Napisao  Četvrtak, 16 Kolovoz 2012 15:18

Darksiders 2 - Recenzija

Nakon dvije godine čekanja napokon je došao i taj dan kada Smrt korača među nama, no bez brige za sad je to samo u virtualnom svijetu. Ona je u mnogim država poznata pod raznim imenima kao što su Angel of Death, Grim Reaper, Thanatos, Ankou i tako dalje. U novom izdanju THQovog hita Smrt je jedan od jahača apokalipse i u Darksidersima 2 ona, ili bolje rečeno, on ipak ima malo drugačiji zadatak nego da uzima duše. Kako znamo, igra je izašla prije dva dana i već se sada na netu mogu pronaći prohodi, no stvarno bi bilo loše da ih krenete čitati ili gledati prije nego što i sami završite igru. Za kratak uvod u igru mi smo vam pripremili ovu recenziju koja služi za to da se nabrijete i da nakon toga vučete roditelje za rukav da vam daju 350ak kuna da kupite ovo čudo. Ovdje ćemo završiti s uvodom i krenuti na ono bitno.

Da je barem Crvenkapica imala ovakvu mapu.

Priča u Darksidersima 2 se direktno nastavlja na njezin prvi dio u kojem je dobro nam poznati War napravio žešće sr***. Naime, da bi jahači apokalipse krenuli u svoj pohod prema Zemlji potrebno je razbiti sedam sakrivenih pečata. War je odnekud dobio informaciju da su oni razbijeni te je na zemlju donio preranu apokalipsu zbog čega on sada biva osuđen od strane Spaljenog Vijeća (The Charred Council). Tu na scenu stupa Smrt sa ciljem da dokaže da je War nedužan te da očisti njegovo ime, a da pri tome uskrsne ljudsko carstvo i vrati ga u normalu. Sve to bi možda bilo i jednostavno da se na Zemlji ne vodi rat između raja i pakla te da vas na vašem putu ne sprečavaju oni kojima ovakav scenarij odgovara. Njih ima posvuda, pa prije nego što uspijete u svojoj nakani morat ćete počistiti razne šume, planine pa sve do carstva sjena. Da sve ne bude tako tragično, kroz vaše putovanje srest ćete neke nove, a i stare face, no kako to obično biva svi oni trebaju pomoć oko nečega. To je ukratko to što se tiče priče, a ukoliko želite saznati kako će i hoće li Smrt napraviti sve što je naumila, tada ćete jednostavno morati uzeti gamepad u ruke i odigrati Darksiders 2.

No one is left behind.

Nakon što smo vam ukratko opisali priču slijedi par riječi o gameplayu. U zadnjih par mjeseci puno smo pisali o tome kako su prvi dio ove igre neki popljuvali govoreći da ona ne valja jer je glupi God of War klon. Svi oni koju su to rekli trebali bi se zapitati zašto igraju Call Of Duty ili Battlefield jer su po njihovom ove dvije igre klonovi prvoga Wolfensteina. Ali pustimo mi sada filozofiju i vratimo se na pravi put.

Sam gameplay je vrlo prepoznatljiv i ne razlikuje se puno od jedinice. Desnim analogom na gamepadu okrećete kameru dok lijevim trčite po svijetu. Samim time dolazimo do dobro nam poznatog problema sa kamerom zbog koje smo se ponekad znali izgubiti, što posebno dolazi do izražaja kada skačemo sa stupa na stup. Bez obzira na to kretanje je vrlo fluidno i dinamično, a i borba nas je potpuno oduševila. Naime, Death ima na raspolaganju primarno i sekundarno oružje, a koristeći ih naizmjence možete napraviti stvarno odlične komboje što čini borbu vrlo zanimljivom i nikada nećete imati ''sve na istu foru'' osjećaj.

Ono što nas je dodatno iznenadilo je MMORPG element u igri pa ćete tako prilikom svakog levela koji dobijete moći odabrati talente, a uvedena je i itemizacija. Naime, kvaliteta itema ovisi o njihovoj boji pa je tako onaj bijele kvalitete najslabiji dok je legendarni dobro poznate narančaste boje. Svi oni također imaju i neke statse kao što su šansa za critom, obrana, otpornost i tako dalje i sve to još dodatno povećava dinamičnost borbe jer ćete za određene bossove morati imati više otpornosti nego recimo obrane.

Chill of the grave awaits you.

