Napisao  Petak, 29 Ožujak 2013 22:38

RECENZIJA: God of War: Ascension

Nakon God of War-a III mislili smo da je Kratos poklao sva čudovišta, titane i bogove te da je nakon ubojstva Zeusa serijal definitivno priveden kraju. Santa Monica Studios je ipak smatrao da on ima još jednu veliku misiju, a to je boriti se protiv svoje prošlosti. Iako smo već gotovo sve o njoj saznali u God of War: Chains of Olympus  i Ghost Of Sparta - koji su izašli za PSP te kasnije za PlayStation 3 u HD izdanjima – ostalo je jedno pitanje. Kako se Kratos uspio osloboditi svog pakta sa Aresom?

God of War: Ascension odvija se deset godina prije prvog nastavka iz 2005 godine. Kratos se više ne može nositi sa svojim djelima te ga zbog toga proganjaju vizije i osjećaj krivnje. Odluka da raskine pakt sa Aresom, bogom rata, dovela ga je na nišan takozvanih Furija. One su čuvarice zatvora koji je izgrađen na tijelu Aegaeona (Hecatonchires ili titan) koji je prekršio svoj dogovor sa Zeusom te postao prvi zatvorenik. Furije su ga desetljećima mučile da bi ga kasnije pretvorile u kamen i iz njegovog tijela stvorile zatvor prokletih.

Igra počinje tako da se Kratos budi iz nesvijesti, zakovan lancima na platformi zatvora prokletih. Odmah nakon toga se pojavljuje jedna od Furija koja ga želi mučiti, no Kratos ne bi bio mrcina koja jeste da se ne uspije osloboditi. Od tog trenutka akcija je u vašim rukama i priča kreće svojim tokom. Veterani serijala će uspjeti poloviti događaje dok će novajlije vjerojatno zijevati i mahati glavom govoreći „niš' ne kužim“.

Prison of the Damned

Malo igrate u sadašnjosti, koja je ustvari prošlost, da bi vas igra stavila u flashbackove u kojima igrate događaje tri tjedna prije nego ste zarobljeni. To se događa na više navrata pa ako dobro ne pazite što se događa i niste upoznati serijalom, jednostavno ćete se izgubiti. Nekako sam imao osjećaj da cijela priča služi samo tome da se popune rupe između akcije. Ok, ona nije loša i ima svoje „AHAAA...“ trenutke, ali nije ono što sam očekivao.

Ovdje vas očekuje puno poznatoga sa malo noviteta. Prvo od svega, nedostaje raznovrsno oružje kao što ga je bilo u God of War-u III. Kratos ima svoje standardne Chaos Blades koje može nadograđivati sa moćima četiri bogova (Ares: vatra, Poseidon: led, Zeus: struja i Hades: duše). Svaka od njih se tretira kao posebno oružje te ih tako možete i nadograđivati na klasičan God of War način (sakupljajući crvene orbove). Ovisno o tome sa kojima se borite mijenjaju se i potezi koje Kratos izvodi, a bez da se pri tome mijenja kombinacija tipki. Sa nadogradnjom se otvaraju nove kombinacije, a kad potpuno nabrijete jedan od elementa otvarate moćnu magiju.

13 03 29 GOWA5

Rage Bar više ne funkcionira kao što je to bilo u prijašnjim nastavcima. On se sada puno brže puni te kod aktiviranja otvara posebne, moćnije, kombinacije. Zvuči odlično, ali cijeli taj sistem pati od jednog velikog problema. Svaki puta kada vas protivnik lupi bar se prazni, a kada vas okine malo jača mrcina i padnete na pod, on se potpuno isprazni. Time je u težim borbama gotovo nemoguće napuniti rage kako bi iskoristili najjače kombinacije (i ne, nisam toliko loš igrač da se to događalo samo meni). Još jedan od noviteta je to da možete protivnicima oduzeti oružje ta ga koristiti kao sekundarno. Postoje koplja, mačevi i štit, a svaki od njih ima posebnu primjenu. Na žalost ona se troše pa ih ne možete zadržati zauvijek. Od sekundarnih oružja mnogo zanimljivija su tri predmeta koja Kratos dobije tokom igre.

