Napisao  Utorak, 05 Veljača 2013 10:09

RECENZIJA: DMC

Devil May Cry je 2001 godine započeo eru slasher žanra kojeg su kasnije usavršile igre poput Bayonette, Dante's Inferno te trenutni kralj God of War. Svi ti naslovi su polako, ali sigurno, gurali Capcomov DMC serijal u zaborav. Nakon što se  četvrti nastavak nije baš uspješno prodao, Capcom je odlučio da je vrijeme za reboot.

DMC prati događaje koji su se zbivali prije prvog Devil May Cry nastavka. Ovdje je Dante još mlad i  nadobudan emač koji cijele dane partija, bari naivne curice te ga boli za sve. Jedno jutro, nakon duge noći, probude ga vijesti na TV-u gdje se priča o nekakvoj tajnoj organizaciji koja spominje demone i njihovu manipulaciju nad ljudskom rasom. Dante i sam zna da nije normalan i već je imao kontakt sa demonima, no nije znao zašto. Sve dok mu to spomenuto jutro na vrata ne pokuca mistična cura koja ga upozorava da su ga pronašli!

Buđenje

Ovdje priča počinje i Vi nakon potpuno pretjerane uvodne animacije krećete u akciju. Odmah nakon kratke tutorial misije saznati ćete da je vođa spomenute organizacije vaš brat Virgil, a uz put vam spomene da ste nephilim - sin demona Sparde i anđela Eve. Također saznajete da je na zemlji neki badass demon imena Mundus koji je masakrirao vašu majku. Time je ispečen biskvit za kolačić obložen sa puno krvi i osvete, jer DMC priča nije ništa više od toga, ali ne znači da vas neće držati uz ekrane sve do kraja.

Ovdje DMC stvarno sjaji. Borbeni sustav je odličan, iako malo jednostavniji od onoga u Devil May Cry 4. U početku imate samo mač – Rebellion -  te Dantejeve pljuce Ebony i Ivory. Prilično rano u igri ćete dobiti dva nova oružja koja su ujedno i glavni novitet u igri. Od Oca ste naslijedili sjekiru koja aktivira Devil Mode (spori jaki napadi), a od majke neku vrstu kose koja aktivira Angel Mode (brzi napadi za eliminaciju više neprijatelja). Pritiskom na njima dodijeljenu tipku mijenjate između njih po volji i u bilo koje vrijeme, što će za neiskusne igrače u početku biti malo naporno, ali kada sve to savladate stvarati ćete prave borbene koreografije. S vremenom ćete postati ovisni o izvađanju čim dužih i raznolikijih kombinacija, za koje Vas igra nagrađuje odličnim sistemom bodovanja.

Baš si zgodan, sada dođi da ti Dante napravi facelifting!

Još jedan veliki novitet je korištenje gore spomenutih modova. Pomoću Devil moda možete privlačiti protivnike i objekte prema sebi dok se pomoću Angel moda možete privlačiti na razne platforme ili se lansirati prema protivnicima. Tu dolazimo do elementa igre koji me se nije baš dojmio. Igra je često podijeljena na akcijske faze u kojima morate pobijediti nekoliko valova protivnika, nakon koje slijedi miran dio u kojem skačete po platformama koristeći ljuljanje ili privlačenje platforma. Nekada je sve to toliko konfuzno da Vam treba nekoliko pokušaja. Primjer: Skoči i privuci platformu pa se ulovi za istu, skoči još jednom u zraku, ulovi se za drugu. Sve to se odvija vrlo brzo pa će Vam se često prsti zapetljati i iskoristiti ćete krivi mod u krivo vrijeme. Srećom igra oprašta greške pa Vas vraća skoro na istu platformu iz koje ste pali uz mali gubitak energije.

I am Dante and i came for your ass

Kako stvari ne bi postale dosadne igra redovito nagrađuje dodatnim oružjem. Ovdje nećemo u detalje jer je to ipak jedan od najzanimljivijih aspekta igre te Vam ga ne želim upropastit. Valja spomenuti da DMC ima i sustav nadogradnje lika i oružja te shop u kojem možete kupovati predmete za liječenje ili razna pojačanja. Iskustvo dobivate klanjem demona i sakupljanjem crvenih lubanja koje oni ostavljaju za sobom. Igra je također pretrpana sakrivenim bonusima. Postoje 3 vrste ključeva koji otvaraju sakrivena vrata. U njima se nalaze razni izazovi, većinom su to neke arene u kojima morate na određen način koknuti određen broj demona. Po nivoima su raštrkane i zarobljene duše koje morate pronaći za dodatno iskustvo. Sve to zbraja se u vaš score na kraju, kojeg možete uspoređivati sa drugim igračima online, a tjerati će vas da igru odigrate više puta.

Combo Time

Pošto se igra, većinom, odvija u Limbu – paralelnoj dimenziju u kojoj vladaju demoni – Ninja Theory se mogao ispucati sa maštom i pokazati kreativnost. Lokacije su odlične, a vode vas kroz potpuno izobličen grad u kojem vas zidovi pokušavaju zarobiti pa sve do virtualnog svijeta u kojem se borite protiv ogromne glavurde TV voditelja. Glavni bossevi su također vrlo kreativni, no borbe protiv njih nisu baš zahtjevne. Oko Dantea se dijele mišljenja, nekima će biti cool dok drugi neće shvatiti zašto su iz njega napravili preseratorskog emo teenagera. Fuck You i izjave tome slične su na dnevnom rasporedu. Moram priznati da sam se kroz igru naviknuo na njega i da mi to nije smetalo, ponekad sam čak jedva čekao da nekoga dobro izvrijeđa.

Bebica

Grafička prezentacija je današnji standard, Unreal Engine 3 i ovdje dobro služi. Za pohvaliti je da igra konstantno, vrlo dobro, radi bez obzira na to koliko se protivnika i efekta nalazi na ekranu. Na dobrim PC pilama ona se konstantno vrti u 60 sličica po sekundi, a ako imate grafičku karticu modernije tehnologije igrati ćete se čak i na 70 plus. Voice acting i soundtrack su također vrlo kvalitetni. Muzika odlično hvata atmosferu, što nije ni čudno jer je stil Combichrista gotovo stvoren za svijet u kakvom DMC igra.

Mundus

Novi DMC odlično lovi duh starih Devil May Cry naslova. Iako je sustav borbe malo jednostavniji, Dante izgleda potpuno drugačije te je priča prilično jednostavna (zahvaljujući tome sam napokon kužio jedan DMC od početka do kraja) Ninja Theory je odradio dobar posao. Ako ga, do sada, još niste odigrali zbog nekih predrasude koje su vam nametnuli razni komentari na internetu ili jednostavno niste zainteresirani za ovakve igre, ja vam preporučujem da ju barem isprobate. DMC je stvarno vrlo zabavna igra u kojoj se nisam niti trenutak dosađivao.

CPU: Core 2 Duo E4600 2.4GHz / Athlon 64 X2 Dual Core 5400+

GPU: GeForce 8800 / Radeon HD 3850

OS: Win Xp 32