Napisao  Utorak, 10 Studeni 2015 19:08

RECENZIJA: Assassin's Creed Syndicate

Maknite se sa strane gospodine Arno, sada na velikoj Assassin's Creed bini nastupaju blizanci Evie i Jacob Frye. Oni se u 1868. godini, za vrijeme industrijske revolucije, bore za slobodu Londona koji je u kandžama Templara. No iz moje perspektive se oni više bore ispraviti sve čime nas je Unity razočarao. Ubisoft se prošle godine nije baš proslavio i zato bi se sada trebao iskupiti s Assassin's Creed: Syndicate.

Assassin's Creed: Unity je imao Pariz za vrijeme francuske revolucije, koji je unatoč očitih tehničkih problema, bio zaista impresivno mjesto. Ovogodišnji industrijski London nije ništa manje uzbudljiv. Iako grad nije točno prenesen u igru, većinu poznatih građevina i znamenitosti je implementirano prilično autentično. Osim toga, grad je stvarno velik i lijepo ga je istraživati. Najljepši prizori se, naravno, nude kada se popnete na izvidničke točke koje otkrivaju predivan grad prepun ljudi, građevina i industrijskog dima.

Syndicate02

Put iz misije na misiju često može duže potrajati. Ne samo zato što je London prilično velik, već i zato što ima pregršt zanimljivih lokacija koje će vam privući pozornost. Kao i obično, postoji brzo putovanje između izvidničkih tornjeva koje ste otkrili. Pored njih možete u bilo kojem trenutku navratiti do vlaka, odnosno vaše baze koji kruži po gradu. Ako više volite samostalno putovati, moguće je popaliti kočiju te malo jurcati po ulicama Londona. Međutim, nemojte očekivati neki realizam. Kočije se voze kao malo sporiji auti s prikolicom, a konji su očito od čelika i nikada se ne umaraju. Dok tako u 900p rezoluciji jurite gradom i rušite sve ispred sebe poput tenka, FPS voli odlutati u podrum – barem na PS4 verziji koju smo testirali. Ponekad je primjetljivo i iscrtavanje tekstura u daljini te tu tamo koja clipping greška (preklapanje objekta).

Ipak, to ne šteti ukupnom vizualnom dojmu, koji je uz sve spomenute mani i dalje impresivan. Nažalost su i druge greške ponovno pronašle put u finalnu verziju igre – neke više, neke manje neugodne. Tako sam se ponovno dobro nasmijao nevidljivim likovima u animacijama ili konjima koji imaju neku čudnu bolest trzanja udova, ponekad čak na pola propadnu u pod.  Osim smijeha, ponekad sam se i naljutio na AI suborce koji odaju poziciju, ulaze u glupe borbe te preplaše, ili čak ubiju ciljnu osobu. Srećom se svi spomenuti bugovi događaju dovoljno rijetko pa stoga ne utječu negativno na konačno iskustvo kod igranja. Ukratko, bugova ima, no srećom niti blizu toliko koliko ih je bilo u Assassin's Creed: Unity.

Syndicate03

Syndicate svoje djelomične mane ispravlja s drugim kvalitetama. Dok sam odličan grafički prikaz već spomenuo, moram također pohvaliti odličnu muziku i glasovnu glumu. Osim odlično odglumljenih glavnih likova, lijepo je slušati prolaznike koji pričaju o aktualnim događajima s kojekakvim anegdotama. Evie i Jacob odlično funkcioniraju kao tandem. Ne samo zato što nude različito gameplay iskustvo, već  zato što ih je lijepo promatrati u animacijama. Vrlo su uvjerljivi, pogotovo kada se bratski zadirkivanju.

Njima se pridružuju Hanry Green, koji također odlično zvuči, te razne povijesne ličnosti poput Charlesa Dickensa i Alexandera Grahma Bella. Na čelu londonskih templara je čovjek imena Crawford Star Rick – lik pun klišeja, ali ipak odličan antagonista. Njegov miran, pomalo psihopatski pristup, odmah začarava. Šteta što se spominje samo u početku igre, a tek pred kraj dobiva malo veći nastup. Nažalost se priča, nakon dobrog starta, sredinom igre pomalo gubi u monotoniji. Sve se svodi na polagano osvajanje, odnosno, ukidanje Templarske hijerarhije. Tek pred kraj kampanje napetost ponovno raste kako bi se nakon kojih dvadesetak sati priča privela kraju.

