Napisao  Srijeda, 10 Prosinac 2014 18:20

RECENZIJA: Assassin's Creed Rogue

Nakon što je Ubisoft prošle godine najavio Assassin's Creed Unity te objavio kako će on biti isključivo next-gen naslov, mnogi obožavatelji serijala koji nisu planirali kupiti konzolu nove generacije osjećali su se zapostavljeno. Smatrali su da će po prvi puta unutar nekoliko godina biti uskraćeni za lekciju povijesti u kojoj će PS4, Xbox One te PC vlasnici uživati. Prolazili su dani, a frustracija je rasla sve više pošto nije bilo nikakvih naznaka da će se Unity ipak zavrtjeti na PS3 i Xbox 360 konzolama.

Ubisoft je sve to promatrao sa podlim smiješkom i ranije ove godine uslijedilo je nešto čemu se nitko nije nadao, no ipak se priželjkivalo. To je bila najava za Assassin's Creed Rogue, drugi AC naslov ove godine koji će ekskluzivno izaći za PS3 i Xbox 360. Nakon najave postavljalo se pitanje je li Rogue neka vrsta spin offa ili onaj pravi Assassin's Creed kojega toliko volimo. Odgovor na to, kao i neka druga pitanja, saznat ćete u našoj recenziji koja slijedi.

ACR01

Prvo i glavno pitanje smo već postavili, sada ćete na njega dobiti i odgovor. Kratko i jasno, Assassin's Creed Rogue je onaj tipičan naslov serijala kojega smo priželjkivali nakon što je najavljen, no sa malim preokretom. Naime, kako svaka priča ima dvije strane, prije nego što donesemo odluku jesu li Templari ti koji rade za dobrobit čovječanstva ili su to ipak Assassini, trebalo bi poslušati obje verzije. Upravo zato u Rogueu preuzimamo ulogu Shaya Patricka Cormaca koji zbog razvoja događaja, koje ovdje ne želimo otkriti, napušta svoju Assassin braću te se pridružuje njihovim okorjelim protivnicima, Templarima. Radnja igre unutar Animusa odvija se između Assassin's Creed trojke te Black Flaga, točnije za vrijeme Francusko-indijanskog rata. S druge strane, priča izvan Animusa direktno se nastavlja na četvorku i ponovno smo u ulozi onog starog bezimenog zaposlenika Abstergo Entertainmenta iz četvorke.

Nakon kratkog uvoda saznajemo da je Cormac, surađujući sa svojim mentorom kojeg smo upoznali u Assassin's Creedu 3, Achillesom Davenportom, u potrazi za ćelijom Templara. Ona bi Assassinima trebala pomoći u dešifriranju artefakta predaka u kojem su pohranjene lokacije sedam Komada Raja (Pieces of Eden). Nakon toga događaja Animus podivlja te se događa nešto neočekivano. Radnja se iz 18. stoljeća seli u današnji moderni svijet. Unutar ove čudne sprave za putovanje u prošlost, pristupilo se sakrivenom sjećanju zbog kojeg glavni server Absterga biva korumpiran. Na vama je da popravite štetu ne bili pokušali otkriti što se dalje dogodilo sa Cormacom, a hoćete li u tome uspjeti, ovisi o vašim vještim prstićima.

ACR02

Odmah nakon što sam pokrenuo Rogue pomalo sam ostao iznenađen. Naime, izbornik kao i glazbena tema igre doslovno su preuzeti iz Black Flaga odnosno Revelationa. Iako to direktno ne utječe na kvalitetu igre, ipak je naznaka da bi Rogue mogao biti naslov u kojem je studio reciklirao sve dobre stvari serijala i strpao ih u poznato okruženje sa novim protagonistom. Bez obzira na to, nadao sam se da to ipak neće biti slučaj te sam nastavio sa slušanjem Cormacove priče. Sve počinje slično kako smo već navikli u ranijim naslovima serijala. Odmah čim sam primio gamepad u ruke, osjećao sam se kao doma. Promijenjeno nije ništa. Dok je u nekim naslovima to nedostatak, u Rogueu je ipak prednost. Iako kontrole igračima, kojima je Rogue prvi AC naslov, mogu biti pomalo zbunjujuće, veteranima serijala sve će biti vrlo dobro poznato i smisleno. Kao jedan takav, nisam potratio niti sekunde upoznavajući se sa njima već sam odmah krenuo u akciju.

