Napisao  Utorak, 30 Listopad 2012 21:23

Medal of Honor: Warfighter - Recenzija

Iz ruku Electronic Arts ili točnije rečeno Danger Close studija, došao nam je novi Medal of Honor uradak s konkretnim imenom Warfighter (smiješno ali istinito - borac u ratu, ratoborac :D). Prije nego krenemo dalje, podsjetimo da u FPS svijetu trenutno možemo istaknuti par imena od kojih su najsjajnije - abecednim redom - Battlefield, Call of Duty i Medal of Honor franšize. No na žalost igrače zajednice, ta se grupa od 24.10.2012. smanjila za jednog člana. Kojeg? Saznajte u recenziji koja slijedi.

Kako to i inače biva, zapleti pucačina se vrte oko nekakve globalne prijetnje koju naš protagonist pokušava spriječiti. Tako je to i ovdje, samo što nemamo jednog "superheroja" već skačemo u više uloga/osoba te određene događaje pratimo iz raznih kuteva.

U kampanji nam je konačni cilj doći do glavnog negativca mističnog imena The Cleric (Svećenik), tajnog vođe terorista kojeg ne smijemo i ne možemo povezivati sa stvarnim osobama jer kako znamo - sve sličnosti su slučajne. U lovu na njega prolazimo kroz "egzotične" krajeve poput Pakistana, Yemena, Dubaia i Sarajeva kako bismo donijeli pravdu na kućni prag svih negativaca, i šire. Ovime se sva radnja fokusira na jedan uži dio naše planete te se time postiže bolja povezanost priče te nam je olakšano praćenje iste (za razliku od raštrkanosti misija u nekim drugim FPS naslovima). S druge strane, postavlja se pitanje koliko je to dobro za samu raznolikost i dubinu igre nakon koje možete zadovoljno sjesti i reći da niste uzalud potrošili tih pet-šest sati igranja, a mi ćemo vam pokušati odgovoriti na njega.

Da drug komandir, odmah se idem obrijati!

Evo nas kod najbitnijeg dijela svake igre, a to je sama izvedba i igrivost iste. Ako tu ne zaribaš, čak i isklišeizirane scene i razgovori koje smo vidjeli u "milijun" ratnih igara će se činiti zanemarivima te će igra kod publike dobro proči. Još jednom, na žalost gamera, to ovdje nije najbolje izvedeno.

...AI se ogleda u situacijama kada Vaš suborac baci granatu u sobu i odmah za njom utrči u istu...Krenimo s interakcijom sa svijetom oko nas. Iako je rijetka - postoji - ali se izvršava u smislu klikanja po gumbu za pucanje. Da, ispravna misao Vam je proletjela kroz glavu, MoH funkcionira po principu "Ako nejde silom, uzmi veći čekić." što je poprilično razočaravajuće i za neke pliće naslove iz FPS žanra. Bilo da se radi o osiguraču, akumulatoru, cincilatoru, gefufni ili bilo čemu, samo u to ispalimo metak i problem je riješen. Objekti u igri sporo reagiraju na podražaje, a ponekad lebde ili prolaze kroz zidove. Pri tome nećemo nabrojiti ostale bugove koji nisu popravljeni sa zakrpom koja je izašla na isti dan kao i sama igra. To nije nesposobnost već potpuno nova stvarnost igrače industrije - bezobrazluk.

Engleski mi je inače jača strana i titlove ne koristim kako bih razumio što se dešava u igri već da ne propustim dio igre u koju se želim potpuno uvući, no i tu se pojavljuju greške. Ne razumijem ni kako je to moguće jer sam uvijek vjerovao da ljudi koji daju glas likovima čitaju napisani tekst, ali ovdje izgleda da se tekst za igru pisao simultano kako su glumci izgovarali riječi .. koje se opet znaju ne poklapati sa slikom. Šlampav i nedovoljno precizan posao ubija feeling za kojim igrači žude - simbiozom sa igrom koju igraju - a to ne šteti samo trenutnom naslovu već i cijeloj franšizi te imenima koja stoje iza iste.

Stisni gumb da primiš helikopterja za rep!

O umjetnoj inteligenciji (AI) se bojim početi pričati. U početku su mi se neke situacije činile malo blesave, ali kasnije sam se nasmijao čak i do suza. Suborci koji zaostaju ili stoje po strani brijući svoju briju su još i ok, ali kada vas isti izguraju iz zaklona zbog najobičnijeg izvođenja predefiniranih skripti to je dovoljno da se zapitate koji se vrag tu dešava. Kada vidite kako vam suborac padne k'o pokošen bez ispaljenog metka s protivničke strane, tu dolazimo do onog "blesavo" s početka odlomka.  Kada vidite svog i neprijateljskog borca kako stoje na domet udarca rukom i pucaju jedan u drugoga bez ikakvih posljedica, tu se polako počnete smijuljiti. To se nastavlja i kada se ispaljuju ponavljajući rafali po lampama ili kontejnerima bez da je protivnik u blizini. No val smijeha se ispoljava kada Vaš suborac baci granatu u sobu i odmah za njom utrči u istu, s posljedicama koje su Vam dobro poznate. Da ne pokvarimo igru previše maknimo se sa AI, no još napomenimo da su protivnici donekle ok i izgledaju pametniji od vaših trupa.

