…). Ovdje se možete u bilo kojem trenu odmoriti od akcije, popričati sa pomoćnikom Alfredom ili trenirati. Trening programi se otključavaju postepeno i valja ih završiti kako biste usavršili svoje sposobnosti na tipkama te se bolje upoznali sa novim spravicama koje dobijete. Svaki završeni trening također daje određenu količinu iskustva koje je potrebno za dizanje razine. Svaki Level Up daje jedan bod pomoću kojeg možete naučiti novu ili pojačati postojeću sposobnost tj. gadget. U suštini, slično kao i svi ostali sustavi napredovanja viđeni u masu drugih igara.

Kad smo već kod batcavea, ajmo spomenuti i letjelicu - batwing (koja maštovita imena). Pomoću nje moguće je aktivirat quick-travel opciju koja olakšava kretanje kroz razne dijelove grada. Jednostavno otvorite mapu, kliknete na jednu od predodređenih quick-travel točka i gledate jedno te istu animaciju koju ćete, vjerojatno, nakon trečeg puta prekinuti prije nego uopće počne. Nekon nekoliko sekunda učitavanja eto vas na odredištu, gdje u većini slučajeva čeka hrpa protivnika da im ispolirate njonju. Da sve ne bude tako jednostavno, spomenute quick-travel lokacije je potrebno prvo otključati. To činite provaljivanjem u tornjeve Enigme, koji u ovoj igri mijenja Riddlera.

Dobri Gadgeti su vrlo bitni

Naravno i ovdje ima klasičnih zagonetka, sporednih zadataka, izazova te sakrivenih stvarčica. U principu se nije puno promijenilo, no to nije niti potrebno. Zašto mijenjati recept koji funkcionira? Ista stvar je i kod borbe. Već od prve minute vratio se onaj poznati osjećaj i prsti su mi sami letjeli po gamepadu dok je Batman na ekranu izvodio predivnu koreografiju uz odlične zvukove šaketanja, a tek kada mi je kombo-metar skočio na 35, na faci se pojavio smiješak ko' kod Jokera. Težina igre postepeno raste tako da u početku šorate bespomoćne bijednike sa palicama, no kako napredujete kroz glavnu priču pojavljuje se novi, bolje opremljeni ili sposobniji manijaci. Tada više nisu dovoljne dvije - tri tipke već je potrebno koristiti kompletni Batmenov repertoar, koji je stvarno bogat i pruža ogroman broj mogućnosti. Upravo to diže ovaj serijal iznad ostalih u žanru.

Preostaje nam još  napisati koju riječ o onome po čemu je Batman poznat, njegovim napravama. Uz sve stare kao što je klasičan batarang, grappling hook i explosive gel, na raspolaganju su mu i neke nove kojih se dočepa od svojih lovaca. remote claw mu omogućava da ispuca uže i poveže ga sa dvije točke na zidu. To može koristit za prelaženje raznih provalija ili kako bi došao iznad grupe protivnika te ih napao odozgo. Na žalost uže se ne da pričvrstiti na bilo koji zid već samo na, za njega predodređene, metalne kuke. Najzanimljivije i najkorisnije su ipak električne rukavice, koje pojačavaju udarce i omogućavaju probijanje protivničkog oklopa ili štita. Kako ne bi bile prejake i previše olakšale borbu, one se prvo moraju napuniti izvađanjem dužih kombinacija udaraca, a nakon aktiviranja se postepeno prazne - što vas tjera da ih koristite taktički.

Batman- Arkham Origins21

Kao i očekivano Batman: Arkham Origins je tehnički na vrlo visokoj razini. Grafika je solidna, kao i kod svake igre koja koristi Unreal Engine 3, s time da se minimalno razlikuje od svoja dva prethodnika. Dizajn likova je malo drugačiji, sve izgleda malo više cartoonish, pogotovo Batman ostavlja dojam kao da je nabildaniji (ok znam mlađi je). Kostim mi se zato vrlo dopao, izgleda moćno, oklopljeno i vrlo je detaljan. Nigdje nije potvrđeno da je Werner Bros. posudio ideje od NetherrealmaInjustice Gods Among Us - dizajnera, ali ja vidim velike paralele sa njihovim stilom.

Ono što uvelike diže atmosferu je odličan voice acting. Ovdje se stvarno ne može prigovoriti i usudio bi se reći da ja upravo to najjača strana igre. Sve od pozadinskih glasova gangstera na ulici, pa do razgovora u animacija, je vrhunski. Batmanov glas savršeno paše uz njegov izgled, a tek kada čujete Jokera i njegov psihopatski smijeh, shvatiti ćete koliko truda se ovdje uložilo u prezentaciju likova. Malo su me razočarali ostali suparnici, ne zbog njihove izvedbe, već čisto zbog toga jer nisu previše zanimljivi, kao da je glavna ekipa otišla na klupu, a u igru su ušli igrači B kvalitete. Cijelu priču na leđima nosi Joker, dok se ostali na kratko pojave te brzo nestanu bez da ostave neki veliki dojam. Čak i čuveni Bane, na čije ime bi se trebali ježiti, ispada obična boksačka vreća. Ne smatram da je priča loša, još uvijek je bolje od filma  - Dark Knight: Rises, no moglo se izvući još mnogo više.

batman i Joker

Ne, Batman: Arkham Origins nije onaj fantastičan nastavak kojeg smo svi očekivali. No bez panike, to ne znači da nije dobra igra, vjerojatno je čak i iznad prosječno dobra igra. Vrlo malo toga se promijenilo i baš zbog toga se nije imalo gdje pogriješiti. Međutim, nije niti ništa više od zagrijane juhe, a i sam intenzitet priče je bio bolji u prethodniku. Jednostavno je bilo teško ispuniti velika očekivanja, ali bitno je da kvaliteta nije pala već je vrlo dobro održana. Kad god bi me netko pitao dali se isplati odigrati ovu igru, moj odgovor bi bez imalo razmišljanja bio – definitivno da.

<-  Set 1/4  ->

CPU: Core 2 Duo E4600 2.4GHz / Athlon 64 X2 Dual Core 4800+

GPU: GeForce 8800 GTS / Radeon HD 3850