Napisao  Ponedjeljak, 22 Listopad 2012 00:10

NBA 2K13 - Recenzija

U protekle dvije godine je NBA 2k serijal uspio oduševiti obožavatelje košarke, a i ljude koji su jednostavno željeli odigrati dobru sportsku simulaciju. NBA 2K11 je iznenadio sa Michael Jordanom na naslovnici te je time ušao u povijest kao prva simulacija koja je dobila licencu za ovu sportsku legendu. No 2K se ne oslanja samo na dobar marketing već nam godinama pruža vrlo kvalitetan gameplay te je time postavio standarde za sve košarkaške simulacije, a neke je konkurente čak dva puta za redom potpuno eliminirao iz tržišta. Mnogi su bili uvjereni da se tako visoka kvaliteta teško može poboljšati na ovoj generaciji konzola, dok je 2K tvrdio kako će baš ovogodišnje izdanje biti revolucionarno. Dali su mene, kao vrlo kritičnog i dugogodišnjeg igrača košarkaških simulacija, uspjeli uvjeriti saznati ćete u ovo recenziji.

Glavni

MODOVI

Nakon vrlo atraktivne uvodne animacije – koja me skoro natjerala da uzmem loptu i odem na igralište – igra od vas traži da stvorite svoj My player. On služi kao profil za igru te sve njene online funkcije. Nije se potrebno zamarati sa izgledom i detaljima jer ih kasnije možete mijenjati, no ako si u početku uzmete vremena nećete to morati kasnije kada počnete My Career. Nakon što ste se odlučili i stvorili svojeg budućeg All-Stara očekuje vas onaj klasičan, malo zbunjujući, Izbornik kroz koji se malo teže snaći. Prvo što mi je upalo u oko je bilo to da je glavni ekran sada podijeljen u tri kategorije: MY Player, NBA 2k13 te MY Career.

My Player se ove godine koristi samo za uređivanje vašeg profila. U njemu se nalaze razni izbornici kroz koje možete pratiti svoju statistiku, mijenjati izgled Igrača, ili trošiti VC (Virtual Currency) bodove koje  su po prvi puta predstavljeni ove godine. Njih zarađujete igrajući bilo što, online tekme, Exhibition, My Career i Blacktop. Uvedena je i online trgovina – MY Closet -  u kojoj možete kupovati opremu poput kapa, majica, steznika, ili animacija za svoju virtualnu zvijezdu. Ukratko MY Player je baza za uređivanje vašeg NBA 2k13 profila i praćenje statistike.

Najave zvijeza večeri

Kroz srednji izbornik ulazite u biranje klubova za prijateljski takmu. Sve što morate učiniti je izabrati klubove i spremni ste za hakl. Ostale modove možete pronaći na pod-izbornicima koji se pojave pritiskom na „back“ tipku. Tu se nije mnogo toga promijenilo. Na raspolaganju sam vam The Association, vrlo detaljan mod vođenja kluba kroz NBA sezonu. Možete kupovati igrače, stvarati ugovore, tražiti mlade igrače, a naravno i igrati odabranim klubom. Season je nešto jednostavniji mod i u njemu se ne morate zamarati sa ničime osim samim igranjem utakmica.

Playoffs isto tako, birate 12 klubova koji će se natjecati za čuvenu NBA trofeju.  U Creating a Legend birate jednog od postojećih NBA igrača te ga pokušavate dovesti do upisa u NBA Hall of Fame. Tu je još Online Association i Blacktop (ulična košarka). Na žalost u Blacktopu ne možete birati zvijezde sve dok ih ne otključate. MY Team je mod u kojem sakupljate karte igrača koje kasnije možete strpati u svoj vlastit Dream Team. Karte su svrstane u kategorije: brončana, srebrna i zlatna, a da bi se dočepali jednog Lebron Jamesa ili Kobe Bryanta morati ćete masno platiti. Zanimljivo je to da se njihove sposobnosti mijenjaju ovisno o tome kako igraju u stvarnosti. Ako se Kobe ozlijedi u stvarnosti očekujte da će i sposobnosti  njegove virtualne inačice pasti. Kome dosadi igrati košarku može se pozabaviti prilično detaljnim editorom za patike. Kreirajte svoje vlastite Jordanice, obucite ih svojem MY Playeru, ili ih uploadajte i dajte si ih izraditi u stvarnosti. Da, dobro ste pročitali, patike iz igre možete nosit van na hakl!