Prvi je Amulet of Uroborus koji omogućava manipulaciju vremenom, ali ne tako da ga samo zaustavlja već njime možete manipulirati objektima pa ćete tako rastavljene mostove ponovno postaviti u prvobitno stanje ili obrnuto. Ideja iza toga je vrlo jedinstvena i kada pomičete cijele gromade kamena ili čak građevine, to izgleda fantastično. Najčešće ćete ga koristiti kako bi podigli rastureni most i prošli neku provaliju, no to je skoro sve pa smatram da se iz ovoga moglo izvući mnogo više. U borbi ga pak možete koristiti kako bi usporili protivnike ili ih levitirali u zrak.

13 03 29 GOWA2

The Oath Stone of Orkos omogućava Kratosu da bude na dva mjesta odjednom, bolje rečeno da stvori svoj klon. Njega čete često koristit kod aktiviranja prekidača ili zadržavanja raznih poluga. Na primjer: prekidač otvara vrata, ali ona se zatvaraju čim ga pustite. Vi tada jednostavno stvorite svoj klon koji i dalje drži prekidač dok se vi lagano prošećete kroz vrata. Ako ga aktivirate u borbi on će na kratko vrijeme napadati protivnike i odbacivati ih u stranu.

The Eyes of Truth uklanja iluzije koje su Furije stvorile, a u borbi sa njima možete zaslijepiti protivnike na kratko vrijeme. Time dobivate vremena za brzi kontra napad kada ste okruženi brdom protivnika. Svaki od tih artefakta ima cooldown  - ograničeno vrijeme kada ga možete ponovno koristiti -.

13 03 29 GOWA3

Dalje je sve po starom. Sakupljati ćete orbove: žute za rage, zelene za zdravlje, plave za magiju. Po nivoima su sakrivene kutije koje sadrže posebne predmete kao što su oči i pera. Sakupite pet oči i maksimalno zdravlje vam se povećava za jednu razinu, a sa pet pera povećava se maksimalna magija. Kroz igru su također raštrkani artefakti koji daju razne bonuse poput neograničenu magiju, brže punjenje rage metra itd. Njih možete koristit tek kada završite igru i krenete iz početka na opciji New Game+.

Ovo je zapravo veliki novitet u igri. God of War serijal je do sada živio od atmosfere, priče i odličnog glavnog protagonista te se smatralo da je multiplayer potpuno suvišan. Srećom pokazalo se da si je Santa Monica Studios dao mnogo truda i spomenuti način igre odlično funkcionira. Pruža sve što jedan multiplayer treba, ima nadogradnju likova, sakupljanje novog oružja te zabavne modove. Najvažnija je činjenica da se ne gubi onaj odličan osjećaj i preciznost borbe na koji smo navikli, no krenimo redom.

Kod prvog pokretanja i kratke uvodne animacije naći ćete se na Olimpu gdje se morate odlučiti kojem bogu želite služiti. Na raspolaganju su vam Ares, Zeus, Poseidon i Hades, a svako od njih vam pruža drugačije magije, oružje te pristup borbi. Odlučite li se za Aresa imati ćete mač i moćne napade dok vam, recimo, Poseidon daje koplje koje je mnogo brže, a magije služe za liječenje i podršku vašeg tima. Hades se bazira na teškim napadima i crpljenju života iz protivnika, dok je Zeus jak sa magičnim napadima. Dobro je i to što njihove sposobnosti možete isprobati na licu mjesta prije nego se odlučite koje ćete odabrati.

13 03 29 GOWA10

Ako vam se nakon nekoliko sati ipak ne sviđa stil koji ste odabrali, možete ga promijeniti bilo kada, ali ćete morati iz početka skupljati iskustvo sa novim borbenim stilom. Ako imate dovoljno vremena i volje moguće ih je sve napumpati do maksimalnog levela. Kroz borbu ćete također otključavati novo oružje i oklope koji imaju razne atribute, a svaki postaje jači ako ga često koristite. Dakle osim što sakupljanjem iskustva vaš lik raste, dobiva level-e, isto tako rastu oružja i oklopi.

