Napisao  Petak, 28 Studeni 2014 00:58

RECENZIJA: Assassin's Creed: Unity

Pariško jutro 21. siječnja 1793 je hladno i tmurno. Atmosfera je napeta, brojni revolucionari su se okupili na Place de la Concorde  kako bi pratili današnje događaje uz glasne parole "Vive la Revolution". Rulja se gura u prednje redove dok kralj Ludvig XVI, vezanih ruku, ulazi na drvenu binu. Međutim, ovdje se ne radi o nastupu ili govoru, ovaj puta je glavna zvijezda na podesnu giljotina i njena hladna oštrica. Mi u ulozi Assassina cijeli spektakl promatramo iz sigurne udaljenosti.

Točno u 10:21 sati giljotina reže vrat kralja prolijevajući lokvu plemenite krvi po slavnom trgu, dok gomila ljudi vrišti i slavi. Mi još uvijek promatramo te se polako gubimo u sjenama. Od tog trenutka "Vive la Revolution" više nije revolucionarni uzvik, već postaje povijesni događaj. Međutim, ono što gotovo nitko ne zna: Assassini i Templari su igrali znatnu ulogu u petlji događaja koja je zauvijek promijenila sudbinu cijele nacije – barem u Assassin's Creed: Unity.

ACUnity4

Već od prve najave i developer intervjua saznali smo da se kod Assassin's Creed: Unity ne radi o jednostavnom nastavku serijala. Na ovu igru se gledalo kao na novi početak koji pohranjuje sve loše karakteristike serijala, ali ostaje vjeran konceptu kojeg obožavatelji već godinama cijene. Ta namjera postaje jasna odmah na prvi pogled. Radnja je prebačena u Francusku revoluciju , na do sada netaknuto mjesto i vrijeme. Osim toga, Ubisoft s Victorom Arno Dorianom predstavlja potpuno novog protagonista, koji bi trebao serijalu dati nove impulse.

Da bi se postigao cilj, programeri su stavili veliki naglasak na karakterizaciju i razvoj osobnosti likova. Igru počinjete kao mladi Arno kojeg brzo zahvati loša sudbina te se mora suočiti sa smrću svog oca.  Inscenacija je od samog početka na apsolutno visokoj razini. Kombinacija lijepe okoline, zanimljivih likova i odlične pozadinske glazbe podiže uvodni dio igre na razinu Holywoodskih filmova.

ACUnity1

Tome znatno pridonosi scenografija igre i napućene ulice Pariza. Po svuda se vide naznake na predstojeću revoluciju koja kasnije kroz igru eskalira te grad pretvara u javno, verbalno, bojište prepuno pobunjenika, policije i zanimljivih događaja. Poljoprivrednici, obrtnici, lopovi i polu plemići se ponovno moraju izboriti za svoj status u društvu, a vi koristite svaku priliku kako biste podigli svoj status u rangovima Assassina. Spomenute okolnosti pozitivno pridonose ugođaju te dozvoljavaju da brzo i duboko uronite u priču. Ona se rasteže kroz kampanju od kojih 20 sati čistog igranja, no na duge staze ostavlja dojam kao da su se pisci ponekad malo izgubili. U pauzi od povijesnih događaja ćete rješavati sporedne zadatke, tražiti sakrivane predmete te nadograđivati svoj arsenal oružja i opreme. Naravno, niti ovdje se nije zaboravilo na tornjeve koji spektakularno otkrivaju dio zone i sve zanimljivosti u njoj. Najviše vremena smo potrošili na atentat misije koje su prilično raznolike, a uz to nude i dobre nagrade.

Već smo spomenuli da priča tokom kampanje malo gubi napetost, a i neki likovi od kojih smo mnogo očekivali tonu u stereotipnu monotoniju. Posebno nas je razočarala Elise, sporedni lik koji otvara novi pogled na radnju. Elise je član Templar-vitezova, ali istovremeno vodi romantičnu vezu s ubojicom i glavnim protagonistom, Arnom. Ona se u početku čini kao jaka, ponosna, osoba koja točno zna što hoće te se zna brinuti za sebe. Na žalost njen razvoj u jednom trenutku stane i ona postaje potpuno prosječna, blijeda ličnost. Stvarno šteta, malo više truda u tom pogledu bi stvarno dobrodošlo ukupnom dojmu Assassin's Creed: Unity priče.

