Napisao  Srijeda, 07 Studeni 2012 12:16

Need for Speed Most Wanted - Recenzija

Kraj godine nam je sve bliže i svi mi dobro znamo što to znači ako govorio o gamerskoj industriji. Dakle, riječ je o broju hit igara koje tada izlaze, a studeni će nastaviti upravo tamo gdje je listopad stao. Ukoliko nemate pojma što nas čeka, tada vam savjetujemo da pogledate našu video najavu kako bi saznali što će se igrati ovaj mjesec.

Mi ćemo početi sa jednom trkačkom igrom iza čijih 18, odnosno 19, nastavaka stoji dobro nam poznati Electronic Arts. Naravno, riječ je o Need for Speed Most Wanted-u kojeg je za EA izradio Criterion Games, a hoće li on uspjeti vratiti ovom serijalu stari sjaj, pročitajte u recenziji koja slijedi.

To je samo Lambo.

Iako sama priča igre za neku trkaču igru nije toliko bitna, Most Wanted je ipak ima, no nju bi moglo izmisliti čak i dijete u prvom razredu osnovne škole. Na ulicama Fairhaven-a i njegovoj okoliici, postoji deset najtraženijih ljudi koji svojim autima rade nered i ugrožavaju stanovnike spomenutog grada. Vi ne bi bili vi da se ne želite naći toj listi, no nije vam dovoljno da budete deseti već hoćete biti najveća faca u gradu. Da bi to ostvarili morate steći reputaciju kako bi mogli izazvati jednog po jednog od desetorice najžešćih sve dok ne postanete najtraženija osoba.

Lijepo sam vam rekao da je priča, usudio bih se reći, jadna, ali kao što sam i napomenuo, ona i nije baš potrebna za trkače igre. Nas više zanima je li igra zabavna i hoćemo li u njoj uživati, a to ćete saznati u daljnjem tekstu.

Po krefne ili ne? Pitanje je sad.

Nakon što pokrenete igru, vrlo vjerojatno ćete očekivati glavni izbornik, no ovoga puta to nije tako. Kada pogledate uvodnu animaciju, koju ne možete prekinuti, naći ćete se za volanom Aston Martina sa kojim morate naći vaš novi auto. Nakon što ga pronađete, možete početi sa svojim pohodom na onog najopakijeg igrača u gradu.

Kako bi došli do vrha morat ćete sakupiti dovoljan broj Speed Pointova i na taj način stječete pravo da izazovete one najtraženije. Primjerice, za onoga na desetom mjestu trebat ćete sakupiti 60.000 pointova, a kako ćete napredovati trebat će vam ih sve više kako bi se popeli za jedno mjesto.

Speed pointove možete sakupljati na razne načine kao što su utrke, razbijanje reklama, driftanje, bježanje od policije, probijanje blokada i na još mnogo drugih načina. Recimo samo da ćete bodove dobiti za sve što u igri radite. Kako se iz svega da zaključiti, nju možete završiti bez da odvozite i jednu trku, no ako odaberete ovaj put za to će vam trebati puno više vremena.

Brzi i žestoki NFS izdanje.

Što se samih trka tiče, one su podijeljene na kružne, od točke A do točke B, speed run-ove i zasjede, no više nisu samo označene na mapi već ovise o vrsti auta kojeg vozite. Za svaki postoji 5 utrka različitih težina, a ovisno o vašem uspjehu u njima, otključavate nadogradnje za auto koji trenutno vozite. Uz nadogradnje tu je i količina speed pointova koji također ovise o mjestu na kojem ste završili trku. Sve njih možete voziti kada vam se prohtje. Sve što morate napraviti je putem EasyDrivea (izbornik unutar igre) odabrati trku, postaviti putanju do starta i nakon što dođete do njega, pritisnuti tipku za gas i kočnicu u isto vrijeme.

...ne možemo se oteti dojmu da nas igra vara...

U samoj igri postoji 41 auto, no njih više ne moramo kupovati već su oni smješteni po cijelom gradu i sve što morate napraviti je pronaći ih, parkirati se pokraj i pritisnuti tipku za promjenu vozila kako bi njime počeli harati Fairhavenom. Nakon što ga jednom pronađete do njega ćete, na brži način, doći putem EasyDrivea. U single playeru ćete se stvoriti na lokaciji gdje ste pronašli određeni auto (njegovom spawn pointu), dok ćete u multiplayeru u njega uskočiti na mjestu gdje se VI trenutno nalazite. Cijeli grad je u početku igre potpuno otključan i prilično je ogroman, stoga će vam biti potrebno neko vrijeme prije nego što zapamtite svaku uličicu, a samim time lokacija auta. Sve to daje odličan Open World osjećaj i moramo priznati da je ovaj dio igra napravljen odlično, no ipak nije sve tako divno kako se čini.