Kako recenzija ne bi ispala obična žalopoljka, recimo da su misije donekle dobro izvedene. Neke od njih su infiltriranje u neprijateljske redove u kojima se ne tolerira "Rambo taktika" već sve moramo izvesti u Splinter Cell stilu. Tome nadodajmo već spomenuto igranje u više uloga i grafiku koja je stvarno na visini i možemo zaključiti da bi bez toliko bugova i sa malo pametnijom umjetnom inteligencijom cijeli dojam bio daleko bolji. No tako je kako je. Ako sam zaboravio  što vezano uz ovu sekciju, slobodno me pitajte u komentarima ili mailu. Idemo na dio igre koji ima malo više pozitive, a to je naravno ...

Krenimo sa Tier One načinom igre koji zapravo nije multiplayer, ali rezultate prikazuje online pa sam ga smjestio ovdje. U ovom načinu igre igrate misije iz single-player kampanje, ali na najvećoj težini i vremenski ste ocjenjivani. Svaki headshot, niz killova i još neke finese Vam zaustavljaju sekunde i time ostvarujete bolje vrijeme koje se nakon završetka misije rangira na online tablici koju možete pregledati po određenim kategorijama. To je poprilično zabavno jer morate uskladiti polagano kretanje kako ne biste poginuli, naspram bržeg kretanja da što prije završite misiju.

Samo smo nas dva pajdo, samo smo nas dva

...MoH funkcionira po principu - Ako nejde silom, uzmi veći čekić...Pravi multiplayer koji spada u ovu sekciju podržava mečeve sa do 24 igrača i sadrži uglavnom poznate načine igre. Tako tu imamo klasične varijacije deathmatcha, dominationa, capture the flag i drugih sa svojim MoH nazivima (npr. Deathmatch, Sector Control, Objective Raid, Home Run). Potonji mi se i posebno svidio jer se radi o "lovu na zastavu", no bez mogućnosti respawna i vraćanja iste te zahtijeva dobru timsku igru.

Također spomenimo "Buddy" sustav koji uvodi nešto što do sada nismo vidjeli (a nije neki čudan bug). Naime u Fire Team mečevima, koje igrate sa još jednim kolegom čineći tim od dvoje ljudi, kako bi izbjegli gubljenje po karti u pokušaju pronalaženja istog ili bili prisiljeni igrati solo, postoji mogućnost da se jednostavno stvorite kraj partnera. To je izvedivo samo u slučaju da ni jedan od vas nije "zaključan" u borbi (pod paljbom, jel) kako ne bi došlo do iskorištavanja mehanike igre. Za kraj recimo još da u mečevima možete preuzeti tri uloge - strijelca, snajperista ili specijalca - a svaka od njih nosi sa sobom svoj arsenal oružja koji otključavate kroz više nivoe.

Grafika igre je stvarno na visokom nivou

Što reći za kraj? Koju posluku porati? :) Medal of Honor - Warfighter je pucačina koja ima već standardnu priču, lošu umjetnu inteligenciju, puno bugova i prekratku satnicu single-player kampanje. S druge pak strane sadrži odličnu grafičku prezentaciju, zvuk koji u većini slučajeva dodatno nabrijava borbu, određene načine igre koji su pravo osvježenje i čak jedan novitet u opisanom "Buddy" sustavu.

Zbog svega toga teško je donijeti konkretan zaključak da li je igra "dobra" ili ne. Sami prosudite da li možete prežvakati navedene negativne strane igre sa nadom da će Vam pozitivni elementi pružiti gušt igranja.

Ipak, pošto recenzija zahtjeva neku konačnu presudu, po mom skromnom mišljenju ovaj naslov nažalost ne može stati uz bok "nekim ostalim" hitovima (da ne reklamiramo sad tu) i ako se to ne popravi u sljedećem nastavku - u slučaju da ga EA odluči izdati - ova franšiza bi mogla doživjeti svoj nesretan kraj, što mi kao gameri željni konkurentnih igara zasigurno ne želimo.

Jedan lijep citat za kraj, možda Vas dirne pa zanemarite loše stvari u igri...

CPU: Pentium Dual Core E2180 2.0GHz / Athlon 64 X2 Dual Core 4000+

GPU: GeForce 8800 GS / Radeon HD 3800 series