Napisao  Četvrtak, 13 Prosinac 2012 19:54

Call Of Duty: Black Ops 2 - Recenzija

Prošlo je oko mjesec dana od izlaska najnovijeg Treyarch uratka i  Call Of Duty nastavka imenom Black Ops 2, a evo i recenzije iz naših promrzlih ruku. Da li određeni izvori opravdano opisuju šesti COD nastavak kao "pravi način na koji se evoluira godišnja franšiza" ili smo dobili još jednu uljepšanu kopiju stare igre, saznajte ovdje.

Već sam upozoren da se u COD igrama ne radi o Single Player kampanji i da bih se trebao usredotočiti na Multiplayer stranu igre, no sa tim se ne slažem jer sam tijekom određenih nastavaka poprilično uživao u epskim trenucima proživljenih ratnih priča. Na svu sreću i ovdje je to slučaj.

U većini slučajeva pucačine su poznate po plitkoj priči koja je tu samo da opravda kretanje od jednog checkpointa do drugog dok je glavna stvar - akcija, akcija i samo akcija. U ovom COD nastavku se ipak poradilo na dubini te ovdje imamo negativca koji to zapravo i je i nije. Da ne otkrijem previše, recimo da su splet okolnosti i obiteljska drama od dječaka imenom Raul Memendez učinili čudovište koje će daljnjim tijekom svog života žuditi samo za jednim - osvetom. To što je on istu usmjerio ne samo na manji krug odgovornih ljudi već na cijelu naciju i svijet, očito je previše zakuhalo stvari pa dobivamo klasičnu priču "mi dobričine protiv njega zločinca".

Među Vama će biti onih koji će pokušati opravdati njegovo ponašanje i na sreću svih istomišljenika, sa par radnji tijekom igre ćete moći utjecati na konačni ishod priče. Da, dobro ste pročitali. Ovo je možda čak i prva pucačina (nisam siguran da li ih je do sada bilo) koja - iako donosi pravocrtnu radnju - sa par devijacija svoj konačni oblik poprima ovisno o Vašem izboru. Iako se ovdje ne radi o drastičnim promjenama u toj šestosatnoj kampanji, na kraju možete ovisno o svojim izborima osjetiti zadovoljštinu ili razočaranje. Dobro da je igra poprilično kratka pa se možete njome "provozati" još jednom i popraviti ono što Vam se nije sviđalo ili što ste propustili učiniti na svoj način tijekom prvog prelaska.

Ne, ovo nije Raul Menendez

Napomenimo još da se u igri izmjenjujete igrajuči u liku Alexa Masona i Franka Woodsa tijekom hladnog rata 1980ih koje sa sobom nosi naoružanje toga vremena dok Masonovog sina Davida vodite kroz (prema nama) buduće vrijeme i pripadajuće naoružanje koje će se očito koristiti za kojih dvanaestak godina, točnije 2025. Osim krvne veze ta dva vremenska razdoblja povezuje i navedeni negativac Menendez i njegova organizacija Cordis Die. Toliko o FPSovcima manje važnoj kategoriji pa pređimo na malo bitniju komponentu - igrivost.

Kako smo već naveli, igru igrate u šarac-komarac maniri skačući iz nama davne prošlosti u blisku budućnost u klasičnom FPS stilu. No, da sve ne ostane na tome, BO2 nam donosi takozvane Strike Force misije koje će nekima biti naporne i na svu sreću ćete ih moći preskočiti (točnije, ne zaigrati). Naime, u tim misijama kartu na kojoj se radnja odvija, dostupne jedinice, njihove sposobnosti i zadatke ćete prvo vidjetu u mission briefing stilu - iz zraka - a kada krenete u misiju i sami ćete moći skakati iz klasičnog FPS pogleda u taj, recimo, RTS način pregleda. Kada ste u tom "božanskom" pogledu na kartu možete skakati iz jedinice u jedinicu te preuzeti kontrolu nad njima i osobno izvršavati dostupne radnje iz prvog lica ili jednostavno koristiti naredbe micanja i napada u tom pogledu i moliti se Bogu da će isti uspjeti izvesti Vaš naum. Zvuči komplicirano, ali poanta je da Vam je - u grubo rečeno - dostupan FPS ili RTS način igranja tih misija.

Mene je osobno taj stil igre zamarao (odigrao sam samo prvu mapu) te se na tih par misija nisam ni obazirao već sam pratio standardnu priču kroz klasičan FPS način, no to me na posljetku koštalo najboljeg mogućeg kraja (izgubio sam odreženu osobu/osobe koje bih radije sačuvao živima). Sve u svemu, isprobajte pa tko voli nek izvoli. Ono što me se pak dojmilo (i u SP i MP načinu igre) je poveća customizacija igranja, velik broj oružja i ekstra "igračaka" koje Vam u misijama mogu dati određenu prednost, no i bez njih igru možete sasvim uredno i bez poveće muke prijeći.

