Napisao  Petak, 14 Veljača 2014 20:16

RECENZIJA: Assassin's Creed Liberation HD

Prošla je godina i pola od kada su vlasnici PSPa zaigrali spin-off ponajbolje Ubisoftove igre, Assassin's Creed. Radi se o naslovu Assassin's Creed Liberation gdje po prvi puta u franšizi preuzimamo ulogu jednog ženskog assassina. Igra je prije nešto manje od mjesec dana izašla u svome HD izdanju za PC, Xbox 360 i PlayStation 3, a kakav je ona ostavila dojam na nas, pročitajte u recenziji koja slijedi.

Radnja igre odvija se između 1765. i  1777. godine i prati priču Aveline de Grandpré, afričko-francuske assassinice pred kraj Francusko Indijanskog rata. Događaji se odvijaju u New Orleansu kojega je nakon poraza Francuske u spomenutom ratu, preuzela Španjolska. Stanovnici grada nisu baš oduševljeni sa razvojem situacije, no Francuz Jean-Jacques Blaise d'Abbadie sklapa dogovor sa templarom Rafaelom Joaquín de Ferrerom te ostaje na mjestu guvernera New Orleansa. Vi ćete u ulozi Aveline razotkriti ovu zavjeru, a što će se sve dogoditi morat ćete saznati sami. Sve će se dodatno zakomplicirati pošto će Aveline morati pronaći svoju majku koja ju je napustila kao i osloboditi nekolicinu robova.

Najbolji assassini su žene.

Izlazak Assassin's Creed IV Black Flaga malo je podigao standarde cijele franšize pa smo prilikom prvih nekoliko minuta gameplaya u Liberationu pomalo bili razočarani, no ovdje se ipak radi o HD izdanju PSP igre iz 2012. Bez obzira na to, bilo je potrebno svega nekoliko trenutaka da nas Liberation zarobi te ga nismo mogli prestati igrati. Igra ima klasičan Assassin's Creed štih i sam gameplay ne razlikuje se puno od ostalih nastavaka. Na žalost igra ima samo single player i kroz cijelu priču trebat će vam nekih 7 – 15 sati kako bi ju oslobodili od templara. To naravno ovisi o tome želite li sakupiti sve bonus predmete kojih ima podosta i to ponekad zna biti naporno o čemu ćemo nešto kasnije. Naime, Liberation se po jedno stvari razlikuje od svojih starijih nastavaka, a to je mogućnost presvlačenja u različite persone. Njih je tri i dijele se na, Assassin, Lady i Slave, a svaka od njih ima svoj set oružja kojima ćete ubijati svoje neprijatelje te neke posebne mogućnosti. U Assassin personi, Aveline je potpuno opremljena sa dobro poznatim stvarčicama kao što su sakriveni bodeži, dimne bombe, otrovne strelice, pištolji i slično. Koristeći ovu personu također  možemo izvoditi sve moguće akrobacije koje vam jedino u Lady personi nisu dostupne. Aveline je u njoj nosi haljinu i jedino što od oružja ima su skriveni bodeži te mali suncobranić kakvoga su koristile dame iz tog doba. Taj suncobranić nije ništa drugo nego kamuflirani pištolj kojim ona ispucava otrovne strelice, a posebna mogućnost joj je šarmiranje čuvara. Za kraj nam ostaje Slave persona u kojoj je Aveline preobučena, gle čuda, u ropkinju. Sa sobom nosi skrivene bodeže, otrovne strelice i jedno posebno oružje koje ćete morati otkriti sami. Način na koji će odvratiti pažnju sa sebe i izbjeći čuvare je da se ponaša u skladu sa oblekom koju nosi. Drugim riječima da radi nešto što su u ono vrijeme radili robovi.

When i was just a little girl I asked my mother what will i be.........

Sada kada smo malo razjasnili persone, reći ćemo razlog zbog kojeg ponekad sakupljanje spomenutih bonus predmeta  zna biti naporno. Prvi razlog je taj što oni na mapi nisu prikazani kao u ostalim Assassin's Creed naslovima nego su samo vidljivi dok ste blizu njih. Problem je u tome što ukoliko ste u krivom kostimu neke ne možete sakupiti jer zahtijevaju određene radnje koje možete koristiti samo kao Slave odnosno Lady persona. Drugi razlog je taj što neke, uopće, neće biti prikazane na mapi ako niste u pravilnom kostimu. Primjerice, dok gradom lutate kao rob morate sakupiti 10 voodoo lutkica koje možete ukrasti određenim NPCima, no oni su vidljivi samo u Slave personi. Uz spomenute bonus predmete tu su i posebne misije koje su namijenjene određenim personama pa vam preporučam da se svako malo presvučete ne bi li vam se one prikazale na mapi.