Nakon prvih sat dva igre nedostaci koji serijal prate godinama polagano su ponovno isplivali na površinu. Jedan od glavnih je preciznost, ili bolje reći nepreciznost, prilikom free runa. Ponovno mi se događao da lik skoči upravo tamo gdje sam se ponadao da neće. Drugi problem koji Ubisoft niti u Rogueu nije riješio je što tipka za trčanje služi i za penjanje te zbog spomenute nepreciznosti često sam završio viseći na mjestima na kojima to nisam htio. Dakle nedostaci prilikom kretanja su ponovno tu, a sa svakim nastavkom ih toleriramo sve manje i manje. Iako sve spomenuto smeta u fluidnosti free runa, on je još uvijek lijep dok se izvede kao što je planirano.

ACR03

Kao što sam rekao, glavni izbornik te glazbena tema igre odali su dojam recikliranja što animacije lika prilikom, borbi, penjanja, kretanja i svega ostalog dodatno pojačavaju. Prešao sam i preko toga te se ponadao da će barem ostali aspekti igre donijeti nešto novo, zabavno i uzbudljivo te došao do svog prvog odredišta. Kako što sam i očekivao, dočekao me Viewpoint koji je neka vrsta zaštitnog znaka serijala. Posjetio sam ga i otkrila mi se mapa te sam vidio poznatu ikonicu kovčega, mape, Animus fragmenta, pjesmica i kojekakvih sličnih collectiblea. Sve one označuju neke sporedne aktivnosti koje bi valjalo obaviti kako bi poboljšali AC Rogue iskustvo. Savjetujem da ih sakupljate čim ste u njihovoj blizini jer ćete u protivnom kasnije naići na 'you should upgrade your ship before starting this mission' problem. Najbliža mi je bila pjesmica. Nakon što sam ju pokupio krenem ja čitat njen tekst i shvatim da je to ista ona koju sam prvu pokupio i u Black Flagu. Blizu nje bila je i mapa koja, gle čuda, otkriva mjesto gdje je zakopano blago. Ovo je još jedna naznaka da je Rogue reciklirani Black Flag. Ovu činjenicu ne poboljšava pomorski aspekt igre. Osim što su ime broda, ime prvog časnika, ime kapetana kao i njihov izgled drugačiji, sve ostalo je Black Flag. Jedino različito što imamo na raspolaganju je nov način rješavanja brodova koji nam dolaze sa leđa. Umjesto bačvi punih baruta, sada na raspolaganju imamo ulje kojim palimo površinu oceana.

Sve spomenuto nisu gotovo nikakvi noviteti već su sitne izmjene što je slučaj i sa nadogradnjom broda te opreme za glavnog lika. Kako bi nabrijali svoj brod potrebni su vam resursi koje skupljate pljačkanjem  drugih pomoraca, skladišta te sakupljanjem plutajućih ostataka. Umjesto šećera sada prodajemo duhan, a novi resurs je kamen kojeg koristimo ne bi li renovirali razne trgovine diljem New Yorka od kojih ostvarujemo profit (nešto slično kao trgovine u Brotherhoodu i Revelationu). Resurse za nadogradnju opreme sakupljamo lovom na životinje odnosno ribarenjem. Kako se već da zaključiti, sve spomenuto smo već imali priliku raditi u Black Flagu i recikliranje više nije upitno, već je pitanje u kojim je omjeru.

ACR04

Moram priznati da je ono ekstremno što se osim u spomenutome vidi i u nekim ne toliko direktnim stvarima. Ovdje govorim o Abstergo izazovima koje obavljate prolaskom kroz igru. Naime, gotovo svi oni su isti kao i u prošlogodišnjem nastavku, jedino što su nadodani neki koje sam morao obaviti renovirajući razne građevine.