Strike Force misija, RTS pogled

Da ne spoilamo igru previše, recimo da ista sadrži par sočnih nesvakidašnjih misija koje nam pružaju izvršavanje određenih egzotičnih radnji (vidi galeriju slika na kraju recenzije) te se zbog toga ne moramo fokusirati na "super zabavan bijeg iz grada u autu" kao jedinu svijetlu točku cijele igre (hint - MoH:WF). U igri također nisam zamijetio neke posebne bugove no i tu sam se susreo sa onim "izguraj me iz zaklona" kolegama koji se valjda kreću po predefiniranim putanjama. No naspram svega ostalog, to je stvarno sitnica koja se dogodila možda dva-tri puta. Što se tiče SP načina igre, više mi ništa ne pada na pamet pa hajdemo dalje na - prema kolegi gameru - najbitniju stvar u COD igrama - Multiplayer modu.

Kako bi začinili ovaj način igre, možemo reči da ga je Treyarch malo RPGzirao. Tako ovdje na raspolaganju imate sustav bodova koje možete raspodjeliti za poboljšanje određenih stvaki svoga digitalnog "ja" i takozvane "perkove" iliti sposobnosti koje najbolje opisuju Vaš način igre. To se ovdje očituje u Pick10 sustavu koji svaku nadogradnju, oružje, perkove i što sve ne, broji kao potrošeni bod tako da baš ne stvorite digiatlnog Ramba, no baš zbog tih ograničenja pri kreaciji lika dolazimo do toliko kombinacija koje igru čine "vrlo šarenom".

Uz customizaciju izgleda i cijelog arsenala naoružanja, sve to skupa još detaljnije produbljuje multiplayer te cijelu stvar čini do sada najboljim izdanjem tog načina igre, ne samo u COD franšizi već općenito u pucačinama do današnjeg dana. Naravno, tu postoje i neka ograničenja pa na misijama/mapama koje datiraju iz hladnog rata ne možete koristiti najmodernije oružje već ono iz pripadajućeg doba. Tu još imamo i razne zadaće koje svemu daju i natjecateljski štih te Vas tjeraju da ih pokušate ostvariti i hvaliti se frendovima kako "Vi jeste, a oni nisu".

Što se tiče KillStreaks (niz smaknuća bez smrti), ovdje imamo ScoreStreaks koji ne računaju samo navedeno već i radnje koje povezujete kako biste ostvarili što bolji rezultat i time otključali razne nagrade. Ako ste još uvijek sa nama, spomenimo neke načine MP igranja - tako tu imamo klasične Capture the Flag, Team Death Match, Search and Destroy, no i neke varijacije kao što su Hardpoint (Domination/Crazy King) i multi-team borbe sa podrškom za split screen do četiri igrača.

Također, kako bi olakšali igru novim igračima Treyarch je sve prilagodio i za početnike te se od nivoa 1 do 10 možete okušati u borbi protiv botova (nakon desetog nivoa dobivate duplo manje iskustva), kreirati custom igre sa istima i prilagođavanjem pravila borbe pa čak i odobravanju oružja koja se smiju koristiti (sjekire, noževi, samostreli). Posebno zanimljiv je One in the Chamber način igre u kojem imate točno to - jedan metak u cijevi sve dok nekoga ne ubijete.

Kao šećer na sve to u BO2 imamo i League Play način igranja koji nam dopušta kreiranje timova sa imenom i grbom te natjecanje sa protivnicima svoje razine igranja (igra prema prikazanome odredi Vaše umijeće te Vas pari sa drugim igračima iste kvalitete), a na Vama je da se podizanjem razine vlastite igre probijete među samu elitu. To je već viđeno u strateškim igrama svjetske razine, no za COD je svakako dobrodošla novost. Eto, sad možete mirna srca pokrenuti svoj primjerak, a za one željne Zombie načina evo nešto i o tome.

Zombie mode je način igranja sa tri frenda u kojem morate preživjeti sve veće i veće valove neumrlih kreatura. U njemu imamo Survival, Grief i Tranzit načine igre. U prvom imamo već viđeno klasično branjenje određene lokacije dok se u Griefu dva tima bore jedan protiv drugog, no na način da vide tko će duže izdržati navale zombija. Iako ne možete direktno utjecati na protivnički tim (da pucate po njima jel) ipak su Vam na raspolaganju razne sitnice poput bacanja mesa na nekog od protivnika kako bi isti postao primamljivija Zombie žrtva. U Tranzitu se pak kao ekipa ukrcavate na autobus koji Vas vozi na razne lokacije gdje možete pokupiti razna oružja i opremu, te nalazite razne predmete koje u početku (a ni kada ih skompletirate) ne znate kako koristiti, no kada skužite bude veselja :)

Kratko i jasno - ovaj nastavak nam nudi najviše sadržaja do sada koji je ujedno vrlo visoke kvalitete i čak i ako niste ljubitelj franšize zasigurno nećete požaliti ako ga zaigrate. Sada se samo bojim sljedećeg - koji je daljnji korak i što ćemo novoga (i koliko toga) dobiti u nastavku iduće godine.

CPU: Celeron E1200 Dual-Core 1.6GHz / Athlon 64 X2 Dual Core 3600+

GPU: GeForce GT 430 48 Shaders / Radeon HD 4650 1GB

OS: Win 7 32