Napisao  Srijeda, 20 Veljača 2013 16:40

RECENZIJA: Dead Space 3

Nakon što je EA najavio Dead Space 3 svi smo bili oduševljeni ali ujedno i razočarani. Ne samo time što su najavili Co-Op način igre već i prvim trailerom koji je odmah pokazao da se igra pretvara u akcijsku pucačinu. Dali je Dead Space 3 više od svemirske bromanse u kojoj dva vojnika postaju najbolji frendovi ubijajući na tisuće mutanta, saznajte u sljedećim redovima.

Vaša avantura počinje na nepoznatom, ledenom, planetu gdje preuzimate ulogu nekog nepoznatog i nebitnog vojnika. Ekspedicija na spomenuti planet je krenula po zlu nakon što su ljudi ponovno gurali nos tamo gdje mu nije mjesto. Vi sada morate pronaći neku kapsulu u kojoj se nalaze svi podaci istraživanja te ju neoštećenu vratiti svojem zapovjedniku.

imaš još 10 minuta slave

Ubrzo ćete shvatiti da je ovo samo uvodni dio igre koji vas ujedno uči komandama te Vas uvodi u priču trećeg Dead Space nastavka. Gore sam već spomenuo da je lik s kojim ćete provesti prvih 10 minuta igre potpuno nebitan. Nakon što vratite kapsulu svom komandantu slijedni kratak razgovor kroz koji saznajete da nitko, nikada, ne smije doći do informacija koje ona sadrži. Jedini način tome je da se svi žrtvujete pa tako, lagano, popijete metak u glavu.

20 Godina kasnije Isaac Clarke samo želi svoj mir ali mu u sobu ulijeću dva lika koji ga očito baš ne vole. Ukratko mu objasne da mu je bivša ljubav Ellie u dubokim sranjima te ga uvjere da im se pridruži. Tu zapravo počinje tipična priča o spašavanju čovječanstva kakvu smo imali prilike vidjeti u mnogim filmovima i igrama, bez previše trenutka koji će vas stvarno iznenaditi.

Već nakon dvije minute igranja počinje napucavanje te odmah shvaćate kojim smjerom Dead Space 3 ide. Po prvi puta u serijalu se pojavljuju i ljudski neprijatelji zbog kojih ćete često zaboraviti koju igru zapravo igrate, no krenimo redom.

Ciljanje i pucanje i dalje funkcionira isto kao u prošla dva nastavka. Isaac je ovaj puta malo pokretniji te može izbjegavati napada kotrljajući se. Na žalost kamera se još uvijek ne može prebacit iz desnog na lijevo rame. Zdravlje se i dalje pokazuje na leđima Vašeg odijela što je prepoznatljivo za Dead Space serijal. Stasis koji služi za usporavanje protivnika dalje je tu, no ovaj puta ćete ga morati puno više koristiti jer se broj protivnika utrostručio. Da Vam posao bude malo lakši, tu je novi sustav nadogradnje i izrađivanja vlastitog oružja, što je ujedno najveći novitet u igri.

Samo u ljigu

Sakupljajući resurse koje su raštrkane po nivoima ili ih bacaju protivnici možete pokušati sklepati ultimativno oružje koje odgovara vašem stilu igranja. To je barem ideja iza svega toga, no na žalost tako ne funkcionira. Kao prvo cijeli sustav je prilično konfuzni u početku, a kada ka napokon prokužite nećete baš napraviti nešto puno boljeg od postojećih pljuca. Eksperimentiranje je zanimljivo u startu, sve dok ne shvatite da Vas sklepana hrpa željeza ne dovodi daleko. Jednostavno je lakše nadograditi postojeće oružje koje je daleko najefikasnija. Što je najgore, za sve nadogradnje morate imati resurse koje padaju od svakog protivnika ili se pak nalaze raštrkane po nivoima te ih nikada nećete imati dovoljno ako ne želite ponavljati nivoe. Međutim, njih sve možete kupiti za pravu lovu u obliku DLC paketa, što drastično olakšava igru ali barem smanjuje frustraciju sakupljanja koja je u ovakvoj igri potpuno suvišna.