Boriti ćete se po mapama inspiriranim iz prva tri nastavka, u četiri načina igre. Team Favor of the Gods je posebno zanimljiv. U njemu se bore dva tima od 2 ili 4 igrača, a cilj je prvi sakupiti određen broj bodova. Bodove ostvarujete ubijanjem protivnika ili osvajanjem i čuvanjem oltara. Mape su interaktivne te postoji mnogo zamka u koje možete navući protivnika. One su također natrpane kutijama i raznim bonusima koji vam daju privremene bonuse. Match of the champions je tipičan „free for all Deathmatch“ u kojem pobjeđuje igrač sa najviše smaknuća. Capture the Flag govori sam za sebe, dva tima se bore u cilju da ukradu protivničku zastavu i donesu je u svoju bazu, a da je pri tome vaša zastava također u bazi (vjerujte mi ovo je vrlo zabavno u God of War stilu).

13 03 29 GOWA6

Postoje i dva načina igre u kojima se ne morate bojati drugih igrača, već ćete sa njima surađivati. Trial of the Gods stavlja dvoje igrača u arenu gdje moraju preživljavati valove neprijatelja. Kombinacije i uzastopni killovi produžuju vrijeme između valova. U početku ćete vrlo teško uspjeti jer ste jednostavno previše slabi da na vrijeme pokoljete drugi val, no ovo je dobar način skupljanja iskustva i pojačavanja lika. Ako ne volite igrati u paru, spomenuti Trial of the Gods možete igrati i solo. Tada to izgleda slično poput challange arena u prva tri nastavka samo što dobivate iskustvo. Ukoliko kao novi igrač krenete u PvP, budite spremni da će iskusniji i jači Spartanci pomesti pod s vama.

Sve u svemu multiplayer vrlo dobro funkcionira ako ste strpljivi u startu dok ste još slabi za PvP. Možda se dalo poraditi na matchmaking sistemu tako da novi igrači ne ulaze u borbu sa nabrijanim luđacima koji su svoje likova napumpali u prva tri dana.

Ovdje nemam previše primjedbi. Igra grafički izgleda vrhunski, iako se polako vidi da je Playka 3 ušla u godine. Nema nekih značajnih poboljšanja u odnosu na prošli nastavak, niti iz vizualne kao i zvučne strane. Epska God of War tema još uvijek tjera trnce kroz tijelo, dok dizajn nivoa postiže to da se ulovite kako sporo hodate te sa smiješkom na licu promatrate predivne pozadine i maštovitu arhitekturu. Balans između akcije i zagonetka je odlično izbalansiran i, iako one nisu teške, prilično su maštovite.

13 03 29 GOWA9

Akcija se često prekida sa quick time eventima u kojima morate pritisnuti određenu tipku u određeno vrijeme. To bi nekim igrama i zamjerili, ali God of War ovako funkcionira godinama i jednostavno ne postoji igra koja to bolje radi. Jedna epska borba ganja drugu, a vi jednostavno uživate gledajući ih te ste sretni što se ne morate previše koncentrirati na komplicirane radnje.

Srećom grčka mitologija pruža mnogo materijala pa se Santa Monica Studios mogao ponovno ispucati sa maštovitim i odlično dizajniranim neprijateljima koji umiru na prilično brutalan način. Sam Kratos je ovaj puta nešto mekši, više priča te po prvi puta malo bolje upoznajemo njegovu ljudsku stranu. U nekim trenucima se čini čak emotivno slomljen, sve dok ga ponovno ne zahvati bijes koja ga tjera naprijed.

13 03 29 GOWA7

God of War: Ascension nije ispunio sva moja očekivanja, no ipak me vrlo dobro zabavio. Ponovno stupiti u ulogu Kratosa i osjetiti onaj prepoznatljiv gameplay, bilo je pravo zadovoljstvo. Kako sam već gore napisao, igra nudi puno staroga sa malo novoga. Čak bih se usudio reći da je God of War III bio napravljen sa više ljubavi prema detaljima i da mi je on najdraži GoW nastavak do sada. Unatoč svemu, preporučujem svima da odigraju ovo poglavlje Kratosove sage te se dobro zabave u multiplayeru.

• Datum Izlaska: 13.03.2012
  • Platforma: Playstation 3
  • Proizvođač: Santa Monica Studios