ACUnity10

Nešto sasvim novo i posebno spektakularno su takozvani Helix portali. Oni vas na kratko bacaju van koncepta francuske revolucije otvarajući vrata u nova vremenska razdoblja. Tako ćete se pronaći u Parizu tokom drugog svjetskog rata ili u srednjem vijeku. Spomenuta poglavlja su dostupna tokom single player kampanje i stvarno su vrhunski inscenirane te predstavljanu nekoliko novih, zanimljivih, gameplay elementa. Koncept Helix misija je više nego dobrodošao pošto Unity kampanja na taj način dobiva malo friškog vjetra. Bez dvojbe možemo reći da su ove vremenske anomalije skoro najbolji dio igre, šteta što ih nema malo više.

Još jedna naznaka na novi početak serijala može se naći u raznim gameplay aspektima. Posebno veliki napredak se osjeti u "parkour" kretanju koje je sada preciznije i tečnije. Pritisnete li samo dodijeljenu parkour tipku, Arno će se kretati na jednoj razini bez da se penje, a pritiskom na tipku za skok on će automatski tražiti najbolju priliku za uspon. Penjanje je još uvijek prilično brzo te se stoga čini malo neuvjerljivo, no odlično izgleda. Međutim, taj element je i u prošlim nastavcima prilično dobro funkcioniralo – veći problem je bilo tromo spuštanje. Ovdje je ta mehanika potpuno revidirana i jednostavnim pritiskom na dodijeljenu tipku Arno će se lijepo i precizno spuštati po zidovima, skelama i sličnom.

ACUnity9

Novi pristup kontrolama nam se prilično dopao, iako ponekad malo kiksa. Znalo se dogoditi da smo bježali ulicom od čuvara pri čemu se Arno počeo penjati iako to nismo pritisnuli tipku za penjanje. Takozvani "pathfinding" također još uvijek nije besprijekoran. Često ćete kod brzog kretanja završiti upravo tamo gdje niste htjeli. To ponekad dovodi do frustracije, pogotovo kod infiltracijskih misija u kojima je nužno izbjeći borbu. U prošlim nastavcima borba nije predstavljala veliki problem pošto je bila vrlo jednostavna i nije zahtijevala puno truda - stvar se malo promijenila u Unity. Borbe su zahtjevnije nego ikada u serijalu i sada od vas traže malo bolji tajming te mudrije korištenje gadgeta. Borba protiv više od tri protivnika više neće biti šetnja kroz park. Ok, još uvijek sve to nije na razini Batmana ili nedavnog hita Shadow of Mordor, gdje je borbeni sustav gotovo savršen.

Dakle, više ne možete uletjeti u akciju kao elitni vitez i klati sve oko sebe bez ikakvih problema. Umjesto toga ćete se češće, kao pravi ubojica morati šuljati, promatrati okolinu i čekati na pravu priliku. Sada možete ući u mnoge građevine na više načina. Izravni ulet kroz prednja vrata je uvijek najlakša opcija, no igra će vas napokon zbog toga kazniti teškim borbama koje ćete s vremenom pokušati izbjeći. Često je puno bolje pronaći stražnji ulaz ili pristup iz tavana te provaliti kroz zaključana vrata. Uz dobre informacije moći ćete se čak dočepati ključeva koji znatno olakšavaju posao.

ACUnity3

Svestrani pristup misijama predstavlja značajan napredak serijala koji je u tom pogledu bio prilično linearan i izravan. Sada imate puno više slobode kod pristupa određenim zadacima. Napokon je Assassin's Creed bliže onome što se zapravo krije u imenu – ubojice se šuljaju, oni dolaze, obave posao i neprimjetno odlaze. Za neke će to biti dobrodošla promjena, dok bi prosječan Assassin's Creed igrač mogao postati brzo izfrustiran. Naravno, još uvijek se ovdje ne radi o klasičnoj stealth igri i to se posebno ističe kod umjetne inteligencije protivnika. Oni su, blago rečeno, prilično tolerantni te ih je vrlo lako izbjeći.