Da ne bi bilo sve tako crno, Rogue ipak ima par noviteta koji gameplay dodatno začinjuju, primjerice nova vrsta neprijatelja. Oni su takozvani Stalkeri koji se sakrivaju na raznim mjestima iz kojih i mi vrebamo svoje neprijatelje. Nakon što se približimo mjestu gdje su sakriti, iznenadit će nas te ukoliko brzo ne reagiramo gotovo da će nas likvidirati. Sva sreća postoji način na koji ih možemo spriječiti u tome. On je ujedno i najveća novost u serijalu. Korištenjem ikonskog Eagle Visiona na dnu ekrana sada je smješten indikator. On prati jačinu te smjer šapata koji je ujedno i naznaka da je u blizini Stalker. Kada se nalazimo u području gdje se kukavica sakriva, on pulsira. Sve što tada treba napraviti je pronaći bezobraznika te ga petardama istjerati iz skrovišta ili ga roknuti gunom. Stalkeri su posebno opasni dok si zakuhamo situaciju i navučemo na sebe brdo neprijatelja. Tako vam savjetujem da prilikom upuštanja u veće borbe dobro pročešljate područja.

ACR06

Prolaskom kroz igru naišli smo na podosta sitnih bugova i glitcheva koji su dio gotovo svake današnje igre. Jedan od njih je to što se vaši suradnici u nekim situacijama kreču potpuno neprirodno i zbunjujuće što stvarno nervira. Primjer jednog takvog glitcha je dok pratite svoga kolegu te malo zaostanete, on se potpuno okrene prema vama, počinje hodati unatraške umjesto da samo okrene glavu dok vam objašnjava situaciju. Drugi problem koji serijal prati od samog početka je prokleta kamera koju u nekim situacijama jednostavno ne možemo namjestiti kako treba. To onemogućava izvođenje komboja jer ne vidimo da li će nas neki od protivnika napasti u trenutku dok šoramo njegovog kolegu. Nepreglednost je klasični problem sa borbom u cijeloj franšizi koja bi mogla biti još zabavnija i kombiniranjem raznih naprava prilikom izvođenja komboja impresivnija.

ACR05

Ono možda najvažnije smo ostavili za kraj. To je glavna priča single player kampanje koja je ujedno i najsjajniji dio igre. Kao i u prijašnjim nastavcima, ona će vas tjerati dalje i dalje tako dugo dok ne stignete do kraja. Nakon čega ćete sigurno htjeti da je priča potraje još nekih sat dva bez obzira na sve navedene mane, nedostatke i količinu recikliranja.

Žalosno je što je Stalker značajka jedna od najvećih novosti koje Rogue donosi u odnosu na Black Flag. Činjenica da u njemu priču pratimo kroz oči bivšeg Assassina, sada Templara, daje dašak svježine. S druge strane ne opravdava da igra djeluje više kao neka vrsta ekspanzije, tj. među nastavka za Black Flag. Rogue čak i grafički izgleda identično što se jasno vidi i na kvaliteti sjena te izgledu lica likova koja kao da su napravljena u nekom mutnom cartoonish stilu. Zvukovno je igra na istoj valnoj dužini kao i četvorka te se uz priču igre također izdiže iznad ostalih aspekta. Recikliranje sadržaja nikada nije bilo dobro prihvaćeno od strane gamera, pogotovo pošto je činjenica da bi se AC Rouge isplatilo odigrati prije nego što krenete sa Unityem. Cijena Roguea je po mom mišljenju, kao ljubitelju serijala, ipak malo previsoka za nekoliko sitnih noviteta u odnosu na Black Flag. Bila bi možda i razumna da Rogue ima multiplayer način igre, no na žalost PS3 i X360 vlasnici su uskraćeni i za to.

ACR07

Iako sam se zabavio igrajući Rogue, ne mogu se oteti dojmu da ga je Ubisoft na brzinu sklepao zbog frustracije obožavatelja serijala koji još dan danas ne posjeduju jednu od next gen konzola ili dovoljno jak PC za pokrenu Unity. Pošto je Rogue vrlo veliki dio priče serijala –izvan Animusa- smatram da bi Ubisoft trebao razmisliti o tome da tako jedan veliki dio iste uskrati publici koji ne posjeduju PS3 ili Xbox 360.

• Datum Izlaska: 13. studeni 2014.
  • Platforma: XBox 360, Playstation 3
  • Proizvođač: Ubisoft Sofia