Syndicate10

Srećom igra nudi nekoliko vrlo originalnih glavnih misija kakve do sada još nismo vidjeli u serijalu. Sporedni zadaci su, međutim, prilično monotoni i ponavljaju se. Ovdje se Ubisoft držao dobro poznate open-world formule; sakupljaj škrinjice, letke, datoteke te oslobodi određena područja od Templara i njihovog utjecaja. Tu su tvornice koje izrabljuju djecu, Templarski generali koje je potrebno privesti žive ili vođe banda koje valja eliminirati. Nakon što riješite većinu sporednih zadataka, očekuje vas finalna borba sindikata (banda).

Tako polako osvajate London šireći područje djelovanja vaše bande. Monotone slobodne aktivnosti bi se puno lakše prožvakala da ih igrač nije prisiljen ispunjavati. Primjerice, svaka škrinjica daje lovu i iskustvo koje je potrebno za napredak lika. Time jednostavno morate lunjati gradom i otvarati šugave kutije ukoliko želite doseći potrebnu razinu i opremu za određene misije. Osim toga, pristup na zadnje misije ćete dobiti tek kada odradite određen postotak sporednih aktivnosti. To pomalo podsjeća na Batman: Arkham Knight, međutim on je nudio barem malo zanimljivije sporedne aktivnosti.

Syndicate05

Još nešto itekako podsjeća na Dark Knighta. Naime, oba Assassina imaju napravu koja iz rukavice lansira špagu (pozdrav grappling hooku). Tako se u bilo kojem trenutku možete brzo privući do vrha građevina ili se njihati između udaljenih zgrada bez da dodirnete tlo. To, u kombinaciji s poboljšanim Parkour sustavom, pruža odličnu mobilnost. Odmah u startu se može osjetiti napredak naspram prethodnika u borbi i kod penjanja. Međutim, i dalje postoje klasični problemi poput 'magnetskih' objekta od kojeg se vaš lik jednostavan ne želi odlijepiti kako ste vi to zamislili. Isto tako se zna dogoditi da zalutate u krivom smjeru za vrijeme 'freerunninga'.

Osim što nudi pregršt novih animacija, borbeni sustav se nije previše promijenio od Unity-a. Protagonisti ostavljaju malo agilniji dojam i na više načina mogu dokrajčiti protivnika. Nažalost još uvijek je potrebno manualno mijenjati između gadgeta ukoliko ih želite koristiti u komboju. Ovdje si još uvijek želim Batman kontrole. Nadalje, često se događa da morate predugo mlatarati po jednom protivniku kako biste ga dokrajčili, pogotovo ukoliko niste dovoljno visok level. Tu dolazimo do važnosti posebnih talenta i nadogradnje opreme.

Syndicate08

Sve to možete po želji nadograditi, ukoliko imate dovoljno virtualne love i potrebnih resursa. E sada; lovu možete zaraditi monotonim sakupljanjem škrinjica i rješavanjem ranije spomenutih sporednih misija. Ili jednostavno zgrabite novčanik i kupite sve što vam treba za pravu lovu. Iako se može bez njih, mikro transakcije vam se stavljaju na nos u gotovo svakom izborniku – što je žalosno, pa čak i bezobrazno, s obzirom da igra košta 500kn i još k tome nudi season pass za 160kn.

Dakle, ukoliko želite sve zaraditi kroz igru, pripremite se na brojne sate u Londonu. To zapravo i nije loša stvar pošto ćete tako obići grad te ga vidjeti u punom sjaju. Ipak su programeri s ljubavi izradili svaki kutak, no možda su stvorili krive uvjete da natjeraju igrača na istraživanje. Igre Poput GTA V, Skyrima ili Fallouta to rade na puno mudriji i zanimljiviji način. Tamo istraživanje nije naporno, već nagrađuje predmetima i zanimljivim iskustvom. Na žalost to ne mogu reći za Assassin's Creed: Syndicate.