Dodatni štih igri daju interakcija sa likovima koje susrećete kroz igru i side questovi kojih ima podosta, no oni se baziraju više manje na 'idi tamo ubij ovo ili donesi ono'. Mada sad to izgleda dosadno i ofucano, vjerujte mi namučit ćete se da ih obavite. Razlog tome je što igra daje open world osjećaj pa se nemojte načuditi ako nabasate na protivnika koji će vas ubiti u jednom udarcu u vaših 300 pokušaja. Ukoliko mislite da je to glupost tada ćemo vas samo podsjetiti na Level ?? protivnike sa World of Warcrafta. Upravo tako je i ovdje. Ukoliko nešto ne uspijete ubiti ne znači da je igra preteška već da još niste dovoljno veliki nivo, a upravo to sam ja kao i mnogi drugi iskusio u borbi protiv Gorewooda. Znam da vam ovo sada ništa ne predstavlja, no ukoliko mislite zaigrati Darksiderse 2 tada ćete se dobro sjetiti ove rečenice.

Što još reći o gameplayu? A da. U igri ima podosta back trackinga što ponekad zna nervirati i potrošit vam sate da bi na kraju shvatili da ne možete do one proklete kutije tamo. Ukoliko se sada pitate što je back tracking, ne brinite jer ću vam pokušati objasniti. Naime, kroz igru ćete nailaziti na mnoge stvari, kutije i tome slično koje ćete vidjeti na mapi, no do njih nećete moći tako dugo dok ne dobite sposobnost koja vam primjerice omogućava da njišete kao Tarzan na lijani. Da bi stvar bila bolja do nekih je moguće doći odmah samo morate malo upotrijebiti glavicu da bi riješili zagonetku i nabavili ključ za ona vječno zaključana vrata koja gledate od počeka igre.

Pimp my grandpa.

Da sad ne bi mislili da je to sve, za kraj gameplay dijela reći ćemo vam da ćete kroz igru skupljati i dobro nam poznati gold kojim ćete kupovati sve i svašta od NPCa koje ćete susresti. Jedan će vas naučiti nove poteze, drugi će vam bezobrazno puno naplatiti za talisman dok ćete kod trećeg trošiti novac za resetiranje talenata. Da, dobro ste pročitali, resetiranje glupih talenata.

Kakav je tehnički dio igre? Ono što smo u početku primijetili je on što govorimo često, a to je da igra ne mora imati next gen grafiku da bi bila dobra. Darksiders 2 je još jedan dokaz tome i iako je 2012. grafika u igri izgleda kao da nije dirana od izlaska prvog nastavak. Oke ipak je malo sve to uljepšano, no iskreno mislimo da se to moglo i bolje, ali pretpostavljamo da se ekipa iz THQa držala one dobre stare ''If it ain't broken don't try to fix it''.

Rat bez Smrti nema smisla...

Sa zvukom je već druga priča i ovaj aspekt igre stvarno moramo posebno pohvaliti. Naime, muzika toliko dobro prati ono što se događa na ekranu da će mnogima biti gušt samo gledati kako netko drugi igra dok će oni sa strane uživati u notama koje je netko nabacao jednu iza druge stvorivši smislenu cjelinu. Ponekad će vam se dogoditi da, nakon što porazite bossa, odete na youtube i vrtite taj fight samo zbog muzike koje ga je pratila. Baš zbog takvih trenutaka ponekad poželimo da i naši životi imaju pozadinsku muziku kako bi znali što se događa. Što se pak zvučnih efekta tiče oni su stvarno moćni i dok lupate maljem o pod, moglo bi vam se dogoditi da i vi na stolcu poskočite.

Još jedna zamjerka koju ćemo navesti je da nam nije jasno zašto igra ne podržava dobru većinu PC gamepada već ćete morati skinuti Xbox 360 gamepad emulator kako bi mogli igru zaigrati ovim putem. Ovo i nije takav veliki problem jer će većina reći da će igrati putem miša i tastature, no to ne mijenja spomenutu činjenicu.

Novi stan gospona Saurona.

Polako stižemo do kraja ove recenzije i ostaje nam samo dati završno mišljenje o igri. Iskreno ona je upravo ono što smo se nadali da će biti. Odlična atmosfera popraćena epskom muzikom, no sa nešto malo lošijom grafikom nego što smo navikli u današnje vrijeme.

Igre kao što je Darksiders 2 izlaze rijetko i jedino što žalimo je što ona nema neku vrstu multiplayera, no realno gledajući radije odigrati kvalitetnu Single Player igru nego gledati kako se ponaša današnja internet generacija na nekom MMOu.

uuUUUUuuuu shiny ones!!

CPU: Core 2 Duo E4400 2.0GHz ili Athlon 64 X2 Dual Core 4200+

GPU: GeForce 8800 GS ili Radeon HD 7570 512MB GDDR3