Napisao  Srijeda, 21 Listopad 2015 00:11

RECENZIJA: Act of Agression

U današnje vrijeme, gdje dominiraju open world akcijske avanture i pucačine, jedan žanr koji je davnih 90ih vladao gaming scenom gotovo da je pao u zaborav. Jedino što ga održava na životu je naslov za koji možemo zahvaliti Blizzard Entertainmenu. Radi se o RTS strategijama gdje osim Starcrafta 2 gotovo da nije moguće pronaći zastupnika koje se sa njime može mjeriti. Bez obzira na to, tu i tamo koji studio pokuša vratiti svježinu u ovakvu vrstu strategija. Jedan od njih je Eugen Systems koji nas sa svojim Act Of Aggressionom pokušava vratiti u zlatno doba Real Time strategija. Je li mu to uspjelo ili je ovo još samo jedan naslov koji će pasti u zaborav, pročitajte u slijedećih nekoliko rečenica.

Priča Act Of Aggressiona upravo je onakva kakva se i očekuje od ovakvih igara. Dakle radnja se odvija u ne tako dalekoj 2019. godini u kojoj Šangajski Slom prouzrokuje potpuni kolaps kineskog financijskog sustava. Taj je događaj zaslužan za ekonomsku recesiju diljem svijeta, i kako to obično biva, njome su najžešće pogođene zemlje ''trećeg svijeta''. Privatna vojna - skupina imena The Cartel koristi novonastalu situaciju,  zauzima najteže pogođene države te ih koristi kao marionete u svojim nakanama. Cilj im je postati dominantna vojno industrijska sila u svijetu. S druge strane tu su Ujedinjene Nacije čija je nakana otkriti što je ustvari uzrokovalo Šangajski Slom. Njene članice u tajnosti potpisuju takozvani Chimera protokol po kojemu je druga od tri frakcije dobila ime. Zadnja od tri frakcije je, kao i obično, američka vojska koja, iscrpljena teškim sukobima diljem svijeta, pokušava zadržati svoj status kao najsuperiornija i dominanta sila na svijetu. Hoće li koja od njih omastiti brk ili možda doživjeti potpuni kolaps biti će otkriveno nakon što završite kampanju.

AOA2

Jasno je da priča igre nije na razini ranije spomenutog Starcrafta, no Act of Agressionu nije niti cilj sa trona skinuti ovog velikana. On je pobuditi nostalgiju kod vještih RTSovaca te nas vratiti u doba Red Alerta, Tiberian Suna i sličnih.

Na žalost to mu baš i ne uspijeva. Iako on ima sve elemente koje su ondašnje strategije činile onim što su bile, u današnje vrijeme za zahtjevnu gaming zajednicu to više nije dovoljno. Dakle, ono na što se Act of Agression svodi jer sakupljanje resursa, gradnju i unaprjeđivanje baze iz koje na kraju nikne hrpa tenkova te doslovno pregazi brojčano slabijeg neprijatelja. Iako je u prvih nekoliko misija Eugen Systems uspio dovoljno dobro zamaskirati, dobro nam poznatu, tank rush taktiku time što nećete vidjeti niti t o tenka, ona je u kasnijim i više nego očita. Oke, možda i nije sve tako crno pošto je balans između jedinica prilično dobar, pa nam je šačica prašinara sakrivenih unutar građevina i opremljenih sa Zoljama bataljun tenkova pretvorila u groblje istih. Tako je sve bilo dok svoje mrcine nismo nadogradili kako bi bili efikasniji u ovakvim situacijama. Dobro, mogli smo poslati i nekoliko snajperista u susjednu zgradu te za glavu prikratiti podlu gamad, no to iziskuje podosta vremena kojeg današnji gamer nema (ne želi imati) na raspolaganju. Nije potrebno! Jednostavnije je kliknut ovamo i onamo te glavom kroz zid stići do svog cilja. Na štetu igre, to odlično funkcionira.

AOA3

Što se pak samog menadžmenta baze tiče, Act of Agression je, po mome skromnome mišljenju, najviše razočarao. Iako smo navikli na polagani rast broja građevina koje možemo u pojedinim misijama graditi, ovdje tome nije tako. U pojedinim misijama imate na raspolaganju samo određene građevine dok onih koje smo imali u prošloj nema (ne možete ih graditi). Ajde, rekao bih da to i nije toliki problem pošto su zadaci zaista raznoliki. Tako u jednom moramo zaštititi konvoj dok u drugom trebamo zauzeti neprijateljsku bazu bez da je sravnimo sa zemljom.

No sada dolazimo do najvećeg problema sa samim upravljanjem bazom, a to je mogućnost popravljanja građevina i njihova potreba za električnom energijom. Dok smo u sličnim strategijama morali izgraditi vrlo jeftine elektrane, farme i slično, ovdje za potrebe popravka i opskrbe električnom energijom moramo graditi velike građevine. One, primjerice, uz osnovnu namjenu -gradnja jedinica- imaju i dodatnu. Tako smo u kasnijim misijama imali 6 do 7 komandnih centara kojima treba brdo resursa i vremena da se izgrade. Neki od vas bi mogli smatrati da je sve to dio strateškog planiranja, no u realnosti to je više frustrirajuće ili bolje reći naporno.

AOA4

Kao što možete zaključiti, single player iskustvo baš i nije nešto čime se Act of Agression može pohvaliti. Mogućnosti je malo, strateški dio na papiru izgleda puno bolje nego što on to u stvarnosti jeste. Razlog tome je što se sva strategija razbija klasičnom tank rush taktikom. Međutim, tako bi trebalo biti samo tijekom single player kampanja, koje više-manje služe kao tutorijal i priprema za multiplayer.

Ovaj segment igre trebao bi biti ono u čemu Act of Agression blista. Iako je puno bolji i zabavniji od igranja protiv kompjuterski upravljanog neprijatelja, on također zakašljucka tu i tamo. To se vidi odmah nakon pokretanja, pošto ne nudi puno raznovrsnosti odnosno modova. Oni su ograničeni na borbu protiv kompjutera, protiv drugih igrača, a nudi i kooperativan način igre do 8 igrača. Za razbijanje dosade i dugotrajnost trebale bi se pobrinuti rangirane borbe te ljestvica. Mrežno (LAN) igranje nije moguće pošto se na multiplayer spajamo putem lobija. Na žalost, to je zapravo i sve što se multiplayera tiče. Iskustvo je siromašno, pomalo dosadno zbog manjka igrača, a dok sa nekim napokon zaigrate, većina tekmi se bazira na cheesy rush. Ponekad se dogodi da se borbe oduže, no to je rijetko.

AOA1

S prezentacijske strane igra ne zaostaje. Sve to lijepo izgleda i vrti se u viskom broju sličica u sekundi, no to ne znači da vam je za Act of Agression dovoljna bilo kakva kanta na stolu. Ipak nije toliko zahtjevna da zbog nje morate nadograditi hardver koji ste kupili unazad 6 godina. Jedina zamjerka prezentaciji je glasovna gluma u animacijama između misija. Ona je poprilično loša, čak do te granice da mi se učinilo kao da je netko uzeo scenarij i čitao bez ikakvih emocija.

Sve u svemu Act of Agression je naslov koji je namijenjen zaljubljenicima u Command & Conquer. Za druge će vrlo brzo pasti u zaborav ukoliko ga i odluče kupiti.

AOA5

CPU: Pentium Dual Core E5200 2.5GHz / Athlon II X2 240