Syndicate06

Dinamičan duo

Kao što ste primijetili, nisam puno pisao o povezanošću Evie i Jacoba s Bratstvom ubojica (Brotherhood of Assassin's). Svjesno sam to izbjegavao pošto smatram da biste njihovu priču trebali otkriti sami. Nije neka velika tajna da u njima teče krvi nekih od glavnih likova prijašnjih nastavaka. Stoga i oni posjeduju dar čuvenog Eagel Visiona - mislim da nije potrebno pobliže objašnjavati ovu poznatu gameplay mehaniku koji nas prati već godinama. Sve što trebate znati je da Eagle Vision omogućava lakše zapažanje protivnika, objekta i važnih ciljeva. Međutim, ako želite u potpunosti iskoristiti potencijal blizanaca Frey, važno je unaprjeđivati njihove sposobnosti.

Evie je više oprezna i bolja u šuljanju, dok Jacob voli izravan pristup. Stoga je pametno u tom smjeru trošiti i skill bodove. Na taj način ćete najviše profitirati od sustava koji dozvoljava da u bilo kojem trenutku mijenjate likove – ukoliko niste u misiji koja je predodređena za jednog. Iskustvo se uvijek dijeli bez obzira s kim igrate, ali novac ne. No bez brige, kupljeno oružje i važna oprema se također dijeli, dok kostime morate kupovati za svakoga zasebno. Kao dodatan prihod može vam poslužiti vaša banda te investiranje u neke poslovne projekte poput birtija, nogometnih turnira i tome slično. Sve to odvija se u posebnom izborniku gdje baratate bandom. Nadalje, tu su još utrke kočijama te podzemne borbe (Fight Club) u kojima može sudjelovati samo Jacob.

Syndicate07

Desmond, fališ nam!

Nakon Desmondove smrti (tko vam kriv ako nakon svih ovih godina još ne znate) radnja van Animusa sve više i više pada u drugi plan. Slično kao u Unity, ovdje sve pasivno promatramo iz pogleda nekog, nepoznatog, novog člana Brotherhooda. Sresti ćete neke poznate likove, no sve ostavlja pomalo nametnuti i isforsirani dojam. Mnogo zanimljivija je radnja unutar Animusa, dakle ono što zapravo igrate u Londonu. Usudio bih se reći da bi igra dobro funkcionirala i bez Assassin's Creed naslova čija tematika polako gubi čar i postaje dosadna.

Najvažnija informacija za sve ljubitelje serijala je ta da Assassin's Creed: Syndicate definitivno radi korak unaprijed naspram prošlogodišnjeg Unity-a. Međutim, očito je da Ubisoft ponovno nije imao vremena završiti igru kako se spada. Drugačije si ne mogu objasniti brojne bugove s kojima se igra bori čak i nakon dvije zakrpe. Srećom je Quebec studio odradio odličan posao kreiranjem predivnog grada, zanimljivih likova i dodavanjem nekih pozitivnih gameplay noviteta.

Iznad svega su protagonisti Evie i Jacob koji uz Ezia spadaju u najbolje Assassin's Creed junake. Pored njih je i jedan od boljih antagonista, koji se nažalost pojavljuje prerijetko tijekom kampanje. Čak su i glavne misije prilično kvalitetne kroz trajanje cijele kampanje. One kompenziraju one dijelove koji su pomalo dosadni. Multiplayer u Syndicate fali u istoj mjeri koliko nam fale mobile-app škrinjice iz Unity- a – dakle nimalo! Ne bih se žalio da igra ima kooperativan način igranja pošto se koncept odlično nudi za tako nešto - tko zna, možda u Assassin's Creed: Syndicate 2. Ja bih se svakako, vrlo rado, još jednom družio s blizancima Frye.

• Datum Izlaska: 23.10.2015.
  • Platforma: Playstation 4, XboxOne
  • Proizvođač: Ubisoft Quebec Studios