Stvorite si patike po ukusu i nosite ih u stvarnosti

MY CAREER

Ovo je glavni adut igre te je toliko bogat sadržajem da bi ga netko komotno mogao prodati kao zasebnu igru, a time je zaslužio i malo više pažnje. Dakle sve što je prije bilo u MY Player modu igre sada se zove MY Career. Ako ste od uvijek željeli postati NBA zvijezda, no to vam baš nije išlo od ruke, ovo je najbliže što ćete ikada doći. Nakon vrlo - kad kažem vrlo onda mislim stvarno - detaljnog kreiranja igrača, zaigrati ćete kao novajlija u Rookie Showcase utakmici. O njoj ovisi koji ćete biti na Draftu te koji će klubovi biti zainteresirani za vas. Ove godine je po prvi puta moguće biti draftiran kao 1st Pick, no za to ćete se morati stvarno potruditi. Ja sam recimo sa, 14 koševa, 7 asistencija, 4 skoka i 1 ukrađenom loptom kao playmaker bio tek 15 izbor.

Poslije te značajne utakmice očekuju vas razgovori sa menadžerima klubova koju su zainteresirani za vas. Tu se po prvi puta vidi koliko truda si je 2K dao da to bude kvalitetno. Za razliku od viđenoga u Pro Evolution Socceru, sve je popraćeno govorom te svaki odgovor odlučuje gdje ćete završiti (moja sudbina me odvela u Philadelphia 76-erse). Prava magija se dešava nakon što odigrate nekoliko utakmica i NBA sezona se zahukta. Kroz razne mini igre poput driblinga između čunjeva ili šutiranja protiv jednog od vašeg suigrača ćete zarađivati VC kojim ćete kupovati nove sposobnosti. Kroz presice poslije utakmica ćete raditi na svojoj popularnosti, organizirati ćete dobrotvorne događaje pa čak upoznati i neke od legenda koji će vas pratiti na twitteru – na žalost sve samo u igri -.

Ovdje se morate dokazati

Ako budete dovoljno dobri vidjeti ćete i štrumfove... ma neee, dobiti ćete ugovor od Nike ili Jordan. Vaše reklame i reprize, tijekom utakmice, će ovisiti o toj odluci. Ono što mi se nije svidjelo u svemu tome je to da možete unaprijed zaradit mnogo VC-a kroz prijateljske ili online utakmice te ih trošiti u MY Career. Time je odmah u startu moguće biti prilično dobar pa cijeli mod postaje dosta lagan. No ako se to dogodi možete si pomoći podizanjem težine na Hall OF Fame. Kako sam već napisao, ovaj mod je toliko bogat da bi ga se moglo recenzirati zasebno, ali ja ću ovdje stati.

Glavna i najveća promjena je izmjena Shoot Sticka koji više ne postoji u svom klasičnom izdanju poznatom iz prijašnjih NBA 2K naslova. Desni analogni stik vam sada služi za driblinge, a možete ga zamisliti kao ruke igrača. Micanjem lijevo-desno prebacujete loptu iz ruke u ruku, gurnete li ga prema iza prebaciti ćete loptu iza leđa, a rotacijom radite pivot. To naravno nije sve, ima tu još finesa koje možete naučiti u tutorialu igre. Možda to sve sada zvuči malo kompleksno, ali je u praksi vrlo jednostavno te kada se priviknete kombinirati ćete poteze u predivne driblinge ala Allen Iverson. U obrani je stvar slična, micanjem stika prema gore dižete ruke dok lijevo-desno služi za pozicioniranje vašeg tijela ili pokušaj otimanja lopte. I dalje možete šutirati pomoću desnog stika samo što za to trebate držati „Shoot Modifyer“ tipku koja desni stik pretvara u klasičan „Shoot Stck“. Mnogi će u startu biti možda previše opterećeni sa promjenama, ali kada se priviknu shvatit će da su kontrole čak i jednostavnije te da možete napraviti točno ono što želite.

Durant over James, SPLASH!

Osjećaj i preciznost kojim kontrolirate igrače ,sa ili bez lopte, je jednostavno fantastičan. Točno osjetite koji igrač ima dobru kontrolu nad loptom, koji je brz, ili kojim možete izgurati sve ostale pod košem. Animacije pokreta su stvarno kvalitetne i ima ih mnogo, preko tisuću novih, po izjavama proizvođača. Pošto je NBA košarka vrlo fizički orijentiran sport te u njoj ima mnogo kontakta tijela, to je bilo teško dočarati u jednoj video igri sve do sada. Kontakti pod košem napokon imaju pravi utjecaj na ishod napada ili obrane. Često ćete vidjeti kako napadač mijenja svoje polaganje ovisno o poziciji obrambenog igrača i njegovoj reakciji, a sve to izgleda fluidno i uvjerljivo. Loša strana toga je da igra pati od, ponekad, previše kontakta što rezultira time da je užasno teško uhvatiti skok u obrani. Također ponekad ima previše animacija u kojima vaš igrač, recimo, ostane ležati na podu živcirajući se ili se lovi za neki dio tijela prije nego ustane. Sve to izgleda lijepo, ali ako zbog toga dobijete lagani koš u kontri nije baš zabavno.