Kao i obično, prilikom prolaska kroz gotovo sve misije, za 100% sinkronizaciju morat ćete ispuniti razne uvjete kao što su ubiti protivnika iz zraka, nekim posebnim oružjem i slično. Ta posebna oružja možete kupovati kod švercera koji se šeću gradom ili pak u posebnim trgovinama. Tu dolazimo do još jednog dijela igre koji nam je od ranije poznat, no malo je promijenjen. Dakle, u gradu se nalaze razne trgovine oružja i kostimima, no one pripadaju vašim suparnicima, templarima. Bez obzira na to, možete kupovati stvari u njima, no po znatno višim cijenama. Kako bi si olakšali kupnju i smanjili cijene, morat ćete ubiti vlasnike tih trgovina,templare, te ih renovirati. Osim trgovina, tu su i posebne kuće u kojima ćete se presvlačiti, no one nisu u ničijem vlasništvu i kako bi ih mogli koristiti, morate potrošiti 500 funti ne bi li ih renovirali.

Uz sve spomenuto, tu su i još neke mogućnosti poznate iz prijašnjih Assassin's Creed naslova kao što su kratke biografije o glavnim likovima, neke poznate građevine, statistika te razne ljestvice u kojima možete uspoređivati svoje te statističke podatke sa ostalim igračima.

.........here's what she said to me.

Najveća razlika između Liberationa i ostalih Assassin's Creed naslova je to što poznati segment igre izvan Animusa, ovdje uopće ne postoji već ćete kroz cijelu priču biti samo u ulozi Alveline.

Kao što smo ranije rekli, Assassin's Creed IV Black Flag podigao je standarde franšize, iz toga razloga Liberation izgleda nešto lošije u odnosu na njega i u odnosu na trojku, no tu je negdje. Također je žalosno to što ne postoji dinamična promjena vremena, a izmjenu dana i noći nećete vidjeti u stvarnome vremenu nego doba dana ovisi o misiji. Bez obzira na sve rečeno, nakon par minuta zaboravili smo na ove probleme i jednostavno smo sa nestrpljenjem čekali rasplet situacije.

Što se zvukovnog dijela igre tiče, niti tu ne cvatu ruže. Glavni dijelovi igre vrlo su dobro popraćeni, no ostatak je prilično loš. Prilikom prolaska kraj građana New Orleansa, oni su u većini slučajeva ispuštali neke čudne zvukove. Imali smo osjećaj kao da su gotovo svi stanovnici grada, ljudi sa posebnim potrebama. Tu i tamo je koji progovorio par riječi, no često su se ponavljali. Jedina svijetla strana je muzička podloga koja je prilično dobra bez obzira što nije na razini franšize. Voice acting je također na pristojnoj razini, no na žalost izrazi lica to ne prikazuju uvjerljivo. Oni su ponekad ok, no tu i tamo ne dočaravaju ozbiljnost situacije.

Mjesec kao najgori neprijatelj Assassina.

Ukoliko ste ikada zaigrali neki od prijašnjih nastavaka, gameplay će vam biti poznat i to smo napomenuli nekoliko puta. Oni kojima će Liberation biti prvi Assassin's Creed kojeg će zaigrati, mogli bi se malo pogubiti u komandama, no nakon nekog vremena će se priviknuti. Najveći problem ovdje je isti onaj koji prati franšizu od samog početka, a to je nepreciznost. Često će vam se dogoditi da, ukoliko se novi igrač serijala, skočite na krivo mjesto prilikom free runa što ponekad zna ubiti fluidnost, no uz malo prakse, osjećaj da se Aveline šeprtljavo kreće će nestati.

Ono što za kraj recenzije možemo reći je da je Liberation dostojan Assassin's Creed imena i dok čekamo objavu petice, trebao bi zadovoljiti sve obožavatelje serijala. Ukoliko ćete ga uspoređivati sa četvorkom, tada bi mogli biti razočarani pa vam savjetujemo da to ne činite. Bez obzira što igra ima nekih problema, isplati se izdvojiti 150kn koliko on košta na Steamu, jer ćete za te pare dobiti nekih 10 sati gameplaya sa čime se neke igre od 500kn ne mogu pohvaliti.

I saw your face, in a crowded place.

CPU: Core i3-2105 3.1GHz / Phenom II X4 955

GPU: GeForce 8800 GT / Radeon HD 4870