Napisao  Ponedjeljak, 13 Srpanj 2015 18:55

RECENZIJA: Batman: Arkham Knight

''Ovako se dogodilo, ovako je umro Batman''. Prve riječi u Batman: Arkham Knight ne zvuče baš dobro. Međutim, mnogo dobrog se može reći o kvaliteti novog nastavka popularne akcijske avanture. Jedan od razloga je to što je na djelu ponovno bio izvorni programerski studio Arkham serijala. Kao što znamo, najveći novitet u četvrtom nastavku je vožnja Batmobilom, no Rocksteady se i ostalim elementima igre ponovno nadmašio.

Batman: Arkham Asylum je bio iznenađujući hit, Arkham City je nadmašio svog prethodnika u opsegu i kvaliteti te je bez ikakve konkurencije postao najbolja igra 2011. godine. Nakon toga se Rocksteay povukao ostavljajući serijal u rukama Warner Bros Montreala. Rezultat toga je bio Batman: Arkham Origins, koji je bio solidna igra, ali joj je nedostajala doza domišljatosti i osjećaja za raznolikost gameplaya što je karakteriziralo Rocksteady uratke. Jedna od najvećih zamjerki je bila činjenica da se serijal nije razvio te je gameplay bio pomalo repetitivan. Sada, s Batman: Arkham Knight, Rocksteady radi veliki korak u evoluciji žanra, a jedan od njih je uvađanje Batmobila!

AK1

Nema sumnje da bi se mnogi studiji zadovoljili s Batmobilom kao čistim prijevoznim sredstvom. Možda tu i tamo malo napucavanja tijekom vožnje od točke A do točke B, i to bi bilo dovoljno. Ipak, ovdje je u pitanju Rocksteady koji je prepoznao, i iscrpio, pun potencijal šišmiševog vozila. Dobro znamo da se kod svega što Batman koristi radi o vrhunskim tehnološkim izumima i upravo tako je Batmobil ovdje interpretiran. Savršeno je uklopljen u igru nudeći nevjerojatno kreativne gameplay mogućnosti.

Sve što je poznato iz filmova i serija, Batmobil može i ovdje, plus mnogo više. Možete ga koristiti kao podršku u borbi, potreban je za rješavanje nekih Riddler zagonetka, po potrebi se pretvara u  neprobojni tenk, ali ga možete koristiti i kao detektivsko vozilo skenirajući okolinu. Uz sve to, on je odlično prijevozno sredstvo ukoliko vam se ne da lebdjeti iznad krovova predivnog Gothama. Obje metode kretanja imaju svoje prednosti i nude prilično precizno upravljanje.

AK10

Međutim, na gradskim ulicama nešto nije u redu, nešto što toliko ne upada u oko iz zraka, koliko prilikom vožnje. Naime, Gotham je pust, gotovo mrtav. Na ulicama skoro da nema vozila niti pješaka. Tek tu i tamo koje civilno vozilo ili taksi kojima također upravljaju isključivo kriminalci. Gdje su svi civili Gothama?

Odgovor na to putanje dobivamo odmah u početku igre. Scarecrow ispušta svoj plin straha nakon kojeg policija u par sati evakuira cijeli grad. Sada sve ima više smisla zar ne? Iskreno, ja sam pomalo skeptičan. Čini mi se da je sve to vrlo dobra kamuflaža za kompromis koji se trebao napraviti kako gameplay u ovom velikom, otvorenom, okruženju ne bi patio. Ukoliko je tome tako, trik je vrlo dobro uspio pošto igra na PS4 (verzija koju smo testirali) radi bez ikakvih većih poteškoća poput zamrzavanja i iscrtavanja tekstura. Ipak, moram priznati da je atmosfera prilično monotona te zbog toga grad ne budi previše potrebe za istraživanjem, mada je sama igra pretrpana bonus zadacima. Također želim napomenuti da je prevelik fokus na Batmobilu (u misijama i van njih), što je meni osobno pomalo smetalo pred kraj igre.

AK

Ipak, bez obzira na sve, Batman: Arkham Knight nudi pregršt sadržaja i na vama je kako ćete ga istražiti. Tko je manje upoznat sa serijalom će u početku, vjerojatno, biti čak i preopterećen mogućnostima koji mu se nude. Batman je dobro poznat po svojim gadgetima, no Arkham Origins je pokazao da prevelika količina ne mora biti sinonim za veću zabavu. Stoga se Rocksteady usredotočio na smislenu opremu koju je nužno konstantno koristiti - uključujući klasični Batarang, remote batarang, explosive gel te remote hacking tool. Ostale ne želim spominjati pošto se otključavaju kroz igru i njihov opis bi mogao sadržati značajne spojlere o priči.

Da, kao i uvijek, za otključavanje nekih gadgeta je potrebno napredovati kroz priču što ujedno znači da mnoge bonus misije ili Riddler zagonetke na koje naiđete nećete moći riješiti od početka igre. Priča se nadovezuje na događaje iz Arham Citya te od samog početka nudi nekoliko zanimljivih iznenađenja i uz solidan tempo igrača stavlja pred mnoga pitanja. Na žalost se napetost kroz sredinu igre polako gubi, a priča postaje pomalo traljava sve dok pred kraj ponovno ne postane izrazito napeta pružajući mnoga iznenađenja i zaplete.  Rocksteady također uspijeva ne zapostaviti događaje iz Arhkham Citya već ih često stavlja u centar pažnje.

AK6

PAŽNJA!! ARKHAM CITY SPOILER!!! – nedostatak Jokera je ovdje kompenziran na vrlo domišljat način, odnosno Batmanovoj šizofreniji koja se pojavljuje zbog ubrizgavanja protuotrova pomiješanog s Jokerovom krvlju tijekom borbe u Arkham Cityu. Batman svog najvećeg rivala sada vidi na svakom koraku, a što je najgore, polako pridobiva i njegove osobine. SPOILER OVER!!!