Super brzi policajac.

Prva stvar koja nam se nije svidjela je ponašanje auta. Naime, oni se za jednu arkadnu trkaču igru ponašaju zaista tromo i imali smo osjećaj kao da komande kasne. Ovo je vrlo veliki problem prilikom driftova i često nam se događalo da se, zbog komandi, zabijemo u civilna vozila. Stvari se dodatno zakompliciravaju prilikom policijskih potjera i blokada koje je ponekad vrlo teško izbjeći zbog svega navedenoga. Konstantno ispravljanje auto nakon što se u vas zabije policija koja vam je za branik prilijepljena kao magnet, bez obzira kojom brzinom vi vozite, zna prilično nervirati i čak nas je glupi SWAT kombi gurkao dok smo jurili 300+km/h po autoputu. Zbog svega toga smo imali osjećaj da policiji jednostavno nije moguće pobjeći, a pogotovo ako vam se heat nivo popne na razinu 4-6. Policija kao da predviđa svaki vaš pokret, driftaju po zavojima kao da su na tračnicama i skoro nikada ne rade greške. Kada se to ipak dogodi, za repom su vam u roku od 3-5 sekundi i ne možemo se oteti dojmu da nas igra vara.

Počelo je počelo!!!

Bolja situacija nije niti sa utrkama u kojima, na srednjoj i najtežoj težini, AI vozi besprijekorno i ukoliko ga uspijete dostići te ga razbiti u zid, on će vam za repom biti gotovo odmah. Na spomenutim težinama i vi morate voziti savršeno kako bi imali šansu biti prvi, a ukoliko se razbijete tada vam ne preostaje ništa drugo nego restartati trku. Ovo možda ne bi bio toliki problem da se stalno ne pojavljuje animacija, prilikom svakog vašeg razbijanja, od 3-6 sekundi koju ne možete prekinuti dok protivnici divljaju po cesti. Uz to bilo bi super kada bi se i oni malo češće trgali za poziciju, a ne da imamo osjećaj kao da se AI nagurava samo ako je to sa vama. Da stvari budu još gore, u utrkama gdje vas lovi i policija nismo se mogli oteti dojmu da oni love samo vas dok epika bezbrižno prolazi kraj njih kao da ih nema. Tu smo također imali osjećaj da nas AI vara jer nismo baš vidjeli da im iz auspuha izlazi plavičasta NOS vatra, a sve jedno su bili za 30km/h brži od vas makar vi istrošili cijelo punjenje istoga. Dobra stvar kod NOSa je to što vam se on konstantno puni ukoliko razbijete protivnika u zid, razbite plakate, vozite u suprotnom smjeru, driftate i drugo. Možda sa njim ponekad i uspijete osvojiti nešto, no ne oslanjajte se previše na njega jer se brzo troši, a sporo puni. Baš iz toga razloga proizvođači su nam odlučili postaviti benzinske pumpe kroz koje je dovoljno samo projuriti kako bi napunili NOS, popravili i prefarbali auto, no ne možete birati koju boju želite. Također bi bilo odlično da ukoliko niste blizu murije, dok ofarbate auto na bengi, ona izgubi vaš trag pošto vas nije vidjela da ste promijenili boju, no ovako je to još nešto na što se nije mislilo.

Sve ove nedostatke malo ublažavaju nadogradnje za vozila, pa sve to s vremenom postaje malo lakše, no ništa manje frustrirajuće.

Prizor kojeg svaki muškarac voli vidjeti.

Sve nedostatke single player moda, popravlja multiplayer i možda bi bilo bolje da je napravljena samo kao takva. Sve prisutan Autolog 2 pratit će vas kroz cijelu igru, bez obzira koji mod igrate, te će pratit vašu statistiku i statistiku vaših prijatelja. Na svim trkama biti će tablica sa vremenima vaših prijatelja, a na plakatima će biti njihov avtar ukoliko su ostvarili dulji skok od vas i pri tome razbili isti. Tu su također eventi koji se sadrže od raznih utrka, a ukupan broj bodova vam se zbraja nakon što cijeli event bude gotov. Njih možete stvarati i sami, no prije nego to učinite dobro se upoznajte sa utrkama koje želite uključiti u event pošto nigdje nismo uspjeli naći opis istih. Ima tu još raznih stvari oko kojih ćete se natjecati sa svojim prijateljima i ovaj dio igre možemo pohvaliti.

