Napisao  Nedjelja, 20 Studeni 2011 17:04

Call of Duty Modern Warfare 3 - Recenzija

Kako to biva i svake godine pa tako i ove, izašao je novi nastavak Activisionovog megahita Call of Duty. Punim imenom CoD: Modern Warfare 3, on direktno nastavlja priču iz prijašnjeg nastavka. Izašao je prije nešto više od tjedan dana i u startu je napravio veliki hype za obožavatelje ove igre, no pošto mi ne možemo vjerovati svemu što se priča po internetu već, naravno, sve moramo provjeriti sami, vama preostaje da vjerujete svemu što mi napišemo. Što je dobro a što malo manje dobro, pročitajte u našoj recenziji koja slijedi.

Podmornica na površini je? Nadmornica!

Kao što smo rekli u uvodu, priča novog nastavka direktno se nastavlja na prijašnji (Modern Warfare 2) pa pretpostavljamo da znate kako je završio. Ukoliko se ne sjećate, ukratko ćemo vas podsjetiti. Dakle, u zadnjim scenama ste se napokon našli licem u lice s glavnim negativcem Generalom Shepardom koji je izdao Ameriku radi vlastite dobiti. Zajedno sa Priecom uspjeli ste ubiti izdajicu, ali ste vi sami (Soap) prilično ranjeni tjekom toga. Priča MW3 kreće točno nakon toga i vaša vas ekipa pokušava spasiti od sigurne smrti. Dok vas spašavaju, protagonist Vladimir Makarov čini sve da se situacija još više dodatno zahukta i to sve dovodi do trećeg svjetskog rata. Kako to obično biva glavne suparničke strane su naravno Amerika i Rusija. No kako je ovo svjetski rat, radnja se ne odvija samo u te dvije zemlje već ćemo ''posjetiti'' razne poznate svjetske lokacije u potrazi za Makarovom i raskrinkavanjem njegovog plana prije nego što Rusi poraze Amerikance.

Kako to biva i u prijašnjim nastavcima, u ulozi ste nekoliko vojnika raspodijeljenih diljem svijeta u svojim jedinicama, a zajednički cilj vam je isti. Samo odvijanje radnje je dobro izvedeno, ali je u nekim segmentima dosta predvidljivo. Dobra stvar bi bila ponoviti gradivo iz prijašnjih nastavaka MWa jer bi vam se moglo dogoditi da se izgubite u priči. No ipak sumnjamo da će se to baš i dogoditi jer single player traje svega kojih 5 sati.

Loš biznis. Hmoriš 4 lika dobis 100 kuna.

Prvo na što imamo malu zamjerku što ne postoji coop način igre kroz kampanju koji je uveden u Black Opsu, no ta funkcionalnost je uvedena u Spec Ops koji je opet bio prilično podcijenjen. U spomenutome modu morate proći razne misije, njih 16, u što kraćem vremenu i namijenjene su za igranje u dvoje, no one nemaju nikakve veze sa samom pričom igre iako su razbacane po lokacijama iz kampanje. Novost u Spec Opsu je mogućnost igranja survival mode koji je napravljen prilično zanimljivo. Jedino oružje koje na početku imate je pištolj sa ograničenim brojem metaka, a ubijajući protivnike dobivate XP i novce za kupnju boljeg oružja, municije, raznih nadogradnji i novih sposobnosti pa samim time i protivnici postaju teži.

Mada je Spec Ops prilično zabavan, razlog zbog kojeg se igra CoD u multiplayeru je online način igranja. On se bazira na istim stvarima kao i prethodni nastavci, ali MW 3 donosi toliko mogućnosti i načina na koje ćete tamaniti svoje neprijatelje da vam neće dosaditi tako brzo. Najveća promjena se odnosi na takozvani ''Strike Package'' u kojem su uključene tri klase: ''Assault, Support i Specialist'' i način na koji su izvedeni kill streakovi. Primjerice, ako odaberete Assault klasu pogodnosti koje dobivate ovise o visini streaka napadačkog tipa, ali nestaju ukoliko umrete.  Što se oružja tiče i ono je doživjelo neke promjene. Naime od sada ćete morati svakom oružju dići level ukoliko želite koristiti njegove dodatke tako da više nećete moći koristiti jedan vizir za sve puške.

