Napisao  Nedjelja, 29 Travanj 2012 15:19

Prototype 2 - Recenzija

Ukoliko ste nas aktivno pratili kroz protekli mjesec onda vam se od imena Prototype već diže kosa na glavi, no uskoro će i tome doći kraj pošto vam ovaj puta donosimo recenziju drugog dijela ovog naslova. Ukoliko ste odigrali prvi dio onda manje više znate o čemu pričamo i zašto se toliko bruji o ovome nastavku.

Dobro nam je poznato da Activision ne izdaje baš svaku glupost pa nam i ta informacija jasno dokazuje kvalitetu Prototypea 2. Dečki iz Radical Entertainmenta (razvojni studio) su se stvarno potrudili, napravili odličan posao i nakon nešto manje od tri godine ponovno ćemo u ruke primiti mutanta zareženog virusom Blacklight koji mu daju razne mogućnosti. U prvom dijelu smo haračili po New Yorku sa Alexom Mercerom, a u drugome nas čeka James Heller. No prekinimo ovaj uvod i bacimo se na posao.

Kao što smo i rekli priča prvog dijela odvijala se u New Yorku, točnije u Manhattanu gdje se počeo širiti virus Blacklight, a svi oni koji su zaraženi pretvarali su se u odurna stvorenja (ovo me malo podsjeća na Resident Evil, zar ne?) koja imaju nagon da pobiju sve živo. Glavni lik kojeg smo dobili u ruke je bio Alex Mercer na kojem se vojska igrala sa spomenutim virusom. Zasigurno se sada pitate zašto to sve pišemo pošto se ovdje radi o drugom nastavku, a ne prvom. Razlog tome je što je Alexova priča direktna poveznica i ima jako veliki utjecaj na dvojku.

Zarazni Afričko Amerikanski Willis

Nakon što je Alex uspio uništiti virus u prvome nastavku(ili je barem tako mislio), četrnaest mjeseci kasnije dogodilo se drugo izbijanje virusa na površinu i tada je New York City proglašen New York Zero. No tek nakon trećeg izbijanja virusa stvari su se zakomplicirale. Naime, narednik James Heller (glavna faca kojom ćemo upravljati) je za vrijeme boravka u Iraku primio nekoliko poziva u kojima je saznao da bi mu žena i kći mogli biti u velikoj opasnosti. Nakon posljednjeg poziva kojeg je primo Heller se vrača kući da bi saznao da su mu žena i kćer proglašeni mrtvima. Zbog toga Heller se odlučuje ponovno priključiti vojsci koja vodi borbu sa Mercer Virusom. Heller saznaje za posljednja dva izbijanja virusa, jedno se dogodilo u Idahou, a jedina preživjela osoba je Elizabeth Greene. Drugo se dogodilo u NYZ kada je spomenutu macu spasio Mercer.

Da bi osvetio ženu i kćer, James kreće u lov na Mercera, no biva zaražen virusom i ko za vraga dobiva iste moći koje je imao i Mercer, a upravo zbog toga Heller pada u nesvjest. Nakon toga biva odveden u Gentek gdje doktor Koenig isto vrši razne eksperimente na junaku dvojke.

Prototype 2 vs. Aliens

Upravo tu počinje radnja drugog nastavka, a pošto vam ne želimo pokvariti ostatak priče morat ćete je otkriti sami.

Što se samog gameplaya tiče on se drži svojih korijena i nije puno drugačiji od prvog nastavka. Nadodane su nove igračke kojima ćete tamaniti protivnike i baš to bi nas trebalo još više navući da ovu igru završimo u jednom ili dva šusa. No jesu li nove mogućnosti glavnog lika dovoljne za to? Ne bi rekli, no igra svojom fluidnošću i brzinom definitivno pridonosi općem dojmu. Tu i tamo ćete imati priliku upravljati raznim vozilima koja ste ukrali što je ponekad i bolje, ali sve ovisi o situaciji u kojoj se nalazite. Ispod zdravlja vam se nalazi još jedan bar koji služi za brutalne napade nazvane Devastators.