Vaš pristup misijama će ovisiti i o opremi koju izaberete. Unity ima prilično dobro izrađen loot sustav koji vam konstantno nudi raznoliku opremu i oružje. Ukoliko se želite malo više boriti, izabrati ćete prikladno oružje i opremu koja vam to olakšava. Nakon svake misije otključati ćete nove predmete koje zatim možete kupiti. Svaki komad opreme mijenja izgleda vašeg Assassina te mu daje bonuse poput više zdravlja, efikasnije šuljanje, veću štetu s određenim oružjem ili prošireni kapacitet raznih bomba i ostalih igrarija. K tome možete nadograđivati lika s takozvanim Sync-pointsima, koji funkcioniraju kao klasični skill bodovi u sličnim igrama.

ACUnity7

Na taj način dobivate nove sposobnosti koje su posebno korisne u kooperativnim misijama dajući razne bonuse vašem timu. Igranje s prijateljima, odnosno drugim igračima, također strogo preporučujemo. Co-op je temeljni dio Assassin's Creed: Unity-a te pruža bonus misije koje obogaćuju priču igre, a usto su prilično zabavne. Jedini problem s ovim načinom igre smo imali u početku kada su serveri bili prilično nestabilni te je zbog toga bilo gotovo nemoguće pronaći partnere. Čak i sada se konekcija često gubi, a i performansa igre u co-opu još uvijek drastično pada. Međutim, kada sve radi kako se spada, kooperativne misije su prilično zabavne i čine odličan kontrast prema single player iskustvu. One nisu pretjerano zahtjevne i prilično ih je lagano završiti čak i bez prevelike organizacije.

Na žalost ova recenzija ne može proći bez da nabrojimo brojne mane koje su znatno zasjenile uspješno lansiranje prvog, modernog, Assassin's Creed nastavka. Vjerojatno ste već čuli ili čitali o brojnim bugovima koje su od samog početka mučili igru. Prije svega valja spomenutu masovne grafičke greške u kojima su likovima ponestala kompletna lica ili su se izgubili cijeli objekti.

ACUnity5

Na PlayStation 4 verziji smo često frejmove sakupljali po podu dok je slika štucala na ekranu. Slična stvar je i sa Xbox One verzijom, a PC inačica je, kako to često biva, katastrofalno optimizirana. Probleme sa serverima smo već napomenuli, no on se s vremenom malo popravio. Još jedan veliki propust nam je zapeo za oko, ali ne znamo da li se radi o greški ili o lošoj izvedbi. Naime, teksture u animacijama se užasno muljaju čim kamera fokusira određenog lika ili točku. Sve što nije u fokusu kamere izgleda kao bljuzga boja bez oštrine i tekstura. Zvuk je na prilično visokoj razini, no i tu smo ponekad primijetili da nije prilagođen pokretima usna. Čini se da je Assassin's Creed: Unity toliko ambiciozan da i samo programeri nisu uspjeli ostvariti svoje vizije i očekivanja.

ZAKLJUČAK:

Assassin's Creed: Unity je mnogo obećavao, pogotovo zato što je trebao pokazati da je programere do sada ograničavala samo tehnologija starog hardvera. Sukladno tome su bila i naša očekivanja, koja se u mnogim aspektima igre nisu ispunila.  Daleko od toga da nismo uživali u njoj, no cijelo vrijeme nas je proganjao osjećaj da nismo dobili ono što nam se obećalo. Uz to su nas konstanto proganjali gore spomenuti propusti.

Bez obzira na sve, Unity nudi dovoljno kvalitetnu priču i dobro poznate gameplay elemente koji bez problema mogu na duže vrijeme zabaviti čak i one koji nisu upoznati sa serijalom. Friški gameplay elementi, bolji pristup misijama te kooperativni način donose malo friškog vjetra u serijal. Posebno su nam se sviđale bombastične Helix misije kojih je na žalost bilo premalo da bi spasile ukupan dojam igre. Assassin's Creed: Unity će zasigurno mnogim igračima pružiti solidnih dvadesetak sati zabave, no ništa više od toga. Više sreće iduće godine.

ACUnity11

CPU: Core i5-2500K 3.3GHz / Phenom II X4 940

GPU: GeForce GTX 680 / Radeon HD 7970