FRENDE!!! Zastavu si zgubil.

Sve to je sadržano u preko 20 modova tako da će svako naći nešto što mu/joj se sviđa. Neki od modova su otprije poznati kao Capture the Flag, Sabotage i Headqarters, dok za neke prvi put čujemo, no oni nisu ništa drugo nego varijacija na osnovne modove. Najviše nam se svidio Kill Confirmed u kojem nije dovoljno ubiti protivnika već nakon što to napravite on ostavlja Dog Tags (one male metalne pločice), a vi ih morate pokupiti da bi potvrdili da ste ga poslali na drugi svijet. Samim time ovaj mod dobiva na zanimljivosti jer možete ostaviti te pločice kao zamku za tog istog čovca kojeg se roknuli, no ukoliko ih on pokupi ostali ste bez bodova koje vašem timu osiguravaju pobjedu. Ono što je najbolje u ovome modu je činjenica da sprečava tzv. kampanje (eng. camping) i prekomjernu upotrebu snajpera što je ponekad ubijalo gameplay prijašnjih nastavaka.

Prije spomenuti ''Kill streak'' je sada nazvan ''Point Streak'' pošto razne klase prikupljaju te bodove na različiti način. Svaki igrač može napadati sa po tri kockice………………uuups ovo nije rizik. Dakle svaki od vas ima na raspolaganju mnoštvo specijalki, no možete odabrati samo tri koje možete aktivirati ovisno o visini streaka. Njih možete mijenjati iz misije u misiju, no njihova vrsta ovisi o klasi koju igrate.

1 i 4 nisu 2, već četrnaest.

Mogućnost da kreirate vlastitu igru kroz 16 mapa, 20 modova, 3 klase, pregršt pointstreak dodataka i mnoštvo perkova, čine ovaj multiplayer koji ćemo zasigurno zaigrati ove hladne zime.

Kao i u prijašnjim nastavcima gameplay je vrlo zanimljiv i ispunjen akcijom, no ne možemo zanemariti činjenicu da nemate nikakav utjecaj na skriptirane događaje kroz igru. Također, mnoštvo epskih trenutaka se svodi samo na duge sprintove dok svijet oko vas puca po šavovima. Smatramo da je u tako kratkoj kampanji, sve trebalo biti napravljeno puno bolje mada je 94% igre napravljeno savršeno.

Odite za menom dečki, tu su odlični čevapi.

Što se same atmosfere tiče, ona je na vrhuncu. Svaki metak koji udara u zid koji vam služi kao zaklon, svaki prolazak motoriziranog vozila, helikoptera i svega ostalog dodatno nabrijava situaciju u kojoj se nalazite i nismo se mogli oteti dojmu da smo stvarno tamo.

Engine u kojem je igra napravljena je primjer kako bi i svi ostali trebali biti napravljeni. Naime, iako je star nekoliko godina on i dan danas vjerno dočarava kako je biti u čizmama vojnika na ratištu dok se oko njega svijet ruši od nemilosrdno razornih topovskih udara. Bravo za IW engine.

Ovo nije puška sa vizirom, ovo je fotoaparat s puškom.

Sve u svemu novi nastavak MW serijala nije razočarao niti sa posljednjim nastavkom, mada imamo nekoliko zamjerki koje se više-manje odnose na skriptiranost i prekomjerno sprintanje do idućeg objectiva, no to je mana većine single player kampanja i u drugim pucačinama. Mutiplayer je na najvišoj razini od izlaska ovog serijala i zasigurno će pružiti zadovoljstvo svima koji odluče kupiti ovu igru.

CPU: Core 2 Duo E4300 1.8GHz ili Athlon 64 X2 Dual Core 4000+

GPU: GeForce 210 1GB ili Radeon HD 3650

HDD: 16 GB