Što se tiče kretanja kroz New York on se bazira na open world spiki, no teško je pratiti gdje ste sve bili, a gdje ne. Osim prolaska kroz glavnu priču nailazit ćete na razne side misije koje s vremenom postanu zamorne. U njima ćete morati premlatiti grupe neprijatelja, skupljanja raznih skrivenih stvarčica ili pak sakupljanje raznih power upova konzumirajući slučajne prolaznike. Penjanje na zgrade i skakanje sa istih pravi je užitak, no ponekad zna biti zbunjujuće dok sa Hunting Skillom tražite ciljeve koje morate uništiti.

Whisper from Legoollas: Sweet sword. Can I inspect you?

Borba je prilično brza, nabrijana i zabavna, no ponekad će se na ekranu događati toliko toga da jednostavno nećete moći sve popratiti. Uobičajena stvar u novim igrama je levelanje lika pa ćete tako i u Protoypeu 2 otvarati nove mogućnosti sa levelanjem. Kao i Mercer tako i Heller može pretvarati svoje ruke u razna oružja koja ćete kroz igru moći nadograđivati. Uz to moći ćete nadograditi osnovne mogućnosti kao što su brzina, energija pa sve do raznih komboja koji izgledaju impresivno.

Sve bi to bilo i odlično da su proizvođači omogućili da sve te igračke možemo iskoristiti kreativno, no sve se manje više svodi na tiskanje po gumbićima dok nekome ili nečemu ne padne energija na nulu. Nije sve tako crno kako izgleda jer doza šuljanja i ne privlačenje pozornosti na sebe nakon što ste konzumirali razne protivnike na pojedinim misijama daje napetost igri, no tu dolazimo do novog problema. Ukoliko vas i otkriju to nije neki bad pošto su posljedice neznačajne i svode se na to da ćete morati pobiti nešto više protivnika nego da ste pošli nezapaženo, no ukoliko prođete misiju šuljajući se tada ćete biti u prilici dobiti dodatne XP. AI protivnika je OK, no ponekad se stvarno znaju ponašati kao blentoji koji trče kao da su im oči na stražnjici.

Kaj ti je z glavom frende?

Prototype 2 nema multiplayer, a proizvođači su rekli da su više pažnje htjeli dati samoj priči i gameplayu nego u akcijsku avanturu ubacivati multiplayer koji bi se manje više svodio na pucačinu iz trećeg lica. Jedino što je Ken Rosman (glavna faca Radical Entertainmenta) rekao da će se za Prototype 2 izdavati DLCovi. Što to točno znači ne znamo no ne sumnjamo da nam se sprema nešto zanimljivo.

Što se prezentacije tiče, ovdje imamo par zamjerki. Današnje mogućnosti konzola, a pogotovo PCa su znatno veće nego što Prototype 2 može ponuditi. Prva zamjerka je to što nikada nećemo imati panoramski pogled na New York sa vrha najviše zgrade jer je toliko pokriven maglom ili čime već da imamo osjećaj da se cijela radnja odvija unutar jedne ili dvije četvrti grada. Grafički dojam popravljaju animacije dok premlaćujete protivnike, no i one ponekad mogu biti veoma čudne. Što se ukupnog dojma grafike tiče ona je samo prosječna.

Zvuk je s druge strane odličan i dobro prati radnju i događaje. Voice acting je na zavidnoj razini, a i muzika prati događaje i pridonosi razini adrenalina u krvi. No koliko god zvučni aspekt igre bio dobar, sumnjamo da ćemo ga dugo pamtiti.

Svaka ptica svome jatu leti. Jedino ako je pingvin.

Što na kraju reći o Prototypeu 2? Ljubitelji serijala će je zasigurno zavoljeti, oni koji su upoznati sa njime će reći da je fora dok će je ostali vjerojatno preskočiti i brzo zaboraviti. Sve u svemu igra nije ništa revolucionarno nego još jedna u nizu akcijskih avantura koju se isplati zaigrati u nedostatku boljih naslova. Ukoliko će ikada izaći treći nastavak tada se nadamo da će on dobiti ozbiljan face lift u svim segmentima. Na kraju ćemo samo reći ovo: Prototype 2 je OK.

• Datum Izlaska: 24. travanj 2012 (PS3, Xbox 360), 27. srpnja 2012. (PC)
  • Proizvođač: Radical Entertainment
  • Žanr: Avantura, Open World, Akcija