Sve u svemu mulityplayer ima puno mogućnosti i ovdje igra pokazuje sve najbolje, no nije niti on bez mana. Jedna od njih je što u ovome načinu igre sve nadogradnje koje ste osvojili za aute, u single player modu, ćete morati ponovno otključati, a to možete ispunjavajući prekretnice (milestone) unutar multiplayera. Druga stvar koja se čini besmislenom je da prilikom početka svake utrke, igrači nisu postavljeni u grid i čekaju početak već mogu slobodno bauljat pa dolazi. Tu dolazi do problema pošto neki uzimaju početan zamah kako bi prilikom starta imali čim veću brzinu te u početku ostavili konkurenciju daleko iza sebe.

Bez obzira na sve spomenuto, multiplayer je upavo ono gdje ovogodišnji Need for Speed briljira i zasigurno ćete ga igrati satima dok ga pokrenete.

Sa brzim ne mogu protiv policije, idem probat sa sporim.

EASYDRIVE

Dosta puta smo spomenuli EasyDrive i vjerujem da ste se zapitali što to je. EasyDrive je in-game izbornik iz kojega u bilo kojem trenu možete sjesti u jedan od auta koje ste pronašli, odabrati trku koju želite voziti, nadograđivati auto, pogledati Autolog preporuke i pokernuti multiplayer način igre. Zaboravili smo spomenuti da auto ne možete promijeniti ukoliko vas lovi policija.

Sama ideja EasyDrivea nam se svidjela, no neki od vas će je možda psovati.

Na prezentacijski dio Need for Speed Most Wanted-a stvarno nemamo zamjerke. Grafika je i više nego odlična, a to nije niti čudno pošto igru pokreče famozni Frostbyte 2 engine. Refleksije vode na cesti, izgled auta, svjetlosni efekti, zasljepljujuće sunce te gusta prašina stvarno izgledaju realno i zasigurno ćete uživat u njima. Pri velikim brzinama sve leti oko vas i ponekad je količina istoga pretjerana, no to nije toliko uočljivi problem niti previše smeta dok jurite 300 km/h.

Barem me jedna žena u životu lovila, nema veze kaj je policajka.

Što se zvuka tiče, on je na razini na kojem je i grafika. Ukoliko bi zatvorili oči i dopustili da netko vozi NFS kraj nas, točno bi po zvuku mogli reći u kakvom okruženju se nalazite. Auti zvuče moćno, a policijsko zavijanje će vam podići adrenalin dok pokušavate pobjeći od istih. Atmosferu dodatno nabrijava cviljenje guma i truba civilnih vozila koja nadolaze iz suprotnog smjera. U sve to ukomponiran je i solidan soundtrack koji se sastoji od poznate CSI uvodne stvari pa do Skrillexa.

...igru pokreče famozni Frostbyte 2 engine...

Na žalost, ne možemo pohvaliti novi Most Wanted i ne znamo što da kažemo. Očekivalo se više od ovoga. Sama tematika igre možda i nije toliko loša kao što je to izvedba. Prekomjerno polaganje važnosti na driftanje kroz zavoje, nemoguća policija, osjećaj da vas AI vara, jednostavno donosi više frustracije nego zabave. Imamo osjećaj da su EA i Criterion htjeli spojiti Burnout i NFS, no sve dobro iz njih su izvadili van, a ono loše je ostalo. Da se malo više poradilo na fluidnosti kontrola i izbjegavanje prometa (kao što je to bilo u Burnoutu) te da AI nije toliko genijalan, igra bi bila vrhunska, no ovako sumnjam da će ljudi imati živaca da sat i pola ponavljaju jednu te istu utrku ili da se igraju lovice sa policijom. Nama je u većini slučajeva bilo jednostavnije stati i dozvoliti da nas uhvate, nego besmisleno bježati od njih. Još da je to zabavno, ne bi bio problem, ali njihovo konstantno gurkanje jednostavno živcira (pošto su kontrole užasne) što je pogotovo slučaj kada vam se heat nivo popne na maksimalnih 6 jer tada dolaze oni spomenuti SWATovci čiju blokadu nije moguće probiti.

Sve u svemu, trebalo bi našpotati EA i Criterion te da će, bez obzira na popularnost serijala, ljudi biježati od nje kao vrag od tamjana. Igra definitivno ne vrijedi toliko koliko košta.

CPU: Core 2 Duo E4600 2.4GHz / Athlon 64 X2 Dual Core 5400+

GPU: GeForce 8600 GT / Radeon HD 3650