Sklepajte svoje oružje ali nitko ne garantira efikasnost

Igra je podijeljena na poglavlja kojih ima 19, a oni su prilično jednolični. Često ćete hodati po zatvorenim hodnicima nekog broda ili baze aktivirajući razne prekidača. Prvih 2-3 sata će Vas igra uspjeti iznenaditi tipičnim Jumpscare trenucima u kojima na Vas navali ludi Necromorph uz glasan krik, no to brzo gubi efekt. Većina nivoa se svodi na aktiviranje prekidača, ubijanje 2-3 vala protivnika, hodanje kroz nekoliko praznih hodnika  - gdje tu i tamo skoči koji morph - ponovnog aktiviranja prekidača te klanja još više protivnika.

Za malo promjene tu su dijelovi u kojima letite po svemiru što je prilično zabavno, a i odlično izgleda. Ledeni planet na kojem se odvija većina igre je također odlično animiran te je užitak kretati se po vanjskim prostorima, no i tu Vas svako toliko zaskoči mutavi mutant koji se nekim čudom stvorio ispod vas u snijegu. Da baš potpuno ne otupite klanjem, tu su neke zagonetke i mini igre ali su na žalost toliko lagane da graniče sa vrijeđanjem inteligencije igrača.  E da, tu su još i liftovi, MNOGO liftova! Od kojih 16 sati igranja barem 30 minuta ćete provesti gledajući kako se Isaac vozi u liftu.

Morph

Co-Op

Ovo je jedna od svijetlih strana igre. Dok je u single player kampanji vaš kolega John Carver samo sporedan lik koji često stoji sa strane, u ovom načinu igre on je zapravo zvijezda. Prvo od svega on je mističan lik koji baš ne voli Isaaca, a s vremenom ćete saznati i njegove motive. Sve to odvijati će se u sporednim misijama koje je moguće zaigrati samo u Co-Op modu. Dok kroz glavnu priču igra u animacijama često ignorira da vas je dvoje te u glavni kadar stavlja Isaaca, ovdje je situacija drugačija. Često će svaki igrač vidjeti svoju perspektivu što je ponekad vrlo zabavno.

Frendovi

Sve što je dosadno kada igrate sami, u dvoje je naravno mnogo zabavnije. Savladavanje mnoštva protivnika je mnogo dinamičnije sa prijateljem, a pogotovo ako komunicirate preko headseta. Municija se uvijek dijeli pa ne postoji svađe oko opreme, baš nasuprot. Svatko svoje oružje može nadograditi te mu staviti dodatak koji pomaže partneru. Uspostavilo se da je Co-Op način igre, pravi način. Dead Space 3 je stvoren da se igra u paru samo je pitanje koliko fanova će zbog toga izgubiti.

Ovdje se Dead Space 3 diže iznad prosjeka. Zvučna kulisa je vrhunska te pridonosi cjelokupnoj atmosferi igre koja bez odličnih zvukova i muzike ne bi imala niti pola svog čara. Dizajn oklopa, protivnika pa čak i lica likova su također odlični. Pogotovo Necromorphsi, koji i jesu glavna atrakcija igre, izgledaju stvarno jezivo te se predivno raspadaju kada im skidate udove. Sve od glavnog izbornika pa do završne animacije izgleda vrhunski producirano, ipak se ovdje radi o Electronic Arts igri.

no Gravity, No Problem!

Na žalost je EA bio spreman pratiti trendove i iz Dead Space serijala napraviti upravo ono što nitko nije htio. Odlična survival horror igra je postala tipična pucačina koji bi mogli strpati u istu kutiju sa naslovima poput Gears of War ili Army of Two, no na žalost nema tu kvalitetu. Ne shvatite me krivo, Dead Space 3 nije loša igra ali jednostavno nije ono što smo svi očekivali. Ako volite akciju, svemir i lijepu grafiku sigurno ćete se dobro zabaviti. Ako pak očekujete kvalitetu prvog nastavka, mogli bi se prilično razočarati.

PC MINIMALNI ZAHTJEVI

CPU: Pentium D 840 3.2GHz / Athlon 64 X2 Dual Core BE-2300

GPU: GeForce 6800 GS / Radeon X1600 Pro 512MB