Tako se Batman ponekad ponaša vrlo čudno, nesigurno, pa ponekad čak i sebično - što nismo navikli od njega. Tako mračnog i okrutnog ga nismo nikada doživjeli. Rijetko kada smo u Batman igri, ili čak filmovima, vidjeli koliko je duboka povezanost između njega i Jokera. No glavni negativac je sada netko drugi. Mističan Arkham Knight je očito nekada bio vrlo blizak Batmanu. On zna gotovo sve njegove tajne, način na koji razmišlja i na koji se bori. Saznanje o tome tko se krije iza njegove maske je jedno od velikih iznenađenja u igri. Drugi glavni negativac i osoba koja je zapravo najveća prijetnja Gorhamu je Scarecrow, iz kojeg je Rocksteady izvukao stvarno mnogo, no kao i očekivano nije dosegao drskost i fascinantnost jednog Jokera. Pored spomenutih antagonista pojavljuju se i Penguin, Two Face te ostali poznanici koji na žalost ne igraju neku veliku ulogu u glavnoj priči. Jedino Riddler ima malo veći nastup.

AK7

Tako ćete svakog od njih loviti u seriji sporednih misija koje su na žalost pomalo repetitivne. Možete ih u bilo kojem trenutku izabrati putem posebnog izbornika ili ih pronaći lebdjenjem po Gothamu. Tako ćete primjerice naići na bande Two Facea koje pljačkaju banke ili članove Penguin klana koji šverca oružjem. Sve te misije su prepoznatljive za Arkham serijal. Vrebati ćete odozgo ili iz ventilacija kako biste neprimjetno eliminirali protivnike efikasnim korištenjem gadgeta. Ukoliko dođe do borbe očekuje vas vrhunski borbeni sustav koji se etablirao kroz serijal te je često kopiran u sličnim igrama.

Za neke sporedne misije poput otklanjanja bomba s ceste će vam biti potreban Batmobil. Tu jednostavno morate preživjeti napad tenkova i letećih drona. Pored toga, tu je još oslobađanje vatrogasaca, uništavanje izvidnih tornjeva i slične open-wprld aktivnosti koje s vremenom mogu postati prilično naporne. Najzanimljivije su i daje Riddler zagonetke te pronalaženje njegovih trofeja. Veliki dio tih zagonetaka također uključuje Batmobil, što se meni osobno nije baš svidjelo. Pogotovo podzemne utrke s brdo prepreke su me jednostavno iznervirale i smatram da su potpuno suvišne u ovakvoj vrsti igre. No to je samo moje subjektivno mišljenje.

AK9

Kao što vidite, sadržaja je mnogo, a igra vas nakon završetka zadnje misije još jednom podsjeća da niste ispunili sve dodatne zadatke te vam daje mogućnost da to učinite prije nogo vidite završnu animaciju. Sve to u sklopu priče i u kontekstu završne misije ima itekako smisla, no ne može se sakriti dojam da se i dalje radi samo o navlačenju dužine igre. Samo ako završite apsolutno sve dodatne zadatke vidjeti ćete pravi kraj. Dakle motivacija za izvršavanjem svih bonus zadataka nisu samo dodatni skill bodovi bez kojih je nemoguće u potpunosti nadograditi lika, već i kraj kojeg neće vidjeti svi igrači. Nakon toga vas očekuje takozvani New Game +, odnosno teži mod s drugačije plasiranim i jačim protivnicima.

Nakon što je Batman: Arkham Origins pokazao da recept s identičnim sastojcima može rezultirati znatno manje ukusnim rezultatom, moja očekivanja u Batman: Arkham Knight nisu bila pretjerano velika. Prelagano se moglo dogoditi da Rocksteady ode u krivi smjer ili jednostavno odradi rutinu koja serijal vodi u prosječnost. Usto sam imao sumnje kod najave Arkham Knighta kao glavnog negativca. Jednostavno se preteško mjeriti s Jokerom. Također sam sumnjao u Batmobila kao glavnu gameplay inovaciju, a u tom pogledu su se moje dvojbe čak i obistinile. Batmobil je super izveden, ali je jednostavno toliko isforsiran u svim situacijama da s vremenom postaje naporan.

Ipak, Rocksteady Studios je za kraj serijala uspio inscenirati prilično dramatičnu priču punu iznenađenja i preokreta – od kojih nisu svi baš nepredvidivi. Posebno mi se dojmio razvoj Batmanove osobnosti i njegova povezanost s Jokerom. No najveći plus Arkham Knighta je ipak odličan borbeni sustav koji je sada, isto kao prije 6 godina u Arkham Cityu, vrlo zabavan. Osim toga, odlično sam se zabavio istraživanjem Gothama i rješavanjem nekih od sporednih zadataka, posebno traženjem Riddler trofeja i zagonetka. Ovdje se stvarno osjeti ona prava Rocksteady genijalnost.

Naravno, igra je sve drugo nego savršena. Osim što su ulice Gothama užasno puste, mnogi sporedni zadaci postaju vrlo brzo repetitivni, a time i pomalo nametnuti. Za kraj moram priznati da Batman: Arkham Knight nije strahovito velik razvoj serijala kao što je to nekada bio Arkham City prema Arkham Asylumu. Međutim, svi kojima to ne smeta će bez dvojbe dobiti jednu od najboljih igara ove godine. Batman: Arkham Knight je definitivno naslov kojeg mogu svakom preporučiti.

AK8

CPU: Core i5-750 2.66GHz / Phenom II X4 965

GPU: GeForce GTX 660 / Radeon HD 7950