Umjetna inteligencija je na prilično visokom nivou, a sve ovisi o težini na kojoj igrate. Na Starter će vam igra dozvoljavati više grešaka te ćete lakše proći u reket ili dodati kroz pola protivničke ekipe bez da izgubite loptu. Kod Hall of Fame (največoj težini) stvari postaju malo ozbiljnije, pa možda čak i nepoštene. AI postaje gotovo vidovit, često predvidi vaša dodavanja ili jednostavno, okrenut leđima prema lopti, ispruži ruku u putanju te puno zabija iz teških situacija. Užasno je teško igrati obranu jer u svakom trenutku morate biti dobro pozicionirani, a ako napadač jednom dobije prednost u prvom koraku teško ćete se vratiti ispred njega. Ukoliko na najvišoj težini želite konkurirati sa boljim klubovima poput Miami Heata, pripremite se na mnogo vježbe i živciranja jer ih je gotovo nemoguće pobijediti.

Lakersi posječuju Madison Square Garden

Srećom igra nudi opciju podešavanja takozvanih Game Slidersa. Ovom opcijom možete detaljno podešavati razne sitnice poput skokova u napadu/obrani, efikasnost kod šuta, blokada, krađe lopte. Ukratko, možete promijeniti sve što vam ne odgovara te igru podesiti po svojim potrebama. Na žalost to nije moguće za MY Career mod igre, tamo se koriste predefinirani Slidersi. Neki to smatraju nepotrebnim, no meni se stvarno sviđa mogućnost prilagođavanje igre korisnicima. Na taj način je 2K dao šansu svim igračima da uživaju u igri. Ako netko želi igrati malo arkadniju i lakšu košarku neka izvoli, a oni koji žele pravu simulaciju i statistiku - identičnu stvarnoj - će također doći na svoje.

Produced by Jay-Z piše debelim slovima na naslovnici. On osim što je kupio pola Brookyln Netsa, spava sa super popularnom Beyoncé Knowles, uz put je bio odgovoran i za soundtrack igre koji je vrlo dobar, možda malo previše Hip-Hopa, no dobro paše uz košarku. Bandovi poput Mobb Deepa, Puff Diddya, Kanye Wasta, Coldplaya, Daft Punka stvaraju odličnu atmosferu dok prčkate po izbornicima – koji također imaju neki hip hop štih-. Igrači su vrlo detaljno preneseni u igru, od izgleda i tetovaža, pa sve do svojih prepoznatljivih poteza.

Kada James Harden zabije tricu znati ćete točno da je to bio on jer će u svojem prepoznatljivom stilu to i proslaviti. Grafika nije previše napredovala od prošle godine pa igrači još uvijek izgledaju malo ćoškasto u nekim situacijama. Komentatori vrlo dobro prate utakmicu, puni su statistika te raznih anegdota iz života igrača i NBA lige. Reakcije igrača na razne sudačke odluke, njihova međusobna interakcija i zvukovi u areni natjerati će vas da na trenutak pomislite da gledate pravu NBA tekmu.

Dva veterana u petorci Lakersa

Tko je do sada volio ovaj serijal, obožavati će NBA 2k13, jer je najbolje što trenutno možemo dobiti.  Igra je pravi primjer kako se treba napraviti dobra sportska simulacija iako ima svojih mana. Najveći propust je što samo korisnici konzola dobivaju sve opcije u igri. PC verzija igre ne podržava Virtual Currency sustav i neke MY Player opcije poput MY Closet. MY team je također ekskluzivan za konzole isto kao i atraktivan NBA All-Star vikend DLC. Ponekad se pojeve i neki sitni grafičku bugovi, no odličan i zabavan gameplay to sve čini nebitnim. Ako imalo volite košarku, ili ste ljubitelj sportskih igara NBA 2k13 je uz Fifu 13 najbolji izbor ove godine.

CPU: Celeron 440 2.0GHz ili Athlon 64 4000+

GPU: GeForce 315 512MB ili Radeon HD 5450 256MB

HDD: 7 GB